2023-07-14, 07:35
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zicksack
https://www.tv4.se/artikel/4I0ZT85qlM5tf1kdjSQEhe/tre-personer-har-hittats-doeda-i-personbil

Oroliga närstående kontaktat polisen?

Mannen eller någon släkting kanske visste att något fruktansvärt var på väg att hända och kontaktat polisen som då håller utkik och söker.
Citera
2023-07-14, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Det är ett väldigt grovt brott som har begåtts här, säger Pelle Vamstad, presstalesperson på polisregion Mitt skriver Expressen

https://www.expressen.se/nyheter/tre-personer-hittade-doda-i-fordon-i-skinnskatteberg/
Man funderar på om dom är styckade eftersom det står väldigt grovt våld?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Vägrån som gått snett är vad jag tror!
Om du läser vad polisen säger så släpp vägrånsteorin.
”Polisen har inlett en mordutredning, men ser i nuläget inga tecken som tyder på koppling till gängkriminalitet. Ingen är frihetsberövad i nuläget.
– Vår bedömning är att det inte finns någon fara för allmänheten, säger Vamstad.”
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Tragiskt men med tanke på att det står ”väldigt grovt” så låter det inte omöjligt.

Frågan är vad som fick kvinnan att tycka att denna lösning var den bästa.

Inte helt otippat. Satan vad arg man blir när man får läsa sådant här.
Fy fan vilka fega människor och kräk det finns..
Får mig att tänka på mannen i Sala som tog självmord och mördade sina två grabbar för att inte X:et skulle få bestämma.
Citera
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Mannen eller någon släkting kanske visste att något fruktansvärt var på väg att hända och kontaktat polisen som då håller utkik och söker.

Exakt!
Citera
2023-07-14, 07:40
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollansiktet
Inte helt otippat. Satan vad arg man blir när man får läsa sådant här.
Fy fan vilka fega människor och kräk det finns..
Får mig att tänka på mannen i Sala som tog självmord och mördade sina två grabbar för att inte X:et skulle få bestämma.

Jo, finns säkerligen en än så länge oberättad historia bakom denna händelse med ännu mera tragedi och hemskheter.

Om man mår dåligt i ett förhållande så är inte första tanken att döda sina barn och ta självmord hoppas jag.
Citera
2023-07-14, 07:48
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Man funderar på om dom är styckade eftersom det står väldigt grovt våld?

Man funderar på om du kan läsa och förstå text. Det står mycket grovt brott, vilket är något helt annat än mycket grovt våld.

Ett dubbelmord, oavsett om det begåtts med en smörkniv eller en motorsåg är ett mycket grovt brott. Det kan även vara en korrekt beteckning på en extremt omfattande stöld, en kidnappning, en misshandel och ett flertal andra brottstyper som räknas som grövre än att palla äpplen, kalla någon neger, köra för fort på motorvägen m.m.

Så nej, man funderar inte på om de var styckade eller ej. De var döda och det mesta tyder på att mördaren begått det mycket grova brottet dubbelmord för att sedan avsluta sitt eget liv.
Citera
2023-07-14, 07:48
Medlem
Vila i frid
Måtte det gått fort
Citera
2023-07-14, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LmvL
Första ryktet jag hört nu på morgonen är att bilen hittats på Bockhammarvägen, en skogsväg från Skinnskatteberg till just Stjärnvik.Ska enligt samma rykte vara en familjetragedi🙄 Men som sagt bara ett rykte...

Du kan ha rätt. Körde både Fagerstavägen ut till 68:an och 233 tbx till Skinnsberg inget där iaf. Men har kollat dem vägarna.
Och Bockhammar vägen går jue till Stjärnvik o är en grusväg. Man kommer ut på Köpingsvägen sedan
Citera
2023-07-14, 08:01
Medlem
swedsters avatar
Hoppas hon använde hagelgevär,det blir bäst skador av ett sådant dvs minst lidande om nu det skulle ha någon roll
Citera
2023-07-14, 08:02
Medlem
Polare/familj som tagit självmord säkerligen
Citera
2023-07-14, 08:04
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppigalopppp
Tyvärr så är det mamman till barnen som åkt i väg i bilen och skjutit dom och sig själv
Hon måste alltså haft tillgång till ett skjutvapen och kunskap att hantera ett sådant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in