2023-07-15, 12:27
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
jag är i mot att vita dör och att nato ska ge fan in att expandera och dra med sig woke och hbtq i dess fotspår.

Som Nato gjort i Polen, Ungern och Turkiet menar du då eller?
Citera
2023-07-15, 12:28
Medlem
Citat:
Ja säkert att en krigshjälte från USA är en rysk agent...
Hade han varit det hade han varit arresterad

Som sagt vi får väl se vem av oss som har fel.
Just nu är det ju "min" teori som fullständigt våldtar er sida teori.
Kom igen när de bryter första försvarslinjen och verkligen börjar återta mark på riktigt.

Jag har noll intresse i ryssar mitt intresse ligger i vita liv

Nja, det kan diskuteras. Med tanke på på hur många vita Ukrainska barn som har kidnappats till ryskt territorium (se Sibirien) och mördats. Med tanke på de systematiska och beräknade våldtäkter av vita flickor och kvinnor som ryssar sysslar med varje dag. Med tanke på vilket helvete vita Ukrainare får i VARJE ort/stad/by som ryssarna kommer över. Med tanke på att den vita befolkningen ALTIDfår det sämre där ryssarna styr. Med tanke på att Putin inte tvekar att skicka in muslimska apor som hatar kristna vita Ukrainare att göra vad dom vill på ockuperat territorium så blir det fetmarkerade här ovan riktigt konstigt.
Citera
2023-07-15, 12:30
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Det är jättebra att du använder olika källor och jämför med . Problemet uppstår när du inte använder informationen korrekt eller sätter informationen i rätt sammanhang .

Du är exempelvis inne på det här med artilleri . Vi är rörande överens om att artilleri är jättebra . Vad som sedan skiljer oss åt är att du totalt missar artilleriets skriande behov av logistik . Det går åt en hel del granater på en dag samt reservdelar som eldrör . Artilleriet behöver också andra förnödenheter likt mat till pjäsbesättningarna osv osv . Sedan har du den ryska befälstraditionen / ett beslut om eldöppnande tar tid väldigt lång tid .

Samtidigt har då Ryssland mött en teknologiskt överlägsen fiende som gjort det till en sport att skjuta bort ryska logistikpunkter . Den fienden har dessutom tillgång till bättre underrättelser i realtid och de har en kortare/effektivare beslutskedja .Vilket i praktiken innebär att de stryper den ryska logistiken (Läs himars och stormshadow ) Det i sin tur tvingar fram längre längre logistikkedjor .

Rysk militär hierarki och dess traditioner är Rysslands problem och får de inte ordning på den " rötan " så får de inte heller någon effektiv styrning .

Hur kan man inte annat hävda än till det som verkligen sker vid fronten ?
Det återstår ju att se vem som har rätt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77
Som Nato gjort i Polen, Ungern och Turkiet menar du då eller?

Snacka om att äga i en argumentation. Tror knappast att du kommer få ett svar på detta. Rysslands invasion och folkmord på vita Ukrainare handlar enbart om en önskan om att erövra områden. Att man drsr in Nato är bara ett svepskäl.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Ska de följa stadgarna kan inte Ukraina gå med i Nato. Så länge det finns gränstvister är det omöjligt. Allt ryssarna hade behövt göra var att knorra lite så hade allt det här aldrig hänt. Nu är det nog inte anledningen till att de gick på attack men de skyller på det för att få ryska folket med sig.
Detta har sagts tusen gånger men börjar bli irriterande att påpeka gång på gång. Är inte omöjligt för någon med gränstvister att gå med i NATO. Du kan vara i öppet krig och ändå gå ned i NATO. Är helt upp till länderna som röstar.
Citera
2023-07-15, 12:35
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
ja bara för man inte dunkar rygg och sitter med i er ring och sjunger Kumbaya i armkrok och helt obehindrat enbart suger i sig träskmedias info, jag då är man ett rysstroll hahaha

DU och många av er andra är får , ni tänker inte själva eller utanför boxen. Ni följer strömmen...
Ni är den klassiska svennebanan typen som är livrädd för mothugg IRL.
Har skrivit med några av er via PM och helt plötsligt så blir ni trevliga och resonliga.
Jag vi delar inte åsikt i var detta krig lutar. Men vi har kunnat diskutera det med en trevlig ton

Och ni blir oerhört provocerande när det kommer in en varg bland er fröknar.
Men det är helt ok att ni reagerar som ni gör. Jag skrattar åt er. Jag vet om er typ
Det är ni som knyter näven i fickan , ni är hög ljuda hemma vid köksbordet eller framför tangentbordet men offentligt så är ni ryggradslösa fega krakar.
Jag är er motsatta, jag är vargen och ni är fåren.

Men det ni inte kommer i från är att jag är er landsman.
Och när någon står vid vår gräns så är vi på samma sida
Konsensus av dina inlägg är för ryssens folkmordsinvasion, att vi är mänskligt väsensskilda är tveklöst. Och eftersom Du nu tog upp det själv, så är dina PM helt ointressant att få i inkorgen, enfaldiga stolle.

Jo det framgår att Du är vargen och är för att bara ta för sig, essensen av din personlighet..?
Typiskt ryskt---
Citera
2023-07-15, 12:43
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Hur kan man inte annat hävda än till det som verkligen sker vid fronten ?
Det återstår ju att se vem som har rätt

Är inte frontförband beroende av logistik samt ammunution samt underrättelser och klara order menar du ?
Citera
2023-07-15, 12:47
Medlem
attogs avatar
Citat:
Jag anser att alla vita är våra bröder. Om inte du gör det så är det helt ok med mig.

Jag skriver ständigt att jag TROR, jag VET inte.
Jag backar upp vad jag tror på vad som verkligen händer i fronten.
https://deepstatemap.live/en#7/47.253/41.111.

Jag tar all min information från aftonbladet till Nordfront allt från CNN till RU , från Denys Davydov till History legends och sen lyssnar jag på Doglas Macgregor och allt där i mellan.
Sen försöker jag själv bilda mig en uppfattning vad som är troligt.

Sen lutar jag mig tillbaka på vad som verkligen sker vid fronten
Jag förnekar inte att ryssar är och har alltid bettet sig som svin vid fronten.
Men det gör alla länder. det är krig. krig är vidrigt

Vad presenterar du själv ?
Som dessutom är fakta baserat om vad som sker på riktigt i fronten ???

Jag kan mycket väl ha fel och lika väl kan mycket väl du ha fel.
Men vad som sker vid fronten kan varken du eller jag förneka eller förvrida
Det vi vet är att det vid någon punkt kommer landa vid förhandlingsbordet

Hela jorden är bröder.
Vi kommer ursprungligen från Afrika.

Eftersom du ständigt tror, ska du inte kräva andra på fakta.
För det blir en väldigt korkad debatt.
Citera
2023-07-15, 12:48
Medlem
Perun UAV arbetar i mörkret.

https://charter97.org/en/news/2023/7/15/555922/

Citat:
The Perun UAV is a domestic technology. This drone proved to be effective on the battlefield during the counteroffensive of the Armed Forces of Ukraine. According to people's deputy Kostenko, at the beginning of July this year, the drone had already hit its 100th anniversary target.
Citera
2023-07-15, 12:51
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ja säkert att en krigshjälte från USA är en rysk agent... Hade han varit det hade han varit arresterad.

Scott Ritter som har kända kopplingar till Ryssland och kända forna kopplingar till KGB är ju inte arresterad. (källa). I detta fall är det ganska uppenbart att han samarbetar med den ryska staten. Denna video säger mer än tusen ord. Han firar ettårsdagen av invasionen av Ukraina tillsammans med ryska militära befälhavare/soldater i Ryssland. Han skålar glatt med dom.

När det gäller MacGregor så står ju alternativen mellan att han antingen är knäpp/dement eller att han har rationella skäl för att ljuga och prata strunt. Jag tror att han har rationella skäl. Så någon form av samarbete med Moskva är då en rimlig förklaring. En annan förklaring kan vara att han vill underminera makten för Biden och han därför ljuger och snackar strunt. Han trollar för att ställa till det för Biden.

Men om han verkligen tror på det han säger, då återstår bara förklaringen: Han är knäpp/dement.

Men oavsett skälen så kan ingen seriös människa använda honom som en källa.

Senast redigerad av -Info- 2023-07-15 kl. 13:07.
Citera
2023-07-15, 12:52
Medlem
attogs avatar
Citat:
Jag anser att alla vita är våra bröder. Om inte du gör det så är det helt ok med mig.

Jag skriver ständigt att jag TROR, jag VET inte.
Jag backar upp vad jag tror på vad som verkligen händer i fronten.
https://deepstatemap.live/en#7/47.253/41.111.

Jag tar all min information från aftonbladet till Nordfront allt från CNN till RU , från Denys Davydov till History legends och sen lyssnar jag på Doglas Macgregor och allt där i mellan.
Sen försöker jag själv bilda mig en uppfattning vad som är troligt.

Sen lutar jag mig tillbaka på vad som verkligen sker vid fronten
Jag förnekar inte att ryssar är och har alltid bettet sig som svin vid fronten.
Men det gör alla länder. det är krig. krig är vidrigt

Vad presenterar du själv ?
Som dessutom är fakta baserat om vad som sker på riktigt i fronten ???

Jag kan mycket väl ha fel och lika väl kan mycket väl du ha fel.
Men vad som sker vid fronten kan varken du eller jag förneka eller förvrida
Det vi vet är att det vid någon punkt kommer landa vid förhandlingsbordet

Hela jorden är bröder.
Vi kommer ursprungligen från Afrika.

Eftersom du ständigt tror, ska du inte kräva andra på fakta.
För det blir en väldigt korkad debatt.

Edit. Eftersom du tittar på History Legends(som dagar efter en händelse, lägger ut en egen ??! motsatt version, till en händelse som reda inträffat =klar. Inte varför, utan om att den hänt…) och McGregor??
Jag bara väntar på att du ska hänvisa till Ritter också, så är det fullbordat.
Citera
2023-07-15, 12:58
Medlem
raskenss avatar
Det är tydligen rätt så kritiskt läge för ryssarna nu. Brist på allt. Det enda som håller Ukraina tillbaka är ryssarnas omfattande mineringar. Nästan allt pansar är numera bortskjutet. Det finns inget kvar. Dom har bränslebrist ammunitionsbrist.

https://twitter.com/ChrisO_wiki/status/1679893186620141582?s=20
Senast redigerad av raskens 2023-07-15 kl. 13:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in