Citat:
Ursprungligen postat av
Faderlig
Folk brukar titta på klockan när de är påväg till saker de ska hinna till. Det är inte världens mest ovanliga grej. Att titta på gamla analoga armbandsur kräver lite mer fokus än dagens mobilskärmar dessutom.
Du vet väl om att det är du som skapar dubbelgångarna? Så att fascineras över det är att fascineras över sin egen skapelse.
Likt det här exemplet med klocktittandet så drabbas du av bekräftelsebias. Du noterar den enda saken Skelleftehamnsmannen och SE har gemensamt och är blind för allt som inte stämmer överens. Då blir det lätt så att man ser samband och dubbelgångare överallt.
Nej, det är inte jag som skapar dem. Polisutredningen var som bekant inne på det redan i början:
"Det kan dock konstateras att minst 1 person varit klädd på ett liknande sätt som SE. Det var den person som YN mötte på David Bagares gata."
Sen har vi förstås "Tensonmannen", som har samma längd och färg på sitt plagg som SE, och är i samma ålder.
Och som i likhet med SE gick en bit ut på trottoaren.
Sen har vi det att ett vittne förväxlade SE med gärningsmannen, när den förre störtade in i gränden:
"så jag tänker väl, det kan vara två personer med likvärdig utstyrsel".
Sen har vi Pusselbiten som föreslår att personen som gick 20 meter bakom GM-SE, var utklädd till SE.
Det geniala med detta var att LP därigenom skulle kunna se "SE", och ge honom ett alibi. HAHAHA!
Så nja, jag tror du ser världen, eller åtminstone detta fall, genom ett sugrör.