2023-07-14, 15:31
Medlem
rolemodels avatar
Vad har ni fr tips fr verlevnad?

Det ska nu spenderas 4 veckor, dag ut, dag in, med dygnet-runt passning av barn och sambo. Klagoml p att man inte klippt hcken, renoverat fnstren, mlat kken, byggt 400kvm trall, poolen r fr kall, det r ogrs i hennes egna jvla vxt odling,
Osv osv osv.

Skrik, brk, pip, gnll.

Vad gr man? Frutom att bara fokusera och tnka att det bara r 4 veckor till man fr brja jobba igen?
Citera
2023-07-14, 15:32
Medlem
krautbrains avatar
Skilj dig lter det som.
Citera
2023-07-14, 15:37
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel

Det ska nu spenderas 4 veckor, dag ut, dag in, med dygnet-runt passning av barn och sambo. Klagoml p att man inte klippt hcken, renoverat fnstren, mlat kken, byggt 400kvm trall, poolen r fr kall, det r ogrs i hennes egna jvla vxt odling,
Osv osv osv.

Skrik, brk, pip, gnll.

Vad gr man? Frutom att bara fokusera och tnka att det bara r 4 veckor till man fr brja jobba igen?

Engagera dig med din familj. Gr saker med barnen, drick inte alkohol. Du vet inte nr du ser din sambo eller barn igen, olyckor och sjukdomar kan komma nrsom.

k och bada med familjen, ut i naturen, det finns massor att hitta p, vad gjorde du sjlv p sommarlovet nr du var barn?
Citera
2023-07-14, 15:38
Medlem
Brja med ngra djupa andetag. Se till att alla grillattiraljer finns hemma, och ppna en l.
Sen kan du brja fundera p om du vill lgga ngra altanbrder idag, eller i morgon, klippa ngra kvistar i hcken eller mla lite staket.

Allt r lugnt slnge l och grillkol finns hemma.
Citera
2023-07-14, 15:38
Medlem
HVIT.s avatar
Citat:

Osv osv osv.

Skrik, brk, pip, gnll.

Usch jag var med om det dr fr ett antal r sedan. Vedervrdigt. Jag sa stopp och redan innan kommande sommar s hade vi delat p oss. Det kommer aldrig p tal om att bli hunsad igen. Du fr lra dig av denna lxa och sg stopp. Visa att du ocks har semester! Funkar det inte s avsluta frhllandet som ngon skrev.
Citera
2023-07-14, 15:40
Medlem
Citat:

Osv osv osv.

Skrik, brk, pip, gnll.

Jag hller med snubben som prata om grill och l. Sedan kan du ju hitta p lite grejer och ka p ventyr med
Citera
2023-07-14, 15:41
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Alkohol!
Du blir gladare nr du dricker hcken. Och frugan kan till slut trttna p att du r full jmt och begra skilsmssa
Citera
2023-07-14, 15:43
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Engagera dig med din familj. Gr saker med barnen, drick inte alkohol. Du vet inte nr du ser din sambo eller barn igen, olyckor och sjukdomar kan komma nrsom.

k och bada med familjen, ut i naturen, det finns massor att hitta p, vad gjorde du sjlv p sommarlovet nr du var barn?

Detta, fast tvrtom. Drick int helvete med alkohol. Alkoholen gr dig avslappnad och i harmoni med nuet. Du behver det. D blir det lttare att st ut med allt djvulskap och tjat som det lter att du utstts fr.
Citera
2023-07-14, 15:45
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica

Dricker sjlvklart inte d jag har barn och r ldre n 15.
Hur menar du engagera dig fr familjen? Jag servar med allt jag kan, mat, underhllning, utflykter, alla leksaker du kan tnka dig, ett hus, en trdgrd, resor, gr ut i skogen varje dag (vi bor natursknt). Och s det basala, pengar->mat osv osv.
men det r nd gnll och brk 24/7 med ungarna.

Ntt tips p annat engagemang? Eller kanske jag som missfrstod.
Citera
2023-07-14, 15:46
Medlem
Citat:

Osv osv osv.

Skrik, brk, pip, gnll.

Vx upp?
Ett tips bara. Hur jvla omogen kan en person vara?
Citera
2023-07-14, 15:47
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Vx upp?
Ett tips bara. Hur jvla omogen kan en person vara?

Utveckla grna ditt tankestt.
Citera
2023-07-14, 15:48
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Dricker sjlvklart inte d jag har barn och r ldre n 15.
Hur menar du engagera dig fr familjen? Jag servar med allt jag kan, mat, underhllning, utflykter, alla leksaker du kan tnka dig, ett hus, en trdgrd, resor, gr ut i skogen varje dag (vi bor natursknt). Och s det basala, pengar->mat osv osv.
men det r nd gnll och brk 24/7 med ungarna.

Ntt tips p annat engagemang? Eller kanske jag som missfrstod.

Lr barnen ngot nytt, typ fiska, laga mat med dig, tlja ngot, uppvakta din sambo, lyssna p henne. Tlta en vecka med familjen p annan ort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in