2023-07-12, 20:19
Medlem
svampdamps avatar
Man lägger pinnen när man inte har några fler varor. Dvs. man sätter punkt för sitt handlande.
Citera
2023-07-12, 20:21
Medlem
Om personen framför inte lägger någon så bara lägg dina varor rakt efter så får han pinsamt nog säga att det inte är hans varor.
Citera
2023-07-12, 20:21
Medlem
Ghastens avatar
Jag lägger sjäkvklart en bakom mina varor när jag lagt upp mina. Om det är någon framför mig som inte lagt någon så lägger jag rn framför med så det inte blir något strul.
Citera
2023-07-12, 20:22
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hermes88
Har ni reflekterat över vem som borde lägga kundpinnen vid kassan, personen före eller efter? I min erfarenhet är det ofta jag som måste lägga pinnen för att personen framför (anser jag) varit hänsynslös och/eller bristande rumslig medvetenhet.

Om vi tänker praktiskt, borde personen före vara den som lägger pinnen. De har fria händer och kan tydligt se var deras varor slutar. Om personen efter istället gör det, kan det skapa onödiga störningar och ineffektivitet.

Vad är er syn på detta? Brukar ni lägga kundpinnen efter era varor, eller förväntar ni er att personen efter gör det?

Om tråden hamnat fel ber jag mod flytta på den. Om någon vill diskutera problemet med moderna problem så finns det andra trådar. Tack!

Definitivt efteråt. Stöter också på många lata mänskor som inte gör de
Citera
2023-07-12, 20:25
Medlem
Lelianas avatar
Om personen står redan bakom en - personen före gör det för att visa hyfs och för att vara hjälpsam genom att visa att nu är jag färdig, så varsågod.

Kommer en person efteråt när personen före är klar, är det den personen som lägger på den. För ibland märker inte folk en om man kommer "senare". Bara bonus i så fall att personen före lägger på kundpinnen. Och gör dem det, så är de en extra omtänksam och trevlig person.
Citera
2023-07-12, 20:26
Medlem
score!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hermes88
Har ni reflekterat över vem som borde lägga kundpinnen vid kassan, personen före eller efter? I min erfarenhet är det ofta jag som måste lägga pinnen för att personen framför (anser jag) varit hänsynslös och/eller bristande rumslig medvetenhet.

Om vi tänker praktiskt, borde personen före vara den som lägger pinnen. De har fria händer och kan tydligt se var deras varor slutar. Om personen efter istället gör det, kan det skapa onödiga störningar och ineffektivitet.

Vad är er syn på detta? Brukar ni lägga kundpinnen efter era varor, eller förväntar ni er att personen efter gör det?

Om tråden hamnat fel ber jag mod flytta på den. Om någon vill diskutera problemet med moderna problem så finns det andra trådar. Tack!

detta kan verkligen vara ett störningsmoment för mig på affären.. gubbar eller tjejer som inte lägger upp pinnjäveln, brukar kasta på den hastigt så att den åker på deras varor.. eller placera mina varor utan pinnen intill deras så det blir strul så att dom ska lära sig
Citera
2023-07-12, 20:28
Medlem
Jag lägger dessutom min på längden bakom mina varor.

Då slipper man miffona som bygger berg bakom som får pinnen att gömmas om den läggs på bredden.

Dock alltid lika roligt när personen bakom ”rättar till” pinnen. Då vrider jag tillbaka den. Personen blir helt ställd.
Citera
2023-07-12, 20:29
Medlem
whoisducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av score!
detta kan verkligen vara ett störningsmoment för mig på affären.. gubbar eller tjejer som inte lägger upp pinnjäveln, brukar kasta på den hastigt så att den åker på deras varor.. eller placera mina varor utan pinnen intill deras så det blir strul så att dom ska lära sig

Ja det hjälper säkert till på traven. Dom fattar inte varför du blir grinig och bara tror att du är en otrevlig enstöring. Lägg på pinnen och säg "Där ska den vara ja..". Kanske dom förstår dig bättre..
Citera
2023-07-12, 20:30
Medlem
score!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrodanStropp
Jag lägger dessutom min på längden bakom mina varor.

Då slipper man miffona som bygger berg bakom som får pinnen att gömmas om den läggs på bredden.

Dock alltid lika roligt när personen bakom ”rättar till” pinnen. Då vrider jag tillbaka den. Personen blir helt ställd.

hahaha, så kan man göra ja..

Citat:
Ursprungligen postat av whoisduck
Ja det hjälper säkert till på traven. Dom fattar inte varför du blir grinig och bara tror att du är en otrevlig enstöring. Lägg på pinnen och säg "Där ska den vara ja..". Kanske dom förstår dig bättre..

ja möjligen, men det händer så jävla ofta att man inte har tålamodet ibland
Citera
2023-07-12, 20:32
Medlem
anarquistens avatar
Jag lägger upp pinnen bakom mina varor men aldrig framför.
Om inte kunden före mig orkar bry sig så kan de gott betala för mig också!
Citera
2023-07-12, 20:33
Medlem
Brukar lite diskret välja att lägga på ” Kassan stängd”-flärpen i stället.

Så slipper man nån som står o flåsar en i nacken.
Citera
2023-07-12, 20:39
Medlem
anarquistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whoisduck

Hade kunnat var en bortklippt scen med Gösta i "Vi hade i alla fall tur med vädret"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in