Citat:
Ursprungligen postat av
SkandiahusetStig
Nej MP:s beskrivning av Grandmannen som han såg ett par sekunder bara en sen kväll i februari utomhus stämmer inte alls bra på gärningsmannen faktiskt. Den stämmer väldigt dåligt. GM hade mörk rock som gick nedanför knäna säger 10 av 12 mordplatsvittnen de första förhören. Vem stämmer bra på det signalementet och som bevisligen var nära mordet när mordet skedde? Ja- SE. Mårten Palme har pekat ut alla möjliga som ev. Grandman under årens lopp- inte tillförlitligt.
Du är en som försöker få in CA som gm? Ja där finns inget bevis eller indicier alls faktiskt. SE stämmer mycket bättre på den Grandman som Anneli K och Margareta S såg ca kl 23:07 vid Grand. Det var absolut inte CA de såg i.a.f.- mer sannolikt att det var SE.
Du kan försöka i CA-tråden men du har inte ens skrivit där eller? De som anser att CP (han var helt oskyldig till Palmemordet) var mördaren kan skriva där, men de skriver inte där heller verkar det som konstigt nog.
"Stämmer inte alls bra med gm". Det kan du ju inte mena på riktigt.
"Mårten beskriver mannen som varande omkring 40 år gammal, cirka 180 cm lång och kraftigt byggd.
Han var vid tillfället iklädd en blå täckjacka som var ganska så lång, gick en bra bit ner åt benen på mannen.
Han var också iklädd en Ceps med knäppe till skärmen.
Mannen gick en aning framåtlutad kanske beroende på att han hade båda händerna instuckna i jackfickorna eller att han bar på någonting under jackan."
Det är ju gulligt att du inte får det att stämma in på gm.
Det behöver ju inte betyda att det är gm såklart. Men signalement stämmer överens.
Varför fastnar ni alltid vid att personen måste vara känd och bevisad på mordplatsen? Den tankevurpan är återkommande och väldigt svår att förstå sig på. Det är mord på öppen gata. Att låsa sig vid de kända personerna och kolla vilket av vittnena som stämmer bäst in är ett otroligt märkligt tillvägagångssätt. Gm är bevisad på plats genom att han mördade OP, han måste inte vara en av de fåtal människor vi känner till på platsen av andra orsaker.
Och jag försöker inte få in någon som gm. Jag försöker se vem som är gm. Och jag är långt ifrån säker på att gm är känd i utredningen.