Citat:
Ursprungligen postat av
Moderatorhora
Funderade inte så mycket på om de skickar nakenbilder eller ej utan mest hur "barnen" ser ut vad det gäller mognad. Nu är det såklart ingen ursäkt för män när de väl vet åldern men det har ändå viss betydelse. Hade varit intressant att se hur kontakterna inleds så att säga. Att det allt som oftast är män som ser ut så som du beskriver dom är även det lite i Dumpens nackdel. Som sagt anser jag att somliga uppenbart är vidriga as men väldigt många känns galet ensamma och desperata, tror att det i de fallen kvittar om det är en 75-årig tant de får kontakt med, en kraftigt överviktig 40-åring eller en snygg tonåring. Det känns mest tragiskt rakt igenom.
Har såklart läst en hel del om "Tweedy" också, bland annat förundersökningsprotokollet kring den misstänkt grova misshandeln han utsattes för. Tycker inte att han verkar vara pedofil det minsta, dock lite korkad och naiv. Bland annat säger han i förhör att han dagen för misshandeln blivit kontaktad av massor med människor som ville ses, människor han uttryckte att han tyckte verkade trevliga. Typ noll självinsikt men det är ju inte brottsligt vad jag vet.
Chattloggen mellan han och "Hanzi" på Dumpen tyder inte heller den på att han är pedofil i mina ögon utan mer en ensam själ som söker sällskap av alla de slag oavsett ålder, han uttrycker ju inte att han tänder på barn någonstans och även om "Hanzi" är 14år så kan hon ju faktiskt sett "mogen" ut, snacket om sex kom ju igång ganska sent och det kändes som att det var ett ömsesidigt initiativ, alltså att "Tweedy" inte hade kontakt med henne från början för att han var ute för att ha sex. Kan givetvis ha fel, men det är min känsla och är den rätt så är det som skett givetvis helt uppåt väggarna och han bör kunna stämma Dumpen med framgång och få ett hyfsat skadestånd.
Tänker även att den fösta uthängningen givetvis påverkat hur folk ser på honom, vore det inte för den hade kanske inte 15-åringen som han verkar eller påstås ha spanat in reagerat som hon gjorde. Jag vet inte, men det är en känsla jag får och det slutade ju uppenbart illa.
Dels att "Tweedy" misshandlades, men man ska ju inte heller glömma de ungdomar som nu väntar på sin dom och säkerligen kommer sitta bakom galler de närmsta åren pga en mobbmentalitet till stor del skapad av Dumpen. Tror aldrig de skulle agerat som de gjorde utan Dumpen.
"Barnen" ser ut som vilka tonsårstjejer som helst oftast, som du kan uppleva på random porrsiter.
När dom dock använder AI-genererade bilder så ser barnen yngre ut, varav att det kan komma att betraktas som att Dumpen skickar barnporr, för det spelar ingen roll att det inte rör sig om ett riktigt barn.
Var t ex en känd manga och Japan vetare som fälldes för barnporr i tingsrätten, för att han hade hentai figurer med svansar på datorn, som rätten tyckte såg ut som barn.
Tror dock han friades i hovrätten? I alla fall, stor skillnad på en tecknad fantasi figur, än en realistiskt AI-framtagen bild på barn.