Citat:
Ursprungligen postat av
ensamkrigaren
Läser i jude-pressen om "dödliga monsterhettan" och att "jorden har hög feber".
https://www.expressen.se/nyheter/dodliga-monsterhettan--jorden-har-hog-feber/
Kollar väderprognos för Rom idag, förväntas bli 32 grader. Florens toppar på 34 grader. Lodi som nämns 29 grader. Fullt naturlig temperatur för södra Europa mitt i sommaren. Som mest 39-40 grader i den längre prognosen när det får vara molnfritt många dagar i sträck. Också fullt naturligt. Många idioter som sväljer det här med hull och hår.
Varför är det ingen som check:ar klimatlögnerna när det är så uppenbart lögnaktigt?
Jag är absolut ingen anhängare av klimathysterin, men jag accepterar lögner ännu mindre och du ljuger.
Jag har semestrat i medelhavsländer många gånger i mitt liv. Jag är nog äldre än du, född på 60-talet, med flera resor per år så vi talar om många besök på sommaren. Jag har upplevt 40 grader två gånger i mitt liv. En gång i Grekland och en gång i Spanien. Det var på 70- och 00-talen och även lokalbefolkningen tyckte det var ovanligt varmt.
När jag tittar på väderprognosen den närmaste veckan så är det minst 40 grader flera dagar per ort, om jag väljer orter i Grekland, Spanien eller Italien (Sardinien och Sicilien, eftersom de diskuteras). Skulle jag kollat de senaste 50 åren så hade det nästan aldrig visat 40 grader.
Nu pratar jag om meteorologiska mätningar och inte om idiotsvenskar som säger att det var 45 grader varje dag, när mätningar visade 25 grader och regn. Du kanske är en av de idioterna?