Citat:
Jag tog upp honom för att visa att man inte blir arresterad bara för att man har (uppenbara) rysskopplingar.
Sedan var väl "uppsats" att ta i. Jag skrev tre rader om honom.
Citat:
Jag stödjer mig på den enda sanna fakta och det är hur fronten rör sig eller inte.
Och just nu så stöds min teori hur mycket du/ni vill tro annat. Fronten står i princip still.
Och med vetenskapen att denna media ständigt ljuger för oss i det mesta och att fronten står still så har jag ingen anledning att tro på på dem. Du ser ingen poäng i det jag skriver ??
Och just nu så stöds min teori hur mycket du/ni vill tro annat. Fronten står i princip still.
Och med vetenskapen att denna media ständigt ljuger för oss i det mesta och att fronten står still så har jag ingen anledning att tro på på dem. Du ser ingen poäng i det jag skriver ??
Det är inget fel att vara skeptisk mot mainstreammedia. Dock hamnar man fel om man byter ut mainstreammedia mot proryska propagandister, som t.ex MacGregor. Eller ännu värre som vissa gör, byter ut mainstreammedia mot Moskva-kontrollerade ryska trollkanaler. Då hamnar man ur asken i elden - 100 gånger om.
Att Ukrainas offensiv går trögt är nog de allra flesta överens om. Även Zelensky m fl har klagat lite här. Men de gör små framsteg varje vecka. Sedan kan man förstås tycka att de är löjligt små, men de ryska framstegen räknat i kvadratkilometer har ju inte heller varit speciellt stora sedan förra hösten.
Ukrainas offensiv hittills har nollat alla ryska landvinster som de gjort i år, dvs sedan 1 januari:
Citat:
Analysis: Ukraine rolls back 6 months of Russian gains in 5 weeks
“Russian forces have captured a total of 282 square kilometers in the entire theater since January 1. In five weeks, Ukrainian forces have liberated nearly the same amount of territory that Russian forces captured in over six months,” the ISW said.
https://www.aljazeera.com/news/2023/7/12/analysis-ukraine-rolls-back-6-months-of-russian-gains-in-5-weeks
“Russian forces have captured a total of 282 square kilometers in the entire theater since January 1. In five weeks, Ukrainian forces have liberated nearly the same amount of territory that Russian forces captured in over six months,” the ISW said.
https://www.aljazeera.com/news/2023/7/12/analysis-ukraine-rolls-back-6-months-of-russian-gains-in-5-weeks
I januari började ju Rysslands stora vinteroffensiv... Enligt MacGregor i alla fall...