DAGENS ANDRA BRÖSTPASS: CHECK!
Det blev lite lättare och något fler reps än i morse. Men inte 15-25 som planerat utan snarare 8-15. Helt enkelt för att mina axlar började bete sig lite skumt när jag klev över runt 15 repetitionerna. Det är ovanligt men som alltid lyssnar jag direkt på vad kroppen säger till mig.
Fyra övningar, 19 set och passet genomfördes på 33 minuter
Bröstpress i maskin med fria vikter
Flyes i cable crossen med trissorna olika höjdlägen
Snedbänk i Smith-maskinen
Pec deck
Kommentarer
I bröstpressen arbetade jag mig upp till 110 kg, vandrade sedan ner till 80 kilo via 100 och 90 kg. Avslutade med 2 x 10 reps på 80 kilo.
Efter eftermiddagens första pressar, gick jag bort till cable crossen och satte först trissorna högst upp i cablecrossen och fyrade av 15 reps, sänkte sedan snabbt till axelhöjd och gjorde 15 till utan vila emellan. Upprepade detta 3 gånger så totalt sex set.
Snedbänk i smithen: Här var jag både rätt slutkörd men också uppvärmd. Så jag gick direkt på 3 x 10 reps på 70 kilo. Det är inte direkt någon vikt att tala om men i det här läget var det fan tungt.
Jag avslutade med 4 x 15 reps på maxvikten 65 kilo. De tog fint, kan jag meddela.
[b]Provar att inkludera mindre mängder kolhydrater nu
Sedan i går adderar jag till råris och kikärtor i måltiderna. Jag ska testa hur min kropp och vikt reagerar på det. Min kropp är trögstartad och snål med fettreserverna. Det tar alltid 6-8 veckor innan den börjar släppa ifrån sig fläsk och det förutsätter en snudd på galen disciplin från min sida och strikt LCHF. Men när den väl kommer igång, brukar jag kunna addera till mindre mängder bra kolhydrater. Jag klarar mig utan men jag är nyfiken på att se om min träningsgnista och ork påverkas positivt och framför allt: Att jag inte slutar gå ner i vikt.
Välmåendet och (uteblivna) sides på Tren A
Jag fortsätter må bra på Testo C/Deca/Tren A e3d. Inga märkbara sides än så länge. Något ökat blodtryck, kanske att kroppsbehåringen på axlar och bröst blivit kraftigare (men alltså i sådan liten omfattning att jag är osäker på om den gjort det), några enstaka små finnar på bröst och axlar. Men inga mardrömmar eller galna svettningar (håller tummarna för att det förbli så!). 0% ökning vad det gäller aggression. Apropå det upplever jag tvärtom att jag bli ännu lugnare och mer harmonisk (jag är det redan från början men blir jag provocerad blir jag riktigt förbannad) så fort jag har Testo & Co i kroppen.
Kort sagt: Mår fantastiskt bra och träningen går också fantastiskt bra nu och är rent ut sagt så j*vla rolig.
Kört hårt nu alla monsterdiggare! // Ivan