2023-07-14, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Ni drar slutsatsen att det handlar om mord med självmord, men det kan faktiskt vara så att det varit läckage från avgasröret/grenröret som gjort att det kommit in giftiga ämnen.
Det kan även vara så att dom råkat trycka på "friskluft" avstängd.
Det händer ju tyvärr ibland.
Jag vill minnas att det hände i Jönköping för några år sedan.

Stod ju ”mycket grovt brott”.. så tror inte riktigt på avgasröret.
Citera
2023-07-14, 13:18
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Det är hennes jobb. Hon har valt att bli journalist och då ingår exakt detta i hennes jobb. Inget mer än det.
Nu lever vi ju alla i den digitala (snabba) världen – men kanske tycker vi, som är lite äldre, att det vore mer passande att som journalist faktiskt ta sig till Skinnskatteberg för att fråga sina frågor… Det handlar ju inte om några bortsprungna katter precis …
Citera
2023-07-14, 13:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ni drar slutsatsen att det handlar om mord med självmord, men det kan faktiskt vara så att det varit läckage från avgasröret/grenröret som gjort att det kommit in giftiga ämnen.
De är enligt uppgift skjutna så det verkar inte sannolikt.
Citera
2023-07-14, 13:21
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Ska INTE vara den kvinnan om infon från den jag quotade först stämmer.
Vi får väl anta det stämmer, eftersom det inte finns just någon anledning att ljuga om detta.

Jag utgick från att det var samma kvinna eftersom det stämde så väl tidsmässigt.
Kvinnan som jag trodde att det var, dömdes ca. en vecka innan dådet.

Jag antar (tills vidare) att jag förhastade mig. Slumpen är bra märklig ibland.
Citera
2023-07-14, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Mycket ovanligt att kvinnor mördar med skjutvapen, även är det nog fortfarande rätt få kvinnor som har tillgång till skjutvapen. Nu säger de att de vet vad som hänt, och att de inte letar efter någon GM. Men hoppas att de också vet med säkerhet hur kvinnan fått tag på vapnet.

I dagens Sverige är det inte alls ovanligt med kvinnor som t ex tagit jägarexamen. Särskilt i trakter där det jagas mycket - t ex Skinnskatteberg där tillgången på jaktvapen är stor!

Kan mannen vid det gräl som rapporterats om här, ha hotat mamman med att ta ifrån henne barnen? Ta dem med till annat land t o m? Eller något liknande?
Citera
2023-07-14, 13:22
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Om det nu är samma kvinna så är det helt sjukt att hon överhuvudtaget fick träffa barnen igen.

Inte säkert att hon fick utan helt enkelt kidnappat barnen och sen åkt iväg och skjutit dem och sig själv.

Om nu dessa historier ens hänger ihop. Den kvinnan befann sig i norra delen av Fagersta län och de hittade bilen norr om Skinnskatteberg. Beror på hur långt hon färdades innan hon tog beslutet i så fall.
Citera
2023-07-14, 13:26
Medlem
Citat:

Beck verkar missat att det förekommit skjutvapen.
Kolla med grannen nästa gång innan du kommenterar
Citera
2023-07-14, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Inte säkert att hon fick utan helt enkelt kidnappat barnen och sen åkt iväg och skjutit dem och sig själv.

Om nu dessa historier ens hänger ihop. Den kvinnan befann sig i norra delen av Fagersta län och de hittade bilen norr om Skinnskatteberg. Beror på hur långt hon färdades innan hon tog beslutet i så fall.

Men Fagersta är ju inget län. Det ligger i norra Västmanland och Skinnsberg är inte alls långt härifrån, det borde väl också räknas till Norra Västmanland tänker jag. Hur som så tror jag inte det är samma kvinna det handlar om, det var nog bara en märklig slump att det passade så tidsmässigt
Citera
2023-07-14, 13:29
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberRobot
Blir så ledsen när man hör sånt här. Hon måste ha sett oöverstigliga personliga problem...
Otroligt sorgligt… Funderar på om det kan vara förlossningsdepression inblandat - vanligt och underdiagnosticerat.
Citera
2023-07-14, 13:30
Medlem
Jag hoppas att ROKS och alla radikalfeminister demonstrerar mot föräldrars våld mot barn och skriver brev till regeringen och kräver stopp för delad vårdnad.
Som dom gjorde i Tintin-fallet.
Citera
2023-07-14, 13:31
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil

Vad är Fagersta län? Västmanlands län ligger båda kommunerna Fagersta och Skinnskatteberg i.
Citera
2023-07-14, 13:31
Medlem
Beck86s avatar
Då ber jag om ursäkt för att jag hade missat att dom va skjutna.
Låter så märkligt bara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in