Citat:
Det må låta cyniskt men så länge City får härja fritt med Pep vid rodret och undviker straff trots 115 regelbrott så kommer de ses som favoriter oavsett hur andra klubbar värvar. Personligen hoppas jag ju fler klubbar blir bättre så ligan blir jämnare och mer spännande, inte roligt att City får vinna år efter år med sitt själlösa oljebygge. Ska man hitta någon ljusglimt så tror jag dock City blir mer mänskliga när Pep försvinner. Just nu har man ett bygge som kan spela med ögonbindlar men när man får in en annan tränare (oavsett vem) så blir det ju en övergångsperiod igen.
Personligen tror jag i dagsläget att det står mellan City/Liverpool/Arsenal för titeln och övriga lag är lite bakom, men det roliga med PL är ju att det oväntade kan hända. Att Arsenal skulle vara så bra förra säsongen kom ju som en överraskning även för de egna fansen och det visar ju att någon av de andra toppklubbarna med resurser skulle kunna göra något liknande denna säsongen. Kul att Arsenal är tillbaka igen och känns som ett topplag igen, dock tycker jag kan man skämta om förra säsongen med glimten i ögat. Spurs har ju fått skit för att man inte vann något under sin storhetsperiod och "bara" slutade 3a, CL final osv.
Personligen tror jag i dagsläget att det står mellan City/Liverpool/Arsenal för titeln och övriga lag är lite bakom, men det roliga med PL är ju att det oväntade kan hända. Att Arsenal skulle vara så bra förra säsongen kom ju som en överraskning även för de egna fansen och det visar ju att någon av de andra toppklubbarna med resurser skulle kunna göra något liknande denna säsongen. Kul att Arsenal är tillbaka igen och känns som ett topplag igen, dock tycker jag kan man skämta om förra säsongen med glimten i ögat. Spurs har ju fått skit för att man inte vann något under sin storhetsperiod och "bara" slutade 3a, CL final osv.

Du får det att låta som att det var en otrolig fluns som gjorde dom bra förra säsongen. Som Arteta sa för 2 år sedan ungefär "this project is going to go BANG". Folk skrattade lite åt det då men Arteta visste vad han pratade om.
Sen är City med Pep alltid favoriter som du säger men dagen kommer då även dom ska straffas, can't wait.