Handlar om mig och två polare
Så här gör jag och frugan när vi handlar i en matbutik, (stor butik aså)
Vi tar en vagn och samlar på oss massa varor och sedan i kassan så lägger man upp det på rullbandet. Betalar och den ena står och lägger ner det i påsar man har köpt med eller påsar hemifrån sen innan. Vagnen ut till bilen och packar in det i bagage och adjö
Min ena polare och hans fruga
Dem går in med en vagn samlar på sig massa varor sedan vidare till kassan betalar och istället göra som 95% ilandet gör så lägger dem tillbaka allt igen i vagnen. Tar med sig vagnen till bilen och där sorterar dem in allt i påsar och adjö. Dem tycker detta går fortare och om alla hade gjort så här så hade man sluppit långa köer för man lägger ner allt fortsom fan. Tycker själv detta är lite Zigenare aktigt, skämmigt o stå packa varorna ute på parkeringen så att alla kan se
Min andra polare gör så här. Jag o frugan har aldrig gjort på detta vis, rätt nytt system.
Han går in i butiken skannar alla varor han vill ha lägger det i påsar och sedan ikassan så visar han skannern för personalen och betalar. Snabbt o smidigt för han hatar stå o vänta som alla andra gör för det kan bli långtradigt med massa gammlingar och araber som knappt kan svenska. Dem sabbar för alla andra och det kan ta upp till en halvtimme i vissa matbutiker
Jag frågade honom men tittar dem inte varorna man har lagt ner i påsarna. Han sa, vädigt sällan dem gör det.
Då kan man blåsa butiken, typ som att skanna bara en mjölk och man har tagit två osv med andra varor
Jag tror 95% gör på mitt sätt eller hur!!! men kommer gå över till min polares sätt iframtiden (skanner).Visst min polares sätt är effektivare men om alla gör på detta vis så hade det ändå bildat köer i kassan fast inte lika långa