2023-07-14, 11:11
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barky70
Inget vapen, troligtvis gasat ihjäl sig.
Ingen frivillig stiger kvar i bilen.
Rättsmedicin får klargöra om det finns spår av läkemedel/droger.

Case closed
Detta faller ju eftersom polisen sagt att ett grovt brott utförts.

Förslag om familjer och barn tycker jag också faller. Döda i en bil? Har aldrig hört talas om ett sådant fall.

Känns mer som värsta knarkmaffia-brottet, många har blivit skjutna i bilar.
Citera
2023-07-14, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missnyfiken91
Identitet på kvinnan?
Ni som har säkra källor om att det är en kvinna och 2 barn samt pistol inblandat - bör ni väl också veta vilka det gäller?
Varför skulke dom veta de?
Citera
2023-07-14, 11:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mediastinum
Fast det krävs ju mer än "en blick" för att fastställa det.....

Polisen har nog gjort mer än tagit en snabb titt. Vad jag menade var att det inte krävs någon obduktion för att konstatera detta.
Citera
2023-07-14, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beautifulnighmare
https://fagerstanyheter.com/2023/07/07/tva-ars-fangelse-for-kvinna-som-misshandlade-sina-barn/?fbclid=IwAR1Pb7tCFksn_FEAX8BpGJkZJ4poirVGXjyY_E0P JlGiwo4Wq4JJrt4brtI

Kan det ha ngt med detta att göra?

Inte läst den tråden men det skulle vara det här då?

https://www.flashback.org/t3526370

SVT.
"Enligt polisen ska de som utsatts för misshandeln vara två små barn.

En man har häktats på sannolika skäl misstänkt för två fall av grov misshandel och en kvinna häktas för ett fall av grov misshandel och ett fall av misshandel. På tisdagskvällen anhölls de två misstänkta och händelserna ska ha skett i närtid."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/tva-vuxna-anhallna-for-grov-misshandel-av-barn
Läsbar länk till skilland från den du delade, du får gärna citera lite ur din länk.
Citera
2023-07-14, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Om det stämmer att det är en kvinna bör hon finnas i nedanstående krets.

Troligt att hon är/varit medlem i den här klubben eller kommit över vapnet från någon medlem/närstående?

Obs det här är bara min gissning.

Finns ingen kvinna med i denna förening
Citera
2023-07-14, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Inte enligt Wikipedia:
Där hade jag verkligen skitfel då det var precis kolmonoxid jag tänkte på men trodde mig veta att katalysatorn inte rådde på just den.

Fan, jag som brukar killgissa så jävla bra...

Citera
2023-07-14, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bosdan
Finns ingen kvinna med i denna förening

Okej en grabbklubb. Men de har säkert sambos/fruar och syskon av kvinnligt kön. Som jag skrev behöver den inte vara "inblandad" men visar att det finns förening som ägnar sig åt pistolskytte i området.
Citera
2023-07-14, 11:30
Avslutad
Man kan inte spekulera i vem det handlar om hejvilt med skytteklubbar och annat. Det är mycket grovt förtal, falsk angivelse, falsk tillvitelse och andra brott att peka ut någon på det sättet.
Senast redigerad av Krimkoll 2023-07-14 kl. 11:37.
Citera
2023-07-14, 11:31
Medlem
Citat:
Inte läst den tråden men det skulle vara det här då?

https://www.flashback.org/t3526370

SVT.
"Enligt polisen ska de som utsatts för misshandeln vara två små barn.

En man har häktats på sannolika skäl misstänkt för två fall av grov misshandel och en kvinna häktas för ett fall av grov misshandel och ett fall av misshandel. På tisdagskvällen anhölls de två misstänkta och händelserna ska ha skett i närtid."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/tva-vuxna-anhallna-for-grov-misshandel-av-barn
Läsbar länk till skilland från den du delade, du får gärna citera lite ur din länk.

Märkligt den går att läsa för mig.

"En kvinna i x-årsåldern, bosatt i norra länsdelen, har dömts av tingsrätten till två års fängelse för barnfridsbrott och grov misshandel.

Åklagaren menade att brottet bör bedömas som grovt eftersom kvinnan har visat särskild hänsynslöshet och råhet genom att slå sitt eget barn i deras gemensamma hem med tillhyggen samt att våldet varit omfattande och utdraget. Västmanlands tingsrätt höll med om det.

Vid ett annat tillfälle slog hon det andra barnet i ansiktet. Hon har också använt en galje och en hårborste som tillhyggen. Kvinnan döms för två fall av barnfridsbrott, ett fall av grov misshandel och tre fall av vanlig misshandel.

Straffet blir fängelse i två år och att betala x kronor i skadestånd till barnen. Tingsrätten gick dock inte med på åklagarens begäran att kvinnan skulle utvisas och inte få återvända till Sverige på x år."
Senast redigerad av beautifulnighmare 2023-07-14 kl. 11:48.
Citera
2023-07-14, 11:31
Medlem
Vilka oerhörda spekulationer kring det eventuella vapnet. Det finns så klart tiotals sätt en person kan få tag i en pistol, och innan man börjar rota i individuella medlemmar av en specifik skytteförening så kan man lika gärna anta att personen hittat en pistol i en buske.
Citera
2023-07-14, 11:32
Medlem
Citat:
Okej en grabbklubb. Men de har säkert sambos/fruar och syskon av kvinnligt kön. Som jag skrev behöver den inte vara "inblandad" men visar att det finns förening som ägnar sig åt pistolskytte i området.
Att fixa 1 pistol är lika lätt som att sno godis från en 5åring
Citera
2023-07-14, 11:34
Medlem
ErlingP75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
Nej, det blir utvidgat självmord när även barnen själva uttryckt en önskan många gånger om att de inte vill leva på grund av lidande. Det är sällsynt men utvidgat självmord existerar. Det finns forskning om vad som kännetecknar begreppet. Vi får se vad motivet är i det här fallet. Troligtvis mord och självmord eftersom utvidgat självmord är sällsynt som sagt.

Det kan i rättslig mening aldrig bli ett utvidgat självmord. Då du faktiskt tar livet av en annan människa. Ett självmord är ett självmord dvs nåt du gör själv. Ett barmhärtighetsmord skulle man kanske kunna kalla det, men inte heller det har en rättslig grund.

En minderårig kan inte fatta ett rationellt beslut och kan påverkas av vuxna. Även svårt cancersjuka barn kan få smärtlindring och hjälp.
En förälder eller anhörig som på ett seriöst sätt vill hjälpa nån som lider och kan fatta ett beslut själv har möjligheter till detta. Det finns de som faktiskt står för att de hjälpt till med assisterat självmord och därefter tar sitt straff. Alternativt åker med den anhöriga till Schweiz för att göra det på ett fullt lagligt vis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in