2023-07-14, 20:54
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Klart pedofilerna inte ska fängslas, men de ska kastreras eftersom de förverkat rätten till en sexualitet. Och sen övervakas i olika grad tills deras död.

När ska du bli en civiliserad människa?

Jag har ju sagt det hela tiden. Dumplingarna vill bara ha skådespel och blod. Barnen kan brännas på bål de med.

Showen är ju när gäddan står med brallorna nere och inser hur livet precis förstördes. Resten är oviktigt för Dumpens anhängare.
Citera
2023-07-14, 21:15
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Jag har kontrollerat det och det är ingen fara. Men om jag får ge ditt ett råd läs inte skiten. Det är riktigt otäckt.
Tack för omtanken. Redan läst några loggar som va vidriga. Men vill veta.
Citera
2023-07-14, 21:50
Medlem
Dumpen är extremt bra och fyller en mycket viktig funktion.

Har mycket svårt att förstå hur någon kan vara mot det de gör. För att svenska myndigheter skulle vara tillräckligt effektiva när det gäller att hantera den här typen av problem? Finns det de som på riktigt anser det?

"De har inte chattat med riktiga barn" är också ett totalt värdelöst argument eftersom gäddorna ju trodde att det var just det de gjorde.

De som tycker synd om gäddornas anhöriga är inte heller lätta att begripa sig på. Det är ju gäddan som ställt till med skada, inte Dumpen. Är det fler typer av brott som inte bör få konsekvenser med tanken på att det blir jobbigt för brottslingens anhöriga? Eller är det bara pedofiler som väcker detta engagemang hos vissa?

Ja, allt detta är sådana banala självklarheter att det inte borde behöva sägas.

De enda bra "motargument" jag hört är det tidigare i tråden där en bedragare skulle kunna lura till sig bilder av någon och sedan låtsas vara den personen och medvetet gå i Dumpens fälla. Tror dock att en sådan situation skulle gå att reda ut genom att prata med Dumpen.

Liksom att vissa gäddor har haft diagnoser och möjligen inte är helt ansvariga för vad de gör. Tänker mest på han den autistiske, adopterade killen som letade tonårskillar på nätet. Men även om det skulle vara synd om honom så är det ju väldigt bra att han förhindras att skada andra.
Citera
2023-07-14, 22:21
Medlem
Trepidations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Dumpen är extremt bra och fyller en mycket viktig funktion.

Har mycket svårt att förstå hur någon kan vara mot det de gör. För att svenska myndigheter skulle vara tillräckligt effektiva när det gäller att hantera den här typen av problem? Finns det de som på riktigt anser det?

"De har inte chattat med riktiga barn" är också ett totalt värdelöst argument eftersom gäddorna ju trodde att det var just det de gjorde.

De som tycker synd om gäddornas anhöriga är inte heller lätta att begripa sig på. Det är ju gäddan som ställt till med skada, inte Dumpen. Är det fler typer av brott som inte bör få konsekvenser med tanken på att det blir jobbigt för brottslingens anhöriga? Eller är det bara pedofiler som väcker detta engagemang hos vissa?

Ja, allt detta är sådana banala självklarheter att det inte borde behöva sägas.

De enda bra "motargument" jag hört är det tidigare i tråden där en bedragare skulle kunna lura till sig bilder av någon och sedan låtsas vara den personen och medvetet gå i Dumpens fälla. Tror dock att en sådan situation skulle gå att reda ut genom att prata med Dumpen.

Liksom att vissa gäddor har haft diagnoser och möjligen inte är helt ansvariga för vad de gör. Tänker mest på han den autistiske, adopterade killen som letade tonårskillar på nätet. Men även om det skulle vara synd om honom så är det ju väldigt bra att han förhindras att skada andra.

Det handlar för mig inte om vad de gör per se, det jag reagerar på är;
  1. Att man uppenbarligen skor sig på denna misär.
  2. Offentlig uthängning utan dom.
  3. Hur de bemöter de anklagade, både Patrik och Sara använder en retorik som hör hemma på mellanstadiet. De låter inte de anklagade tala till punkt utan skriker och har sig, i synnerhet då reaktionen från de anklagade inte är vad de förväntar sig.
  4. Båda två har ett kriminellt förflutet.
Senast redigerad av Trepidation 2023-07-14 kl. 22:25.
Citera
2023-07-14, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trepidation
Det handlar för mig inte om vad de gör per se, det jag reagerar på är;
  1. Att man uppenbarligen skor sig på denna misär.
  2. Offentlig uthängning utan dom.
  3. Hur de bemöter de anklagade, både Patrik och Sara använder en retorik som hör hemma på mellanstadiet. De låter inte de anklagade tala till punkt utan skriker och har sig, i synnerhet då reaktionen från de anklagade inte är vad de förväntar sig.
  4. Båda två har ett kriminellt förflutet.

1. Det är väl uppenbart att både Patrik och Sara drivs av ett mycket starkt personligt engagemang i frågan. Tror knappast att det handlar om att "sko sig" eller tjäna pengar. Och även om de skulle tjäna pengar på det så skulle det vara irrelevant. Pedofilbekämpning är lika bra oavsett.

2. Ja, det är ju det som de har möjlighet att göra. Dumpen kan ju inte döma någon eller sätta i fängelse. Men det kan se till att gäddans handlingar får konsekvenser och samtidigt uppmärksamma allmänheten på faran. Det är naturligtvis bra och inte dåligt. Hade Sverige haft extremt effektiv brottsbekämpning som regelbundet sydde in gäddor på mycket långvariga fängelsestraff så hade det möjligtvis kunnat vara på annat sätt men knappast nu.

3. Patriks och Saras personligheter eller sätt att prata är väl inte relevant för huruvida det Dumpen gör är rätt eller fel?

4. Har svårt att tro att det gäller några grövre brott. Patrik Sjöberg har jag ändå hyfsad koll på och oavsett om han åkt på böter för något någon gång tycker jag det är väldigt missvisande att påstå att han har ett "kriminellt förflutet".
Citera
2023-07-14, 22:52
Medlem
Trepidations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
1. Det är väl uppenbart att både Patrik och Sara drivs av ett mycket starkt personligt engagemang i frågan. Tror knappast att det handlar om att "sko sig" eller tjäna pengar. Och även om de skulle tjäna pengar på det så skulle det vara irrelevant. Pedofilbekämpning är lika bra oavsett.

2. Ja, det är ju det som de har möjlighet att göra. Dumpen kan ju inte döma någon eller sätta i fängelse. Men det kan se till att gäddans handlingar får konsekvenser och samtidigt uppmärksamma allmänheten på faran. Det är naturligtvis bra och inte dåligt. Hade Sverige haft extremt effektiv brottsbekämpning som regelbundet sydde in gäddor på mycket långvariga fängelsestraff så hade det möjligtvis kunnat vara på annat sätt men knappast nu.

3. Patriks och Saras personligheter eller sätt att prata är väl inte relevant för huruvida det Dumpen gör är rätt eller fel?

4. Har svårt att tro att det gäller några grövre brott. Patrik Sjöberg har jag ändå hyfsad koll på och oavsett om han åkt på böter för något någon gång tycker jag det är väldigt missvisande att påstå att han har ett "kriminellt förflutet".

Diskussionen handlar nu inte enbart om rätt och fel, även om du verkar tro det. Dessutom är det subjektiva åsikter vi talar om här.
Skattesmitning, knark? Det finns en del mer än vad du känner till om den där mannen.
Citera
2023-07-14, 23:33
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trepidation
Diskussionen handlar nu inte enbart om rätt och fel, även om du verkar tro det. Dessutom är det subjektiva åsikter vi talar om här.
Skattesmitning, knark? Det finns en del mer än vad du känner till om den där mannen.

Det har jag förstått. Att det finns mer på Patrik. Hans moral medger en hel del.

Något roligt du kan delge en ensam vandrare?
Citera
2023-07-15, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Det har jag förstått. Att det finns mer på Patrik. Hans moral medger en hel del.

Något roligt du kan delge en ensam vandrare?

Snacka om moral när du själv har sagt att du gillar gråtande småflickor...
Citera
2023-07-15, 00:51
Medlem
Det här klippet dök upp på TikTok
https://vm.tiktok.com/ZGJ4nVYPA/
Någon som vet om snabelgöddan åkte in igen?
Citera
2023-07-15, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
När ska du bli en civiliserad människa?

Jag har ju sagt det hela tiden. Dumplingarna vill bara ha skådespel och blod. Barnen kan brännas på bål de med.

Showen är ju när gäddan står med brallorna nere och inser hur livet precis förstördes. Resten är oviktigt för Dumpens anhängare.
Du uppfattar inte sarkasm va?
Citera
2023-07-15, 02:24
Medlem
Ankan-mannens avatar
När det gäller den senaste gäddan pressar Sara Trelleborgs församling på varför de inte kontaktat Dumpen, hon förstår inte att de måste prata med han först. Då det är ett arbetsgivaransvar kan de inte hantera det hur som helst. Som arbetsgivare måste man följa lagar och ta in facket och den det gäller. Kan inte riskera ge ut information som man inte får till en Sara som sprider det runt hela Sverige.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2023-07-15 kl. 02:28.
Citera
2023-07-15, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
När det gäller den senaste gäddan pressar Sara Trelleborgs församling på varför de inte kontaktat Dumpen, hon förstår inte att de måste prata med han först. Då det är ett arbetsgivaransvar kan de inte hantera det hur som helst. Som arbetsgivare måste man följa lagar och ta in facket och den det gäller.

Vill minnas att hon varit lika oförstående när det handlade om någon skolanställd, typ att rektorn inte ville ge Dumpen några besked om vad skulle hända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in