Citat:
Ursprungligen postat av
LKKINGEN
Om du har en halvautomatisk hagelbössa eller ett pumphagelgevär menar du på fullt allvar att du inte plockar bort blockeringen så du kan ha fullt magasin?
Men ok vi kör en sväng till.
Om du nu inte kan mer än 6 skott i bössan, varför skall du då ha detta vapen? Ur jakt synpunkt kan du likaväl ha ett av de redan befintliga halvautomat vapen.
Jag har väldigt svårt att tänka mig att det har att göra med något annat än liten penis syndrom att propagera för detta vapen om man envisas med att det bara är till för jakt.
Det är inte bara för jakt, det är ett i grunden civilt konstruerat vapen för både jakt, sportskytte och försvar.
Dom befintliga halvautomaterna är skräp, har ägt de flesta utav dom och det enda som har lite modulär kapacitet är Browning bar match, men även där är man extremt begränsad när det gäller eftermarknads delar eftersom att de är svindyra och ibland extremt svåra att komma över.
Plus att den bössan är tung och otymplig.
Och den är godkänd för jakt trots att den tar 20 skotts magasin, så ditt argument angående kapaciteten är bara ett gammalt och uttjatat argument som inte håller längre.
Med en Ar-15 så är möjligheterna till att anpassa vapnet efter skyttens behov näst intill obegränsade. Redan ur kartong så är bössan lättare att anpassa efter skyttens behov eftersom att de säljs som standard med skjutbar kolv. Sen är eftermarknads delarna till den oerhört mycket billigare och lätt tillgängliga, även för personer med begränsad budget.
Ar-15 har sån liten rekyl att ett barn på under 10 år kan hantera det på en skjutbänk utan problem, min dotter gör det för jämnan med ett utav mina. Så det är verkligen ett vapen som passar alla.
Så ni muppar som tjatar över utseende och magasin kapacitet gör inget annat än att spela korten rakt i händerna på dom idioter som aktivt jobbar för att kunna förbjuda oss från att över huvudtaget få inneha farfars gamla side by side..
PS. Ruger PCC är godkänd för jakt och i den kan du peta i allt från plomberade 5 skotts magasin till 100 skotts drum mag..