2023-07-14, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Mycket ovanligt att kvinnor mördar med skjutvapen, även är det nog fortfarande rätt få kvinnor som har tillgång till skjutvapen. Nu säger de att de vet vad som hänt, och att de inte letar efter någon GM. Men hoppas att de också vet med säkerhet hur kvinnan fått tag på vapnet.

Kan ju ha släktingar eller vänner som jagar.
Och tjejen i Knutby lyckades ju få tag på vapen trots att hon inte tillhörde eller kände kriminella.
Citera
2023-07-14, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Nej, det går inte. Du kan döda dig själv - självmord. Du kan döda någon annan - mord.

Man kan begå så kallat kollektivt självmord men det är de ju inte frågan om här. Med tanke på barnen.
Citera
2023-07-14, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backstabbin
Tycker hela den här grejen att dra med barnen på sådana här sätt för att man kanske mår psykiskt dåligt eller är i en vårdnadstvist.. Liksom låt barnen få leva istället för att mörda dom.

Håller spontant med - man kan alternativt ta barnen och fly och försöka starta ett nytt liv om allt annat ändå är kört. Och just för att det finns alternativa lösningar och att föräldrar ibland väljer denna utväg vittnar i sig just om hur hopplös situationen måste kännas och att våra bättre lösningar kanske inte är så lätta ändå.
Citera
2023-07-14, 13:07
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LmvL
Kan med 100% säkerhet säga att det inte är denna kvinnan det handlar om i det aktuella fallet. Dom barnen är placerade hos en bekant och är i trygga händer. Det här handlar enligt ryktet på byn om en familj där mamman efter ett "gräl" tagit med sig barnen och utfört denna vidriga handling. Sen vet man ju inte vad gräl står för, känns ju som det inte kan vara ett vanligt litet tjafs/gräl som leder till nåt sånt här🙄
Tack, vad skönt att höra att de barnen mår så bra de kan för tillfället.

Fyfan, vad rör sig i såna här personers hjärnor egentligen

Själv har jag lidit av psykisk ohälsa i hela mitt vuxna liv (obehandlad ADHD samt autism 1, fick diagnos för 3 år sen) men jag har levt/lever för mina barn. Jag separerade från deras far när jag insåg att jag var nära botten och mina barn förtjänar en glad mamma.
Gångerna är många jag velat ta självmord men det enda som hållit mig vid liv är tankarna på att barnen behöver mig, jag är deras största trygghet och min uppgift är att ge dom en trygg och varm uppväxt.

Finns INGENTING som rättfärdigar en förälder att ta barnen med sig i graven, är man så förtvivlad så ser man först till att barnen är i trygga händer.

Vila i frid lilla änglar
Citera
2023-07-14, 13:11
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LmvL
Kan med 100% säkerhet säga att det inte är denna kvinnan det handlar om i det aktuella fallet. Dom barnen är placerade hos en bekant och är i trygga händer. Det här handlar enligt ryktet på byn om en familj där mamman efter ett "gräl" tagit med sig barnen och utfört denna vidriga handling. Sen vet man ju inte vad gräl står för, känns ju som det inte kan vara ett vanligt litet tjafs/gräl som leder till nåt sånt här🙄

Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
"Oöverstigliga personliga problem"?
Det här var ren hämnd, både mot barnen och rättsväsendet. Säkerligen även mot pappan.
"Problemet" var att hennes barn "golade" på henne, om den hemska misshandeln som de utsattes för av mamma.

"Problemet" var att det svenska rättsväsendet dömde mamman till två års fängelse och 200,000 i böter tillvardera barn
,
för vad som i mammans ögon var helt normal barnuppfostran i hennes hemland.

Hon hämnades på barnen genom att skjuta ihjäl dem.

https://fagerstanyheter.com/2023/07/07/tva-ars-fangelse-for-kvinna-som-misshandlade-sina-barn/

Jag utgår från att det är samma kvinna.
Ska INTE vara den kvinnan om infon från den jag quotade först stämmer.
Citera
2023-07-14, 13:11
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
"Oöverstigliga personliga problem"?
Det här var ren hämnd, både mot barnen och rättsväsendet. Säkerligen även mot pappan.
"Problemet" var att hennes barn "golade" på henne, om den hemska misshandeln som de utsattes för av mamma.

"Problemet" var att det svenska rättsväsendet dömde mamman till två års fängelse och 200,000 i böter tillvardera barn
,
för vad som i mammans ögon var helt normal barnuppfostran i hennes hemland.

Hon hämnades på barnen genom att skjuta ihjäl dem.

https://fagerstanyheter.com/2023/07/07/tva-ars-fangelse-for-kvinna-som-misshandlade-sina-barn/

Jag utgår från att det är samma kvinna.
Om det nu är samma kvinna så är det helt sjukt att hon överhuvudtaget fick träffa barnen igen.
Citera
2023-07-14, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HocKusPucKos
Alltså, kan alla sluta och spekulera tills vi vet mer vad som hänt. Onödigt att länka till fall som kanske inte är relevanta.

Självklart är det en tragisk händelse oavsett vad som hänt och vilka offren är.

Men hallå.
Är inte Flashback till för att spekulera.
Eller vill du byta kakrecept?
Citera
2023-07-14, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beautifulnighmare
Kan ju ha släktingar eller vänner som jagar.
Och tjejen i Knutby lyckades ju få tag på vapen trots att hon inte tillhörde eller kände kriminella.

Klart att det finns, och troligen ät det så i detta fallet. Men de måste ändå kolla om det kan vara någon släkting som gjort detta. Eller t.ex. rånmord. Obs att jag inte tror det men polisen måste verkligen vara absolut säker innan dr släpper fallet.
Citera
2023-07-14, 13:14
Medlem
Beck86s avatar
Ni drar slutsatsen att det handlar om mord med självmord, men det kan faktiskt vara så att det varit läckage från avgasröret/grenröret som gjort att det kommit in giftiga ämnen.
Det kan även vara så att dom råkat trycka på "friskluft" avstängd.
Det händer ju tyvärr ibland.
Jag vill minnas att det hände i Jönköping för några år sedan.
Citera
2023-07-14, 13:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Ni drar slutsatsen att det handlar om mord med självmord, men det kan faktiskt vara så att det varit läckage från avgasröret/grenröret som gjort att det kommit in giftiga ämnen.

Men nu är dom ju skjutna, så det kan nog inte avgasröret orsaka.
Citera
2023-07-14, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86

Eh, det står ju i artiklarna att de är skjuta...
Citera
2023-07-14, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagom66
Att fixa 1 pistol är lika lätt som att sno godis från en 5åring
Nej ! Det är inte lätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto