2023-07-14, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Det finns massor med män på frifot.
Nu säger ju polisen att de inte letar efter någon på ”fri fot”.🤷🏻‍♂️
Inte polisen men lita på att många nu kommer att anklaga honom för att vara själva orsaken till mammans val. Jag skiter i om han så var djävulen själv då jag inte kan komma på ett enda scenario där det här var den bästa lösningen.

Jag kommer faktiskt inte på ett enda scenario där mamman inte var fullständigt vrickad.
Citera
2023-07-14, 12:51
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Pappa eller mamma och två barn, säger jag. Svårt att övermanna en annan vuxen person i en bil, om man inte har tillgång till skjutvapen, och det har inte de flesta.

Du hade rätt. Mamma och två barn var det alltså. Det ovanliga kanske blir då att det ska ha handlat om skjutvapen.

Citat:
Enligt uppgifter till TV4 Nyheterna handlar det om en kvinna och två barn, och enligt uppgifterna misstänker polisen att kvinnan skjutit barnen och sedan sig själv.
Citera
2023-07-14, 12:52
Medlem
Studsbolls avatar
Att kvinnor dödar sina barn och tar livet av sig händer ibland, men att de gör det med skjutvapen är ovanligt. Det skulle vara intressant att veta bakgrunden till detta.
Citera
2023-07-14, 12:53
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annmarg
En kvinna och två barn. Polisens teori är att hon först skjutit barnen och sedan sig själv. Kan ni bara lägga ner era äckliga islamist- och andra kriminalitetssagor.

Diskutera hellre t ex psykisk ohälsa, skilsmässa, misshandel i hemmet, förföljelse, orosanmälan etc och vad det kan göra med en människa.
Är det detta som ligger bakom tragedin?
Citera
2023-07-14, 12:55
Medlem
GamlaFalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Att kvinnor dödar sina barn och tar livet av sig händer ibland, men att de gör det med skjutvapen är ovanligt. Det skulle vara intressant att veta bakgrunden till detta.

Instämmer. Så pass ovanligt att jag hoppas polisen överväger om brottsplatsen kan vara iscensatt.

Det är absolut inte omöjligt att hon sköt. Men statistiskts så är det nästan det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beautifulnighmare
De verkar ha ryckt ut till en motorcykelolycka vid samma tid
Räddningstjänsten i Skinnsberg:

https://www.instagram.com/p/CupnvFzserf/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

Två motorcyklar krockade på Centralvägen i Skinnsberg strax före 21 i går kväll.
Citera
Medlem
Mycket ovanligt att kvinnor mördar med skjutvapen, även är det nog fortfarande rätt få kvinnor som har tillgång till skjutvapen. Nu säger de att de vet vad som hänt, och att de inte letar efter någon GM. Men hoppas att de också vet med säkerhet hur kvinnan fått tag på vapnet.
Citera
2023-07-14, 12:56
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberRobot
Blir så ledsen när man hör sånt här. Hon måste ha sett oöverstigliga personliga problem...
"Oöverstigliga personliga problem"?
Det här var ren hämnd, både mot barnen och rättsväsendet. Säkerligen även mot pappan.
"Problemet" var att hennes barn "golade" på henne, om den hemska misshandeln som de utsattes för av mamma.

"Problemet" var att det svenska rättsväsendet dömde mamman till två års fängelse och 200,000 i böter tillvardera barn
,
för vad som i mammans ögon var helt normal barnuppfostran i hennes hemland.

Hon hämnades på barnen genom att skjuta ihjäl dem.

https://fagerstanyheter.com/2023/07/07/tva-ars-fangelse-for-kvinna-som-misshandlade-sina-barn/

Jag utgår från att det är samma kvinna.
Citera
2023-07-14, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beautifulnighmare
De verkar ha ryckt ut till en motorcykelolycka vid samma tid
Ja och det rimmade väldigt väl med de första uppgifterna att polisen skulle ha råkat titta in i en random bil när de varit ute och åkt i ett helt annat ärende. En ofattbar slump men visst. Sedan stod det nyss på tv4 att polisen faktiskt hade varit ute "av en anledning" eller något liknande men nu står det ingenting alls om det igen. Jag stängde fönstret, har någon en lagom gammal version av artikeln uppe?
Citera
2023-07-14, 12:58
Medlem
ErlingP75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ja alltså utvidgat självmord är ju inte en juridisk term. Det är inte skjutning eller örfil heller, men det betyder ju inte att de inte existerar.

Jag skulle dock säga att det är skillnad. Ett utvidgat självmord har använts som en slags förmildrande omständighet. En skjutning skulle jag absolut säga är en term som förekommer inom juridiken. Men utvidgat självmord skriver man nog inte i några dokument nu för tiden. Isf tjänstefel
Citera
2023-07-14, 13:01
Medlem
Läs nu uppdaterat i TV4 och VLT.
Citera
2023-07-14, 13:02
Medlem
Tycker hela den här grejen att dra med barnen på sådana här sätt för att man kanske mår psykiskt dåligt eller är i en vårdnadstvist.. Liksom låt barnen få leva istället för att mörda dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in