2023-07-13, 06:44
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Givetvis lägger personen som står framför en själv kundpinnen på bandet, för att markera att han eller hon är färdig. Om inte annat för kassörskans skull. En användare skrev att det går att jämföra med att sätta punkt, vilket jag tycker var en bra liknelse. Det är bara outbildade ”jag”-centrerade typer som kan tycka något annat i denna fråga. De har dock större problem än vad just kundpinnen beträffar.

/AI
De måste ju vara bra korkade om de inte begriper att det blir värst för dem själva att inte lägga pinnen efter sig, när de får krångla med att stoppa kassörskan från att slå in mina varor.
Citera
2023-07-13, 06:52
Medlem
Haha vem fan lägger dit pinnen
Man väntar ju på att lägga upp saker tills bandet är tomt, sparar noll tid att fylla bandet
Citera
2023-07-13, 07:13
Medlem
ylnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Haha, dagens i-landsproblem

Många gånger har jag stått i en kassa med bara en enda pinne, hur gör man då ?

Ja det där är en knepig fråga, varför kör dem bara med en ibland? Hur som helst störande om det är rush, och folk inte lägger pinnen och underlättar lite.
Citera
2023-07-13, 07:27
Medlem
Har jag ingen efter mig så lägger jag ingen pinne. Jag har aldrig brytt mig om jg behövt lägga en pinne framför mina varor, men så är jag inte autistisk.
Citera
2023-07-13, 07:47
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denjaprecisden
Om personen framför inte lägger någon så bara lägg dina varor rakt efter så får han pinsamt nog säga att det inte är hans varor.

+1 på den. Så gör jag alltid. I 9 fall av 10 lägger personen framför pinnen, efter sina varor. Men om denne inte gör det så lägger jsg bara mina varor efter.
Citera
2023-07-13, 07:53
Medlem
santos_devilles avatar
Lägger idioten före mig inte pinnen när den sista varan är lagd så lassar jag bara på mitt egna skit efter henne/honoms.

Det har hänt att kassörskan har scannat in mina varor och jag är bara tyst och låtsats fokusera på annat.

Får hon/han med sig mina varor så går jag bara in och betala för den. Men idiotien kommer hem med oxfilé eller något annat den inte vill ha.

Personen framför lägger ner pinnen när sista varan är lagd på bandet för att slippa få personen bakom varor scannat.
Citera
2023-07-13, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankil35
Jag hade en period i livet då jag aldrig använde kundpinne (varken före eller efter). Det skapade aldrig förvirring eller problem. Personen i kassan har liksom koll.

Ja personen i kassan brukar ha väldigt bra koll, därav kommer alltid frågan om detta va dina varor när någon gör den missen.
Citera
2023-07-13, 08:28
Medlem
gofigurs avatar
Funkar det för er att lägga någon av sina egna varor (den dyraste) före pinnen och få dom betalda av den före?
Borde vara enkelt för alla duktiga tricksare om man själv får lägga pinnen.
Svårare att flytta en redan lagd pinne.

Man kan enkelt dölja detta trick genom att lägga en påse ovanpå en lagd pinne och där under lägga sin dyra vara före pinnen.
Senast redigerad av gofigur 2023-07-13 kl. 08:36.
Citera
2023-07-13, 08:33
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Lägger idioten före mig inte pinnen när den sista varan är lagd så lassar jag bara på mitt egna skit efter henne/honoms.

Det har hänt att kassörskan har scannat in mina varor och jag är bara tyst och låtsats fokusera på annat.

Får hon/han med sig mina varor så går jag bara in och betala för den. Men idiotien kommer hem med oxfilé eller något annat den inte vill ha.

Personen framför lägger ner pinnen när sista varan är lagd på bandet för att slippa få personen bakom varor scannat.

Du måste säga till efteråt att oxfilen råkade hamna i fel fålla.
Och vips har du gratis oxfile!

Dumhet ska kosta!

Om de märker något fel med betalningen och börjar mopsa ska du dra till med att din hjärtsjuka mor behöver oxfilen annars dör hon. Få svenskar kan motstå det argumentet.
Senast redigerad av gofigur 2023-07-13 kl. 08:44.
Citera
2023-07-13, 08:53
Medlem
Bassplays avatar
Förstår inte att detta inte är allmänt känt, speciellt av etniska svennar.

Man fick ju lära sig som barn att man lägger en sån eftr man lagt upp sina varor på bandet.

Jag brukar demonstrativt och irriterat ta en sån och slänga upp en pinne efter folk som inte gör det. 1 av 10 max som säger oh ursäkta jag glömde
Citera
2023-07-13, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denjaprecisden
Ja personen i kassan brukar ha väldigt bra koll, därav kommer alltid frågan om detta va dina varor när någon gör den missen.
Det hände aldrig för mig.
Citera
2023-07-13, 11:36
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Haha, dagens i-landsproblem

Många gånger har jag stått i en kassa med bara en enda pinne, hur gör man då ?

Inget konstigt, när ett samhälle börjar bli relativt säker och ens behov för skydd och mat är tillgodosedda så letar människan efter nya problem och saker att förbättra. Det är ett tecken på välutvecklat samhälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in