Citat:
Ursprungligen postat av
Andsved
De kan väl vända sig till mig om de har problem kanske men det är när jag hör dem prata sinsemellan där Dumpen är väldigt populär.
Som sagt jag tycker det är skitbra att ungdomarna pratar om Dumpen för det kan ju göra så att några av dessa blir mer uppmärksamma och säger ifrån om någon försöker kontakta dem i sexuellt syfte.
Men mest pratar de med en av kvinnorna som är med.
Men det jag hör mycket är att de bara väntar på att det ska avslöjas någon lokal kåtgubbe som de kan känna igen.
Tyvärr så får utvecklingsstörda (som egentligen heter IF intellektuell funktionsnedsättning) lite sexualundervisning, fast de borde få mer och mer ingående och annorlunda och anpassad till individen, då de inte kopplar ihop saker själva som de andra KAN göra.
Tror information via kamrater om Dumpen kan vara dåligt, ungarna har få år av info om sex, och sex har nyligen börjat värka i dem, de är noviser inom området. Vet helt enkelt mycket lite om vad det är, det är därför sex är ålderssatt.
Sex har börjat värka de vet inte vad de ska ta vägen med känslorna, nyfikenheten är enorm. De suger i sig allt i ämnet även Dumpen, de förstår inte Dumpen mer än att det handlar om deras åldersgrupp själva. Ur detta kan de läsa att sex är enormt viktigt för vuxna, både att utföra och att klandra och att moralisera och att straffa. De förundras genom Dumpen varför det är så stort för vuxna, både att utföra och diskutera. De tänker nog som jag gjorde då att vuxna är väldigt sexfixerade. Började fundera på det genom det och blev själv sexfixerad.