2009-02-14, 17:17
Medlem
Knasibass avatar
Folk bryr sig alldeles för mkt om strunt. Om jag kommer ihåg brukar jag ta med mig påse till affären och har aldrig känt att det skulle vara pinsamt eller nåt. Om nu folk tycker jag är snål så visst, som om jag skulle bry mig
Citera
2009-02-14, 17:26
Medlem
slowjamzs avatar
Har alltid för lite påsar hemma, så köper snarare en extra. Att ta med en hemifrån är fan inte aktuellt nånstans.
Citera
2009-02-14, 18:14
Medlem
Continental Ops avatar
att använda 1.50 kronorspåsar som soppåsar är ju rätt opraktiskt eftersom det ofta går hål i dem på vägen hem så att man inte kan använda dem som soppåsar iaf. jag kör tygpåse jämt
Citera
2009-02-15, 16:52
Medlem
40 och 50 tals syndrom

mina föräldrar ska jämt dra med sig påsar, en kompis farsa gör likadant därför har jag dragit alla 40 o 50 talister över en kam
Citera
2009-02-15, 18:53
Medlem
Smekofcs avatar
Miljöpåsar

Satsa på att införskaffa någon slags tygpåse som det står "ECO" på med gröna inslag. Då tror folk bara att du bryr dig om miljön istället för att tänka på snålhet.

Tygpåsar är i mina ögon helt okej att ta med sig men när nån jävel kommer med en egen skrynklig plastpåse höjer jag på ögonbrynen. Fråga inte varför.
Citera
2009-02-18, 00:06
Bannlyst
Vilket vis är vanligast i sverige när man handlar Mat

Handlar om mig och två polare

Så här gör jag och frugan när vi handlar i en matbutik, (stor butik aså)
Vi tar en vagn och samlar på oss massa varor och sedan i kassan så lägger man upp det på rullbandet. Betalar och den ena står och lägger ner det i påsar man har köpt med eller påsar hemifrån sen innan. Vagnen ut till bilen och packar in det i bagage och adjö

Min ena polare och hans fruga

Dem går in med en vagn samlar på sig massa varor sedan vidare till kassan betalar och istället göra som 95% ilandet gör så lägger dem tillbaka allt igen i vagnen. Tar med sig vagnen till bilen och där sorterar dem in allt i påsar och adjö. Dem tycker detta går fortare och om alla hade gjort så här så hade man sluppit långa köer för man lägger ner allt fortsom fan. Tycker själv detta är lite Zigenare aktigt, skämmigt o stå packa varorna ute på parkeringen så att alla kan se

Min andra polare gör så här. Jag o frugan har aldrig gjort på detta vis, rätt nytt system.

Han går in i butiken skannar alla varor han vill ha lägger det i påsar och sedan ikassan så visar han skannern för personalen och betalar. Snabbt o smidigt för han hatar stå o vänta som alla andra gör för det kan bli långtradigt med massa gammlingar och araber som knappt kan svenska. Dem sabbar för alla andra och det kan ta upp till en halvtimme i vissa matbutiker

Jag frågade honom men tittar dem inte varorna man har lagt ner i påsarna. Han sa, vädigt sällan dem gör det.

Då kan man blåsa butiken, typ som att skanna bara en mjölk och man har tagit två osv med andra varor

Jag tror 95% gör på mitt sätt eller hur!!! men kommer gå över till min polares sätt iframtiden (skanner).Visst min polares sätt är effektivare men om alla gör på detta vis så hade det ändå bildat köer i kassan fast inte lika långa
Citera
2009-02-18, 00:09
Medlem
kiwi22s avatar
Skannings-systemet tar allt. Shop and go och liknande namn. Och sen uppskattar väl personalen (rätta mig om jag har fel) om antalet varor ser ut att stämma med priset. Ibland råkar man ju för kontroller då alla varor ska upp på bandet..men tillräckligt sällan för att det ska vara det ultimata systemet.
Citera
2009-02-18, 00:10
Bannlyst
såna grejor som man scannar in har ju blivit fler på maxi och city gross och sånt. Kan ju blåsa affärerna lättare, men jag tror "ditt" sätt att handla är vanligast just nu, snart är det väl de skanningssakerna, om ett par år.

Att lägga ner i kundvagnen igen gör man ju bara i tyskland och lidl (tyskt) och det är ju riktigt bögigt.
Citera
2009-02-18, 00:11
Medlem
★ⓜⓞⓥⓘⓔⓢⓣⓐⓡ★s avatar
I forna östeuropa gjorde man som du säger.
Efter att betalningen var gjord packade man ner varorna i korgen igen och gick sedan till ett långt bord där man ostört kunde fylla sina medhavda tygpåsar.
Citera
2009-02-18, 00:21
Medlem
Bor fortfarande hemma så jag tvingas handla med fadern. Men vi går in, tar en vagn och en bärkorg och sedan har vi varsin lista och far går runt med vagnen medans jag scoutar runt och hämtar varor till basen, vagnen. Detta går absolut snabbast antar jag, dessutom så är vi målinriktade och taggade
Citera
2009-02-18, 00:42
Medlem
WordOfMouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baconYobi
Bor fortfarande hemma så jag tvingas handla med fadern. Men vi går in, tar en vagn och en bärkorg och sedan har vi varsin lista och far går runt med vagnen medans jag scoutar runt och hämtar varor till basen, vagnen. Detta går absolut snabbast antar jag, dessutom så är vi målinriktade och taggade

Män som handlar. Underbart. När man är ute med sambon så funkar inte det där då hon gärna ser handlingen som någon sorts gemensam familjeaktivitet och hemskt gärna vill hålla flocken samlad medan jag frenetiskt försöker dela upp handlingen i stil med "du tar mejerivaror, jag tar bröd, så möts vi vid köttet sen".
Citera
2009-02-18, 14:32
Medlem
Pendeltågs avatar
Trådar sammanfogade.

//Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem