2023-07-07, 17:56
Medlem
Stor-steffes avatar
Blev så jäkla glad när jag läste du kör 3 prepp nu 😁😁😁 Jag trodde inte Tren va nåt för dig längre??? Var det nåt särskilt som gjorde att du ändrade dig? Minns att dina svettningar var ett problem va?
Känns de som att du fått bra grejer? Labb?
Nån ovanlig side annars på dessa tre olika substanser eller flyter det på helt som det ska?
Jag har dragit upp testot en hel del sen sist. O helvetes va mycket bättre jag mår. Sjukt vilken skillnad på humör och driv mm. ( o pumpet )
Gått från 200mg piss dåligt testo till 1500mg högkvalitativt testo i veckan. Hela mitt liv har blivit underbart och jag förstår att min kropp varit undernärd på testo.
Skulle säga att runt 1000mg i veckan börjar jag må underbart.

Notera dock att jag kört testo i 15 år så detta är väldigt mycket för en nybörjare och helt onödigt.

Satt flera nya pr med. Reppar på 200kg i pec maskinen. 5 st 20kg kakor på varje sida 😎😎😎 Yeaa Buddy!!!

Mvh
Citera
2023-07-08, 22:19
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-steffe
Blev så jäkla glad när jag läste du kör 3 prepp nu 😁😁😁 Jag trodde inte Tren va nåt för dig längre??? Var det nåt särskilt som gjorde att du ändrade dig? Minns att dina svettningar var ett problem va?
Känns de som att du fått bra grejer? Labb?
Nån ovanlig side annars på dessa tre olika substanser eller flyter det på helt som det ska?
Jag har dragit upp testot en hel del sen sist. O helvetes va mycket bättre jag mår. Sjukt vilken skillnad på humör och driv mm. ( o pumpet )
Gått från 200mg piss dåligt testo till 1500mg högkvalitativt testo i veckan. Hela mitt liv har blivit underbart och jag förstår att min kropp varit undernärd på testo.
Skulle säga att runt 1000mg i veckan börjar jag må underbart.

Notera dock att jag kört testo i 15 år så detta är väldigt mycket för en nybörjare och helt onödigt.

Satt flera nya pr med. Reppar på 200kg i pec maskinen. 5 st 20kg kakor på varje sida 😎😎😎 Yeaa Buddy!!!

Mvh

Stora Stefan!!

Nu blev jag glad - tjenare kompis!!

För ett år sedan sade jag "Aldrig mer Tren" och nu sitter jag här. Men ett stick Tren A i höger skinka senast i går morse. Tren är helt, helt makalöst men svettningarna förra vändan var bara helt bisarra. Fast redan nu planerar jag hösten, vintern och nästa års kurer där cutmix lyser starkt. Jag hade Tren A hemma och insåg att om det är någon gång jag ska ge Tren en andra chans är det nu i sommar. Det är nu på sommaren jag kan svettas som en galning utan att det märks.

Jag köper i vanlig ordning av Växtgaranten. Jag tycker de är i särklass. Mitt Tren A är från förra sommaren och från Deus. Bra grejer. Mitt deca är också från Deus medan jag testar ett nytt märke på Testo C (300 mg per milliliter).

Just nu har jag löjligt få sides! Jag är förbluffad. Det mesta jag tidigare har kört är 800 mg ew. Nu ligger jag på 1.5 gram och mår toppen. 2-3 veckor in med Tren A har jag lite högre blodtryck och några enstaka finner över bröstkorgen och på mina axlar. That's it.

Skönt att höra att höra att du verkar ha hittat din "sweet spot" min vän. För vi som inte är normala, är det icke normala liksom normen. Mår du bra på på - ett gram i veckan så - kör på det!

Helvete?! 200 kg i pec-deck?! Alltså jag är fan stark i flera maskiner på en nivå där alla andra på gymmet inte tror är möjligt. Men fem jävla kakor på varje sida? Jisses, du är overklig = Hatten av!

Light weights baby!

//Ivan
Citera
2023-07-10, 17:13
Medlem
IvanDF2s avatar
MÅNDAG: RYGG & STICK I SKINKA

Jag har haft ett par helt träningsfria dagar på en kompis landställe. Jag kom till slut iväg till gymet. Det satt långt inne. Blev ett helt ok pass men inget som gick till världshistorien. Tunga basövningar. Snittade runt 8 reps i arbetsseten. Inga dubbla pass för ryggen i dag. Det får bli nästa gång. I morgon däremot väntar dubbla pass för pecsen så jag hoppas att träningsgnistan är betydligt bättre då.

Ska köra en löprunda eller en PW innan middagen. Alldeles för fint väder att slösa bort genom att redan nu fastna i Netflixsoffan. I kväll väntar påfyllning av:

300 mg Testo C
300 mg Deca
100 mg Tren A

Känner inte av några direkta sides av Tren, inte än i alla fall. Inga mardrömmar, svettningen är kanske lite förhöjd men det är också varmare nu och svårt att veta om det är vädret eller oljan. Mitt humör är också sig likt och uppfattar inte ens en antydan till kortare stubin. Vi får se hur det går. Om jag inte minns helt fel så kom svettningarna som en käftsmäll en 3-4 veckor in i kuren förra sommaren.

Kör hårt nu! // Ivan
Citera
2023-07-11, 13:29
Medlem
IvanDF2s avatar
BRÖSTPASS 1 AV 2

Jag skrev i går att jag saknade gnista. Det var likadant i förmiddags. Efter att jag dragit på mig armbågsskydd, träningshandskar och snörat på mig hanledslindorna, är jag för en kort stund ovanligt...riktlös. Jag brukar redan kvällen innan veta exakt vilken övning jag ska inleda nästa dags första pass och i stort vilka som följer därpå. Men inte i morse. Kände mig energifattig och loj. Så föll mina ögon på Smithmaskinen och jag bestämde mig för att starta med den.

Jag hakar på en 10-kilos kaka på vardera sida om stången, ställer in bänkens vinkeln på 30 grader och bestämmer mig för att först köra med maximalt brett grepp. 20 kilo är liksom ingen vikt men det bara känns segt och tråkigt. Gör en 15-20 reps i relativt högt tempo bara för att bana in rörelsen och få in lite blod i musklerna. Kliver upp till 40 kg och smattrar iväg ett gäng repetitioner på kort tid. Hakar på två viktplattor till. Nu är det 60 kg på stången. Lägger mig till rätta på bänken och ser framför mig en tredje, trist repris men där och då...

...händer något!

Som från ingenstans kommer både jävlaranamma, fokus och styrkan flygande! Allt kickar in. Kanske krävdes det i alla fall lite tyngd på stången för att aktivera mitt mojo? Jag vet inte men jag pressar snabbt iväg 12 repetitioner. Höjer till 80 kg, håller tillbaka en del och nöjer mig med 10 reps. Ökar till 90 kilo och det är också hyggligt enkelt. Gör 8 strikta repetitioner. Höjer till 100 kilo och gör 6 repetitioner varav jag säger att fyra var godkända. Sänker till 80 kilo och gör 2 x 10, sänker till 60 kg och gör 3 x 8 repetitioner. Knappt någon längre vila mellan seten utöver den tid det tog att antingen öka eller sänka vikten.

Sänker bänkens vinkel till 15 grader men låter 60 kilo hänga kvar på stången. Mutar in maskinen genom att ställa min vattenflaska på bänken. Går bort till cable crossen och höjer upp trissorna så högt det går och kör sedan 15 flyes, ökar viktmagasinen ett snäpp innan jag forcerar tillbaka mot Smithen där jag med ett smalare grepp (tar mer på övre pecsen) än tidigare gör 12 repetitioner. Halvsringer tillbaka till cable crossen och gör på nytt 15 flyes, tillbaka till smithen osv. Totalt blir det fyra set av varje övning.

Ivan blev övermodig
Tar plats i bröstpressen och slänger på 40 kilo. Började lite försiktigt eftersom jag känner mig bra mör i bröstet vid det här laget. Men 40 kilo känns som luft. Ökar till 80 kilo. Fortfarande lätt. Blir en smula övermodig och ökar till 120 kilo. Där passerade jag dagens gräns för vad mina slutkörda pecs klarade av. Det blir 3-4 repetitioner och de är bra jävla tuffa. Sänker direkt ner till 80 kg och gör 2 x 10 repetitioner varav de sista två, tre är överjävliga.

Men trots att jag är fysiskt slut, är min energi densamma och jag går snabbt och bestämt bort mot gymets pec deck. Dags för ännu en flyes-övning. Viktmagasinet går upp till 65 kilo. Jag blir återigen försiktig, osäker på hur mycket styrka jag har kvar och sätter sprintern på 55 kilo. Enkelt! Blir 12 enkla repetitioner. Faktum är på den här vikten eller högre, är det svårare att bara få handtagen i positionen framför mig än själva repetitionerna. Jag ökar till 60 kilo och klämmer på nytt iväg 12 reps. Så för de två sista seten ökar jag till mina vanliga 65 kilo och - för vid det här laget var jag helt färdig i pecsen - med ren jävla viljestyrka gör jag 2 x 10 där de sista repsen var minst sagt slitiga.

Kort sagt: Helvete vilket pass!
Årets tveklöst bästa hittills. Just för att energi, vilja och styrka sammanföll. Jag tror faktiskt mina Smithmaskinpressar på 100 kilo är PB. Alltså så pass långt in i en övning och med bänken på 30 graders lutning och med fyra korrekt utförda repetitioner.

Vad jag maxar i bänkpress? Inte en aning. Helt ointresserad. Jag har inte ens försökt. Aldrig.
Ser det mest som ett idiotsäkert försök att förr eller senare skada mig. Hade jag varit styrkelyftare hade det haft en helt annan prio. Men nu är jag inte det.

Hade jag Tren-svettningar i natt?
Svettades som en gris i natt. Kan ha varit Tren men jag lutar mer åt att jag känt mig skum i två dagar - känt av halsen, fryst, varit varm, hostat - i kombination med att det var galet varmt i sovrummet.

Nu har jag precis ätit 50 gram råris, 100 gram kycklingfilé och ett berg broccoli. Äter sällan kolhydrater men i dag var det precis som att min kropp nästa högt bedjande sade "Snääääälla Ivan, vi kaaaaan väl få lite kolisar, snälla?".

Och, man är ju en snäll kille...

Kör hårt nu, det ska jag om ett par timmar göra! // Ivan
Citera
2023-07-11, 14:25
Medlem
Checkar in bara för att säga bra jobb som vanligt och riktigt gött skrivet as usual! Inte lika aktiv här längre men ser alltid till att checka in din blog när jag kommer förbi. Keep it up kingen
Citera
2023-07-11, 14:59
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slion
Checkar in bara för att säga bra jobb som vanligt och riktigt gött skrivet as usual! Inte lika aktiv här längre men ser alltid till att checka in din blog när jag kommer förbi. Keep it up kingen

Tack som f*n, det uppsklattas - Verkligen!

Kör du på som vanligt även om du inte är lika aktiv här?
Citera
2023-07-11, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF2
Tack som f*n, det uppsklattas - Verkligen!

Kör du på som vanligt även om du inte är lika aktiv här?

Ja bloggade ju vårens kur här fast inte lika frekvent, senaste update'n inför avslutet på denna vändans kur var bara förra veckan så spana in om du missat!
Citera
2023-07-11, 17:53
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slion
Ja bloggade ju vårens kur här fast inte lika frekvent, senaste update'n inför avslutet på denna vändans kur var bara förra veckan så spana in om du missat!

Ah, det har jag missat. Sorry. Börjar bli van att det sällan är någon som uppdaterar eller kommenterar så ibland slinker någons uppdatering förbi mina ögon. Ska genast kolla!
Citera
2023-07-11, 18:30
Medlem
IvanDF2s avatar
DAGENS ANDRA BRÖSTPASS: CHECK!

Det blev lite lättare och något fler reps än i morse. Men inte 15-25 som planerat utan snarare 8-15. Helt enkelt för att mina axlar började bete sig lite skumt när jag klev över runt 15 repetitionerna. Det är ovanligt men som alltid lyssnar jag direkt på vad kroppen säger till mig.

Fyra övningar, 19 set och passet genomfördes på 33 minuter
Bröstpress i maskin med fria vikter
Flyes i cable crossen med trissorna olika höjdlägen
Snedbänk i Smith-maskinen
Pec deck

Kommentarer
I bröstpressen arbetade jag mig upp till 110 kg, vandrade sedan ner till 80 kilo via 100 och 90 kg. Avslutade med 2 x 10 reps på 80 kilo.
Efter eftermiddagens första pressar, gick jag bort till cable crossen och satte först trissorna högst upp i cablecrossen och fyrade av 15 reps, sänkte sedan snabbt till axelhöjd och gjorde 15 till utan vila emellan. Upprepade detta 3 gånger så totalt sex set.
Snedbänk i smithen: Här var jag både rätt slutkörd men också uppvärmd. Så jag gick direkt på 3 x 10 reps på 70 kilo. Det är inte direkt någon vikt att tala om men i det här läget var det fan tungt.
Jag avslutade med 4 x 15 reps på maxvikten 65 kilo. De tog fint, kan jag meddela.

[b]Provar att inkludera mindre mängder kolhydrater nu
Sedan i går adderar jag till råris och kikärtor i måltiderna. Jag ska testa hur min kropp och vikt reagerar på det. Min kropp är trögstartad och snål med fettreserverna. Det tar alltid 6-8 veckor innan den börjar släppa ifrån sig fläsk och det förutsätter en snudd på galen disciplin från min sida och strikt LCHF. Men när den väl kommer igång, brukar jag kunna addera till mindre mängder bra kolhydrater. Jag klarar mig utan men jag är nyfiken på att se om min träningsgnista och ork påverkas positivt och framför allt: Att jag inte slutar gå ner i vikt.

Välmåendet och (uteblivna) sides på Tren A
Jag fortsätter må bra på Testo C/Deca/Tren A e3d. Inga märkbara sides än så länge. Något ökat blodtryck, kanske att kroppsbehåringen på axlar och bröst blivit kraftigare (men alltså i sådan liten omfattning att jag är osäker på om den gjort det), några enstaka små finnar på bröst och axlar. Men inga mardrömmar eller galna svettningar (håller tummarna för att det förbli så!). 0% ökning vad det gäller aggression. Apropå det upplever jag tvärtom att jag bli ännu lugnare och mer harmonisk (jag är det redan från början men blir jag provocerad blir jag riktigt förbannad) så fort jag har Testo & Co i kroppen.

Kort sagt: Mår fantastiskt bra och träningen går också fantastiskt bra nu och är rent ut sagt så j*vla rolig.

Kört hårt nu alla monsterdiggare! // Ivan
Senast redigerad av IvanDF2 2023-07-11 kl. 18:32.
Citera
2023-07-12, 08:56
Medlem
IvanDF2s avatar
DELTS, EN PLATÅ? + ETT FÖR TIDIGT STICK

Jag körde ett axelpass i gryningen. Vaknade 03.30 och kunde inte somna om. Så redan vid 04.30 var jag gymet. All träning och progression tenderar till att mer eller mindre alltid gå i vågor eller kanske snarare steg. En period av framsteg mellanlandar i en platå där man står ett tag och stampar (och känner sig alltmer kass och värdelös). Jag vet inte om jag har hamnat på en sådan nu. För jag var märkbart mycket svagare i dag och även om jag köttade på kändes min insats en smula blek även om andra inte skulle hålla med mig. Gjorde ett försök på PB i axelpressar men det sket sig på målsnöret. Uppenbarligen var mina axlar inte redo för ökningen med 5 kilo. Fast det också vara så att 5 kilo där jag nu befinner mig är ett alldeles för stort hopp. Nästa gång ska jag prova att höja med 2.5 kilo istället.

Många bäckar små
Säg att jag klarar att öka med 2.5 kg två gånger i månaden. På ett år blir det +60 kg. Vilket både låter och är en väldigt stor ökning. Så bara 2.5 kg i månaden blir 30 kilo på ett år. Vi får se, jag kanske har nått en punkt där jag nu måste börja tänka i små och färre ökningen över längre tid.

I dag blir det "bara" ett pass för axlarna istället mina vanliga två
Passet i stort bestod annars av tre pressövningar och reversed peck deck x 2 (inleder med dessa och lägger även 4 set mellan två pressar). Tror det blev 20-22 set med repetitioner i intervallet 8-15. Jag får gäster i dag så jag hinner sannolikt inte med ett andra pass så 8-15 reps blev någon slags kompromiss av ett tungt pass med färre reps samt mitt vanliga, kompletterande högrepspass 8-10 timmar senare.

Ivan vill inte vara en billig, smutsig kille
Just eftersom jag får gäster som sover över, trycker jag Testo C/Deca/Tren A en dag för tidigt. Visst, jag kan smussla undan vialer och ampuller, pumpar och kanyler och sätta sticken inne på toaletten, i garaget eller i källaren. Men det känns bökigt och - ärligt talat - lite smutsigt så jag gör det i dag i stället

Kör hårt nu! // Ivan
Citera
2023-07-12, 20:32
Avslutad
aldrig att man sätter några pb'n efter en natt med bristfällig sömn

kör du inget för mittenpartiet på axlarna förresten? pressar tar väl mest på front delts
Citera
2023-07-13, 19:46
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
aldrig att man sätter några pb'n efter en natt med bristfällig sömn

kör du inget för mittenpartiet på axlarna förresten? pressar tar väl mest på front delts

Inte? Ok, då är jag speciell. För det gör jag titt om tätt över tid.
Relevant fråga epadator och jag hade som du undrat över samma sak. Det korta svaret är nej. Vilket jag sörjer. Men jag fick en inflammation i ena axeln förra året som fortfarande spökar. Om jag försöker isolera mellersta delta, skär det som eld. Så jag måste - tyvärr - träna runt det. Men; jag har lätt för axlar så i min värld är det rätt lugnt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in