2023-07-14, 08:48
Medlem
BenjaminBreegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorpan22
Du kan ha rätt. Körde både Fagerstavägen ut till 68:an och 233 tbx till Skinnsberg inget där iaf. Men har kollat dem vägarna.
Och Bockhammar vägen går jue till Stjärnvik o är en grusväg. Man kommer ut på Köpingsvägen sedan

Läste precis i en Facebook grupp om att polisen syntes till i Godkärra-området med bilar och helikopter! Du hade ju åkt svängen, kan det vara ut mot Baggbron? Godkärra ligger ju ganska off mot Bockhammar..

Edit: Admin plockade ner det inlägget efter 6-7 minuter, någon hade kommenterat "Familjetragedi" bla, men var just detta med Godkärra som fångade min uppmärksamhet!
Senast redigerad av BenjaminBreeg 2023-07-14 kl. 08:56.
Citera
2023-07-14, 08:53
Medlem
MorbIdas avatar
Expressen skriver att det inte söker någon GM. Händelsen var mellan de som fanns i bilen.
Citera
2023-07-14, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messlem
Även det här talar för att det är sk utdvidgat självmord:

Nej, det är två mord och ett självmord.
Citera
2023-07-14, 08:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NiederErmaFrost
Utvidgat och egenmäktigt förfarande över någon annans liv..
"Mamman" skulle bitit av i förtid men .. var full av ljug ?
Klarade inte av att knyta "skosnören" redan som barn så någon annan skulle gjort det ?
Typiskt en Johanna Möller persona.. finns massor av Johannas därute som skulle hittat hem långt innan de skapar problem för andra.
Kan du ta det här på svenska så att vi andra förstår?
Citera
2023-07-14, 08:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av swedster
Hoppas hon använde hagelgevär,det blir bäst skador av ett sådant dvs minst lidande om nu det skulle ha någon roll
Att skjuta sina barn och sedan sig själv är ju inte direkt vanligt förekommande bland kvinnor i Sverige som väljer den här vägen. Får starka bondevibbar eller i alla fall lantisvibbar. Är skinnskatteberg ett bondesamhälle eller vad är det för ett ställe?

Det ska bli intressant att få veta vad som orsakat detta.
Citera
2023-07-14, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Kan du ta det här på svenska så att vi andra förstår?
Det var på svenska med metaforer för att efterblivna inte ska ha barn
Citera
2023-07-14, 09:10
Medlem
Tills det är helt bekräftat att det handlar om en förälder som dödat två barn och sig själv så tänker jag hoppas på tre vuxna losers som ingen kommer att sakna som slutade i en mexican stand off som om Guy Ritchie regisserat det.

Det gör så jävla ont att tänka sig scenerna med två värnlösa barn att jag faktiskt unnar mig den bilden istället så länge jag bara kan.
Citera
2023-07-14, 09:10
Medlem
Citat:
Att skjuta sina barn och sedan sig själv är ju inte direkt vanligt förekommande bland kvinnor i Sverige som väljer den här vägen. Får starka bondevibbar eller i alla fall lantisvibbar. Är skinnskatteberg ett bondesamhälle eller vad är det för ett ställe?

Har bott där i tre år. Det är ett genomruttet skitsamhälle, några tusen invånare i hela kommunen men sjukt mycket kriminalitet. Finns en universitetsutbildning där, därför jag bodde där. Kommer aldrig sätta min fot där igen. Flera på skolan som blivit misshandlade, rånade, hotade etc etc. Ingen aning vad som har hänt i det här fallet och det är såklart tragiskt om det rör sig om en förälder + barn.. Men när jag först läste rubriken att tre personer har hittats döda i en bil så blev jag inte det minsta förvånad.
Citera
2023-07-14, 09:16
Medlem
Citat:

Mycket inavel och socialfall i skinnsberg

Vettiga människor som vill nånstans i livet lyckas ta sig därifrån.
Andra blir kvar hela livet och om det vill sig riktigt väl lyckas pöbeln steppa upp en nivå i livet och flyttar till fagersta/norberg
Citera
2023-07-14, 09:17
Medlem
Fruktansvärt tragiskt och sorgligt. Vila i frid.
Som flera andra i tråden skriver, så handlar det nog sannolikt om ett dubbelmord och ett självmord.
Citera
2023-07-14, 09:17
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ripnetto
”Detta är en isolerad händelse mellan de tre personerna som befann sig i bilen”

Skriver Aftonbladet. Läser kanske in för mkt i det, men formuleringen tycker jag ger bilden av att alla varit inblandade på något sätt? Annars är ju även min första tanke att det handlar om en förälder + barn. Någon som förstår hur jag menar?
Citat:
Ursprungligen postat av MorbIda
Expressen skriver att det inte söker någon GM. Händelsen var mellan de som fanns i bilen.
Det lär vara hämtat från Polisens notis (13 juli 21:20, Mord/dråp, Skinnskatteberg):
Uppdatering fredag 14 juli 08:28 av Angelica Israelsson Silfver, presstalesperson

Bilen har bärgats från platsen. Den initiala kriminaltekniska undersökningen har genomförts. Kropparna ska genomgå en rättsmedicinsk undersökning. Detta är en isolerad händelse mellan de tre personerna som befann sig i bilen. Polisen letar inte efter någon gärningsperson.
Citera
2023-07-14, 09:22
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Det lär vara hämtat från Polisens notis (13 juli 21:20, Mord/dråp, Skinnskatteberg):
Uppdatering fredag 14 juli 08:28 av Angelica Israelsson Silfver, presstalesperson

Bilen har bärgats från platsen. Den initiala kriminaltekniska undersökningen har genomförts. Kropparna ska genomgå en rättsmedicinsk undersökning. Detta är en isolerad händelse mellan de tre personerna som befann sig i bilen. Polisen letar inte efter någon gärningsperson.
Undrar hur de så snabbt kan dra en så säker slutsats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in