2023-07-15, 08:09
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
1. Det är väl uppenbart att både Patrik och Sara drivs av ett mycket starkt personligt engagemang i frågan. Tror knappast att det handlar om att "sko sig" eller tjäna pengar. Och även om de skulle tjäna pengar på det så skulle det vara irrelevant. Pedofilbekämpning är lika bra oavsett.

2. Ja, det är ju det som de har möjlighet att göra. Dumpen kan ju inte döma någon eller sätta i fängelse. Men det kan se till att gäddans handlingar får konsekvenser och samtidigt uppmärksamma allmänheten på faran. Det är naturligtvis bra och inte dåligt. Hade Sverige haft extremt effektiv brottsbekämpning som regelbundet sydde in gäddor på mycket långvariga fängelsestraff så hade det möjligtvis kunnat vara på annat sätt men knappast nu.

3. Patriks och Saras personligheter eller sätt att prata är väl inte relevant för huruvida det Dumpen gör är rätt eller fel?

4. Har svårt att tro att det gäller några grövre brott. Patrik Sjöberg har jag ändå hyfsad koll på och oavsett om han åkt på böter för något någon gång tycker jag det är väldigt missvisande att påstå att han har ett "kriminellt förflutet".

Om vi ser det som såhär: ingen av dem är lika tungt kriminellt belastade som Centerpartiets nye partiledare.
Citera
2023-07-15, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.84
Redan läst några loggar som va vidriga. Men vill veta.

Fy fan. Att det var såhär illa fanns inte på kartan. Hur mår du? Har du någon att prata med?
Citera
2023-07-15, 08:43
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxiee
Fy fan. Att det var såhär illa fanns inte på kartan. Hur mår du? Har du någon att prata med?
Jag har bra människor i min närhet som ställer upp.
Citera
2023-07-15, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jaha, du är en sådan där som baaaarnen på dina fritidsaktiviteter kan vända sig till när de har problem. Jag är medveten om att många av de som tittar på Dumpen gör det på grund av det upplevda underhållningsvärdet, och det måste medges att vissa av Dumpens chattar faktiskt har ett högst påtagligt sådant.

De kan väl vända sig till mig om de har problem kanske men det är när jag hör dem prata sinsemellan där Dumpen är väldigt populär.

Som sagt jag tycker det är skitbra att ungdomarna pratar om Du pen för det kan ju göra så att några av dessa blir mer uppmärksamma och säger ifrån om någon försöker kontakta dem i sexuellt syfte.

Men mest pratar de med en av kvinnorna som är med.

Men det jag hör mycket är att de bara väntar på att det ska avslöjas någon lokal kåtgubbe som de kan känna igen.
Citera
2023-07-15, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Enligt lagen om elektronisk kommunikation (LEK) måste webbplatser informera besökare om användningen av kakor och få deras samtycke till att använda dem. Detta gäller även i Sverige. Kakor kan användas för att samla in statistik om hur en webbplats används och ge information om till exempel vilka sidor som är mer populära och vad användarna klickar på för rubriker samt hur länge de stannar på sidan. Tredjepartskakor används för att samla information om användaren av en sida för annonsering och skräddarsytt innehåll samt för webbstatistik.

Efter att varit inne på Dumpen i 30 sekunder har de placerat 7 kakor i webbläsaren!!

Lagen tvingar ägaren till en webbsida att explicit informera sina besökare om att cookies används, var cookies används på sidan samt vilka cookies det är som används.

De få lägga hur många kakor de vill hos mig. Jag har ingenting att dölja.

Vissa verkar vara livrädda om sitt privatliv då de kanske har något att dölja.

Själv så har jag gett min partner alla lösenord till både dator och mobil

Har man inget att dölja så kan man göra så.
Citera
2023-07-15, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
De få lägga hur många kakor de vill hos mig. Jag har ingenting att dölja.

Vissa verkar vara livrädda om sitt privatliv då de kanske har något att dölja.

Själv så har jag gett min partner alla lösenord till både dator och mobil

Har man inget att dölja så kan man göra så.
Handlar om rätten till sitt privatliv, om man vill. Du och din partner har gjort ett val. Andra kanske vill något annat.
Det är väl inte så konstigt?
Att acceptera cookies betyder att du låter någon annan samla in betydligt med information om dig/er och era vanor.
Personligen gillar jag inte att ge bort saker gratis till vem som helst. Den information som samlas in både säljs, om används för att sälja mer. I dumpens fall känns min nivå av tillit sådan att jag absolut inte vill att de använder min information, i något syfte.
När de dessutom valt att inte vara öppna om det så blur jag ännu mer skeptisk.
Citera
2023-07-15, 11:37
Bannlyst
Citat:

Men det jag hör mycket är att de bara väntar på att det ska avslöjas någon lokal kåtgubbe som de kan känna igen.

Du ser? Allt handlar bara om underhållning tror väldigt få faktiskt bry sig eller tror att dumpen på något sätt hjälper.
Citera
2023-07-15, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxiee

Citat:
Ursprungligen postat av PundarSara
Du ser? Allt handlar bara om underhållning tror väldigt få faktiskt bry sig eller tror att dumpen på något sätt hjälper.

Det är inte bara underhållning för jag tror framförallt att unga tjejer och killar får väldigt bra information från Dumpen också.

MEN visst är det tragisk underhållning men som sagt söker man efter barn i sexuellt syfte så ska man skämmas och omgivningen informeras.

Samtidigt så får ju förövaren info om hur och var denne ska söka hjälp

Så egentligen en Win-Win situation även om gäddan inte tycker det själv.
Citera
2023-07-15, 12:27
Bannlyst
Citat:
Det är inte bara underhållning för jag tror framförallt att unga tjejer och killar får väldigt bra information från Dumpen också.

MEN visst är det tragisk underhållning men som sagt söker man efter barn i sexuellt syfte så ska man skämmas och omgivningen informeras.

Samtidigt så får ju förövaren info om hur och var denne ska söka hjälp

Så egentligen en Win-Win situation även om gäddan inte tycker det själv.

Det är ingen Win -Win situation alls. Bara för Patrik & Sara som drar in pengar kanske i så fall .Pöbeln får sin njutning genom att se familjer splittras. Det är blod de vill se det handlar inte om att skydda någon dessutom är det inga barn biologiskt ens utan individer som är intresserade av sex, vilket barn inte är.
Senast redigerad av PundarSara 2023-07-15 kl. 12:31.
Citera
2023-07-15, 13:02
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
De kan väl vända sig till mig om de har problem kanske men det är när jag hör dem prata sinsemellan där Dumpen är väldigt populär.

Som sagt jag tycker det är skitbra att ungdomarna pratar om Dumpen för det kan ju göra så att några av dessa blir mer uppmärksamma och säger ifrån om någon försöker kontakta dem i sexuellt syfte.

Men mest pratar de med en av kvinnorna som är med.

Tyvärr så får utvecklingsstörda (som egentligen heter IF intellektuell funktionsnedsättning) lite sexualundervisning, fast de borde få mer och mer ingående och annorlunda och anpassad till individen, då de inte kopplar ihop saker själva som de andra KAN göra.

Tror information via kamrater om Dumpen kan vara dåligt, ungarna har få år av info om sex, och sex har nyligen börjat värka i dem, de är noviser inom området. Vet helt enkelt mycket lite om vad det är, det är därför sex är ålderssatt.

Sex har börjat värka de vet inte vad de ska ta vägen med känslorna, nyfikenheten är enorm. De suger i sig allt i ämnet även Dumpen, de förstår inte Dumpen mer än att det handlar om deras åldersgrupp själva. Ur detta kan de läsa att sex är enormt viktigt för vuxna, både att utföra och att klandra och att moralisera och att straffa. De förundras genom Dumpen varför det är så stort för vuxna, både att utföra och diskutera. De tänker nog som jag gjorde då att vuxna är väldigt sexfixerade. Började fundera på det genom det och blev själv sexfixerad.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2023-07-15 kl. 13:06.
Citera
2023-07-15, 13:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Handlar om rätten till sitt privatliv, om man vill. Du och din partner har gjort ett val. Andra kanske vill något annat.
Det är väl inte så konstigt?
Att acceptera cookies betyder att du låter någon annan samla in betydligt med information om dig/er och era vanor.
Personligen gillar jag inte att ge bort saker gratis till vem som helst. Den information som samlas in både säljs, om används för att sälja mer. I dumpens fall känns min nivå av tillit sådan att jag absolut inte vill att de använder min information, i något syfte.
När de dessutom valt att inte vara öppna om det så blur jag ännu mer skeptisk.

Ja, okunnig och aningslös är ofta synonymer och då hjälper det inte, hur oförvitlig man än anser sig vara...
Citera
2023-07-15, 13:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pizzabudet-Nidde
Snacka om moral när du själv har sagt att du gillar gråtande småflickor...

Hur skulle det "nullifiera" Patriks vandel, menar du? "Whataboutism" brukar sådant kallas.
Senast redigerad av Brooz 2023-07-15 kl. 13:36. Anledning: Stavfelning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in