2023-07-13, 11:59
Medlem
StigEngstroms avatar
Naturligtvis lägger man pinnen efter sig för att markera att man har lagt allt på bandet, allt annat är ohyfsat.
Citera
2023-07-13, 12:10
Medlem
Det borde vara en självklarhet att lägga "pinnen" efter de varorna man har lagt upp.
Citera
2023-07-13, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagomjante
Har jag ingen efter mig så lägger jag ingen pinne. Jag har aldrig brytt mig om jg behövt lägga en pinne framför mina varor, men så är jag inte autistisk.
Nej för kassörskorna upplever att din "icke autistiska person" är jätterolig när du ålägger dem ansvar för att skilja mellan olika kunders varor.

Att inte lägga pinnen är en invandrargrej främst (invandrarmän verkar kränkas av att visa hänsyn likt sådant i många fall) eller något lägre socialskikten gör. Alla med folkvett lägger pinnen på bandet efter att de har lagt upp sina varor.

Är du snäll mot kassörskan lägger du upp den innan dina varor när stolpskottet framför dig struntar i det. Vill du att personen ska få meddela var gränsen går som straff så låter du den få dina varor inslagna och står tyst på din plats.

Vissa saker är så fruktansvärt enkla när det kommer till förhållningsregler att det är uppenbart ignorans som är skälet till att folk inte uppträder väl.
Citera
2023-07-13, 12:31
Medlem
Hussefars avatar
Jag lägger alltid upp pinnen till bakomvarande. För då visar man att man är färdig med att lägga upp sina varor. Känns också som att man gör det lite i respekt för medmänniskorna som står bak.

Som du säger så blir det ett bättre flyt. Kan störa mig lite på om man står bak någon och man vet inte om de är riktigt färdiga eller det är något mera vid kassabandet som de ska ha eftersom de skiter i pinnen.

Mycket bra trådstart. Detta är ett intressant ämne att avhandla i klassisk Flashback-anda!
Citera
2023-07-13, 12:41
Medlem
Tyvärr så har jag stött på en kassör som verkade vara hjärndöd eller åtminstone någon annanstans mentalt. Denna kassör fortsatte att skanna in min varor trotts att han inte hade slutfört föregående persons köp dvs allt hamnade på denna persons kvitto.

Så pga av det så lägger jag alltid upp pinnen när jag har lagt upp mina varor på bandet.
Citera
2023-07-13, 12:59
Avstängd
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av score!
detta kan verkligen vara ett störningsmoment för mig på affären.. gubbar eller tjejer som inte lägger upp pinnjäveln, brukar kasta på den hastigt så att den åker på deras varor.. eller placera mina varor utan pinnen intill deras så det blir strul så att dom ska lära sig
Jösses, börjar fatta hur vi kunde utkämpa så många krig förr i tiden.

Tänk om jag skulle komma hem till dig och sätta toalettrullen åt fel håll. Hade det brunnit i proppskåpet då?
Citera
2023-07-13, 13:08
Medlem
mehows avatar
Jag vill inte betala någon annans grejer. Därför ser jag alltid till att det ligger en både före och efter mig. Oavsett
Citera
2023-07-13, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hermes88
Har ni reflekterat över vem som borde lägga kundpinnen vid kassan, personen före eller efter? I min erfarenhet är det ofta jag som måste lägga pinnen för att personen framför (anser jag) varit hänsynslös och/eller bristande rumslig medvetenhet.

Om vi tänker praktiskt, borde personen före vara den som lägger pinnen. De har fria händer och kan tydligt se var deras varor slutar. Om personen efter istället gör det, kan det skapa onödiga störningar och ineffektivitet.

Vad är er syn på detta? Brukar ni lägga kundpinnen efter era varor, eller förväntar ni er att personen efter gör det?

Om tråden hamnat fel ber jag mod flytta på den. Om någon vill diskutera problemet med moderna problem så finns det andra trådar. Tack!

Jag tycker man ska lägga pinnen bakom sina varor för att markera Kladda inte på mina varor !
Citera
2023-07-13, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rekylkrut
Jag tycker man ska lägga pinnen bakom sina varor för att markera Kladda inte på mina varor !

Ibland lägger jag två pinnar bakom för att vara säker och en framför
Citera
2023-07-13, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SablarKonstaplar
Nej för kassörskorna upplever att din "icke autistiska person" är jätterolig när du ålägger dem ansvar för att skilja mellan olika kunders varor.

Att inte lägga pinnen är en invandrargrej främst (invandrarmän verkar kränkas av att visa hänsyn likt sådant i många fall) eller något lägre socialskikten gör. Alla med folkvett lägger pinnen på bandet efter att de har lagt upp sina varor.

Är du snäll mot kassörskan lägger du upp den innan dina varor när stolpskottet framför dig struntar i det. Vill du att personen ska få meddela var gränsen går som straff så låter du den få dina varor inslagna och står tyst på din plats.

Vissa saker är så fruktansvärt enkla när det kommer till förhållningsregler att det är uppenbart ignorans som är skälet till att folk inte uppträder väl.

Ja (de) blir kränkta av det mesta .
Citera
2023-07-13, 13:37
Medlem
tomperss avatar
Jäklar vad många antisociala as som skriver i tråden.

Jag försöker alltid lägga pinnen oavsett om det är framför eller bakom mina varor. Jag tänker knappast låta mina dag förstöras av att jag måste lägga en jävla pinne på ett rullband.

Om man blir så kränkt av att en person inte lägger en liten pinne på bandet så borde man ta sig en stark funderare på att scanna sina varor själv.
Fyfan vad det skulle vara jobbigt för er att leva på den tiden då dessa pinnen ännu inte blivit så populära i butikerna.

Inte så konstigt att det går åt helvete för Sverige med så många griniga orcher överallt.
Citera
2023-07-13, 13:44
Medlem
DoktorNos avatar
Jag brukar vänta med att lägga upp varor på bandet tills kunden före är har betalat. Och så har jag kundvagnen bakom mig så att kunden efter inte ska lägga upp sina varor förrän jag har betalat. Vill fan inte ha kreti och pleti flåsandes i nacken när jag står i en kassakö.

På så vis slipper jag besväret med att hålla reda på vem som ska lägga en kundpinne samt när, var och hur den ska läggas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in