2023-07-14, 05:51
Medlem
BenjaminBreegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorpan22
Kl 20.45 ca så kolliderade 2 mc förare på
Centralvägen i Skinnskatteberg. Det är det uppdraget polis va på väg till. Jag va på väg till jobbet, jobbar natt. Larmet om olyckan kom in 20.50
Larmet om de döda i bilen kom 21.20 ca.
Tar ca 25 minuter för polis att komma fram till Skinnsberg från Fagersta.
Finns inga nattstationerade poliser i Skinnsberg utan de utgår från Fagersta.
Så bästa gissningen är att området är på väg från Fagersta till Skinnsberg.
Tex när man svänger in mot Skinnsberg från riksvägen ca en sträcka på 7 km kanske.
En patrull va kvar på olycksplatsen till nästan 22.00, såg dem från fönstret.
Så det är det uppdraget patrullen va på väg till

Så det är det området som jag skulle kunna gissa på om nu rubriken stämmer "strax utanför Skinnskatteberg"

Bör ju vara någonstans på slutet av Fagerstavägen/Mitten av den då! Den här patrullen som du såg som var kvar på plats till 22:00 den var kvar pga. MC-Olyckan? Tänker så att man får ihop allt! För då måste en polisbil till gått iväg från Fagersta och möjligtvis 2 ambulanser, fall dem inte tas ifrån Köping eller vad dem nu gör!
Citera
2023-07-14, 05:55
Medlem
Bara texten till länken till detta ställer till det "Tre personer hittade döda i fordon i Skinnskatteberg 2023-07-13" alltså är det 3 personer som hittat döda i ett fordon? men okej en fjäder blev en tupp 🐓 antar som jag sa tidigare, slang genom rutan bilen på tomgång och de somnar in tillslut utan att vakna igen, koldioxid förgiftning.
Citera
2023-07-14, 06:10
Medlem
platyzmas avatar
Någon Skinnskattebergsbo med körkort har vi väl i tråden? Kanske går att se var på Fagerstavägen det är avspärrat/polisnärvaro?
Citera
2023-07-14, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenjaminBreeg
Bör ju vara någonstans på slutet av Fagerstavägen/Mitten av den då! Den här patrullen som du såg som var kvar på plats till 22:00 den var kvar pga. MC-Olyckan? Tänker så att man får ihop allt! För då måste en polisbil till gått iväg från Fagersta och möjligtvis 2 ambulanser, fall dem inte tas ifrån Köping eller vad dem nu gör!

Ambulansen vid olyckan åkte före 21.30, för då va bara räddningstjänst o polis kvar. När jag tittade ut ca 21.40 hade räddningstjänst pkt o endast polis kvar. O som jag skrev ca 22.00, tittade ut fem i o då såg det ut som polis va på väg o lämna. Ambulansen kommer i första hand från Fagersta om de är inne. Och som jag skrivit larmet om olyckan kom 20.50, de döda kom larmet 21.20,0 tar ca 20-25 minuter för polis o ambulans o komma till Skinnsberg, o olyckan va inte om man säger så allvarlig, missförstå mig rätt. Så de skickade inte två patruller till olyckan iaf, utan de har larmat efter upptäckt.
Citera
2023-07-14, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Någon Skinnskattebergsbo med körkort har vi väl i tråden? Kanske går att se var på Fagerstavägen det är avspärrat/polisnärvaro?

Nu är det en gissning vilket område det kan tänkas vara, om du läser det jag skrivit, och just tidsmässigt samman kopplat med olyckan, då polisen upptäckte detta på väg till annat uppdrag.
Och så vilt går det inte till i Skinnsberg på en vardag så det är ute oändligt många poliser på väg till uppdrag.
Citera
2023-07-14, 06:24
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Nu är det en gissning vilket område det kan tänkas vara, om du läser det jag skrivit, och just tidsmässigt samman kopplat med olyckan, då polisen upptäckte detta på väg till annat uppdrag.
Och så vilt går det inte till i Skinnsberg på en vardag så det är ute oändligt många poliser på väg till uppdrag.

Om du bor nära kan du ju köra och kolla nu?
Citera
2023-07-14, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Om du bor nära kan du ju köra och kolla nu?

Du tycker jag ska åka o kolla nu.
Mycket roligt och visar att du ej läst.
Men läs lite så kanske du fattar att jag inte tänker ta din uppmaning o åka o kolla nu.
Citera
2023-07-14, 06:31
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Du tycker jag ska åka o kolla nu.
Mycket roligt och visar att du ej läst.
Men läs lite så kanske du fattar att jag inte tänker ta din uppmaning o åka o kolla nu.

Jag fattar det som att du sett olyckan men ingen sett mordbilen ännu?
Citera
2023-07-14, 06:35
Moderator
Parongatans avatar
Vad är det för bilmodell de avlidna befann sig i? Och var exakt återfanns de?
Citera
2023-07-14, 06:50
Avslutad
Detta luktar familjedrama lång väg.

Jag är tämligen säker på att detta är familjierelaterat, hoppas bara inte några barn är döda.

Sverige blir mer och mer och mer sjukt med alla jävla mord.

Skinnskatteberg är ju en liten ort med så det lär kanske inte bli så svårt att ta reda på vilka som har förolyckats, ifall de är från området vill säga.
Citera
2023-07-14, 07:01
Medlem
wes420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Nej, det går inte. Du kan döda dig själv - självmord. Du kan döda någon annan - mord.
kolla upp filicid.
händer 3-5 ggr per år här.
förälder mördar sitt barn och försöker/lyckas ta sitt eget liv också.
samma sak hände på färjan där morsan kastar i sin unge i havet och hoppar sedan själv i.
sluta säg saker som inte stämmer så får vi ett bättre flashback.
Citera
2023-07-14, 07:15
Medlem
Även det här talar för att det är sk utdvidgat självmord:
Citat:
– Vi har inlett utredningsåtgärder för att få en tydlig bild av vad det är som har hänt, säger Pelle Vamstad, presstalesperson polisregion Mitt.

Anhöriga är underrättade.

– Med hänsyn till förundersökning och de anhöriga kan jag inte ge några detaljer, säger Vamstad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in