2023-07-13, 10:08
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Nix, endast regelbrott raderas. Fel även här alltså.

Nu ljuger du igen, najaspajas. Om jag exempelvis skriver en helt regelrätt replik på ett inlägg som sen tas bort för 1.06 så raderas oftast även min replik.
2023-07-13, 10:09
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Nejdu, najaspajas har inte alls visat att jag fått inlägg raderade enbart för att jag uppmanat andra användare att hålla sig till ämnet. Inläggen najaspajas tog upp var relativt långa och det finns ingen möjlighet att veta orsaken till att de raderades. Som jag skrivit tidigare behöver de inte ens ha raderats för att de bröt mot någon regel utan för att de var repliker på raderade regelbrottsinlägg. Så försök inte spela dum utan detta vet du som mod.

Du påstår saker utan belägg. Jag har alltså sett över 10 år i snitt fått en varning per ca 600 inlägg. Hur kan du hävda att detta är mycket? Har du någon jämförande statistik för andra användare att visa upp?

Det raderas inga inlägg som inte bryter mot någon regel så ditt snack om repliker håller inte.
2023-07-13, 10:14
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Du har ju i alla fall fått över tusen inlägg raderade. Sökmotorn visar inte mer än tusen och den bottnar.

Inlägg som alltså inte behöver ha raderats för att de utgjort regelbrott. Ni har inget att komma med. Berätta istället varför en varning per ca 600 inlägg i snitt över 10 år är mycket? Jag behöver inte ens ta upp hur lätt man blir varnad för OT i PU ifall man har ”fel åsikt” där en viss mod kan varna för ”elak ton”, ”oborstat språk”, ”taskig inställning” jämte andra vantolkningar av 0.03. Har du statistik för andra användare som kan visa att en varning per ca 600 inlägg är mycket?
2023-07-13, 10:15
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Nejdu, najaspajas har inte alls visat att jag fått inlägg raderade enbart för att jag uppmanat andra användare att hålla sig till ämnet. Inläggen najaspajas tog upp var relativt långa och det finns ingen möjlighet att veta orsaken till att de raderades. Som jag skrivit tidigare behöver de inte ens ha raderats för att de bröt mot någon regel utan för att de var repliker på raderade regelbrottsinlägg. Så försök inte spela dum utan detta vet du som mod.

Du påstår saker utan belägg. Jag har alltså sett över 10 år i snitt fått en varning per ca 600 inlägg. Hur kan du hävda att detta är mycket? Har du någon jämförande statistik för andra användare att visa upp?

Andra användare är irrelevant! Tråden handlar om dig och DINA regelbrott. Moderatorerna har förklarat.
2023-07-13, 10:16
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det raderas inga inlägg som inte bryter mot någon regel så ditt snack om repliker håller inte.

Sluta upp med att upprepa lögnerna från najaspajas. Jag har visat att du har fel.

(FB) Felaktig varning av moderatorn GreffueAnthonius
2023-07-13, 10:23
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Andra användare är irrelevant! Tråden handlar om dig och DINA regelbrott. Moderatorerna har förklarat.

Nej, din lilla åsna. Det jag hävdar är relevant när någon hänvisar till inlägg jag skrivit som enbart raderats. Mina inlägg behöver inte ha brutit mot någon regel för att ha raderats utan kan vara repliker på inlägg som exempelvis raderats för 1.06. Du har ju dessutom gång efter annan tjatat om mina dryga 600 inlägg som inte finns med i min officiella posthistorik och försökt påskina att de brutit mot någon regel. Men så är det alltså inte utan det är inlägg som exempelvis ligger i trådar som åkt i papperskorgen.
2023-07-13, 10:34
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Nix, endast regelbrott raderas. Fel även här alltså.

Har ibland upplevt att inlägg som besvarar OT-inlägg i större utsträckning riskerar att bli raderade, trots att dessa inlägg har lyckats navigera sig in på ämnet som tråden handlar om och därför inte brutit mot några regler. Alltså: hade inlägget stått på egna ben, utan att citera ett annat inlägg, så hade det förmodligen inte blivit raderat, men eftersom det besvarade ett Off-topic inlägg så drogs det med i en full sweep av en moderator.

Det kanske, per automatik, blir off-topic när man besvarar ett off-topic meddelande(?) Hur som, det viktigaste är inte att jag har rätt, utan att Aegishjalmr, återigen, haft fel.
Senast redigerad av peterZiipen 2023-07-13 kl. 10:38.
2023-07-13, 10:53
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:

Haha, "en varning per 600 inlägg", snacka om att förvränga sanningen... Du får ju, som minst, var 14:de inlägg raderat pga att du brutit mot reglerna.
2023-07-13, 13:51
Medlem
najass avatar
Citat:
Sluta upp med att upprepa lögnerna från najaspajas. Jag har visat att du har fel.

(FB) Felaktig varning av moderatorn GreffueAnthonius

Häri ligger nog lite av ditt problem som resulterar i att du är så fantastiskt dålig på att argumentera. Du lider av den helt bisarra vanföreställningen att bara för att du påstår något så har du därmed också påvisat något. Så är givetvis inte fallet vilket inses lätt. Särskilt när dina påståenden är helt lemmalytta och saknar alla förankring i verkligheten.

Återigen, nej endast regelbrott raderas. Svarar du på OT raderas det om det är OT, däremot inte om svaret är OnT. Det går utmärkt väl att svara på ett OT-inlägg med ett OnT-inlägg, även om det inte händer ofta. Du går däremot OT konstant och får därför ett ohemult stort antal inlägg raderade (eftersom de är regelbrott). Så ja, dina raderade inlägg är raderade eftersom de är regelbrott då de är ot (regel 0.03).

Likaså om du citerar t.ex 1.06-inlägg så raderas det givetvis (minst) eftersom det är ett regelbrott (dvs att återposta ett 1.06-inlägg), det kan också mycket väl generera varning eller t.o.m. avstängning. Man ska vara bra korkad om man tror det går att komma runt regel 1.06 genom att citera någon annan.

Summa summarum, du har fel igen som vanligt, dina påståenden är fel och du har inte lyckats visa något överhuvudtaget. Din totala avsaknad av argument här i tråden är ju talande om inte annat.
2023-07-13, 13:55
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Har ibland upplevt att inlägg som besvarar OT-inlägg i större utsträckning riskerar att bli raderade, trots att dessa inlägg har lyckats navigera sig in på ämnet som tråden handlar om och därför inte brutit mot några regler. Alltså: hade inlägget stått på egna ben, utan att citera ett annat inlägg, så hade det förmodligen inte blivit raderat, men eftersom det besvarade ett Off-topic inlägg så drogs det med i en full sweep av en moderator.

Det kanske, per automatik, blir off-topic när man besvarar ett off-topic meddelande(?) Hur som, det viktigaste är inte att jag har rätt, utan att Aegishjalmr, återigen, haft fel.

Nä, det går att besvara OT med OnT, men det är inte alltid så lätt beroende på sammanhang. För att hindra att det citerade OT-inlägget drar tråden fortsatt OT kan moderatorerna lägga ett mods-meddelande typ: "Obs att xxx är OT i tråden", eller liknande. Alltså för att undvika att nån drar upp ett raderat men citerat OT-inlägg igen,
2023-07-13, 13:57
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blandsoft
Är det sant? Jag tror att han hävdar att hans inlägg kan ha raderats för att de var svar på andras OT-inlägg och att de raderades i samband med att den andra personens OT-inlägg togs bort. Självklart en efterbliven teori att han skulle ha 1000+ borttagna inlägg där kan bara "pratat med någon annan som begått OT", men när något är teoretiskt möjligt i en diskussion så håller en hardcore aspergare hårt i det.

Svarar man på OT är det oftast OT och då raderas det så klart. Men som sagt, inte om inläggen är OnT.
2023-07-13, 14:30
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blandsoft
Sluta ljug, var kan du se att någon har blivit varnad för "taskig inställning" eller "oborstat språk"? Dina egna feltolkningar av dina varningar räknas inte.

Har du hört talas om PM? Och ja, den typen av förklaringar har jag fått i PM av vissa mods när de missbrukat regel 0.03. Vilket anknyter till varför jag startade den här tråden. Regel 0.03 bedöms inte bara helt olika i flashbacks underforum utan i vissa missbrukas regeln å det grövsta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in