Citat:
Ursprungligen postat av
zantera
Det må låta cyniskt men så länge City får härja fritt med Pep vid rodret och undviker straff trots 115 regelbrott så kommer de ses som favoriter oavsett hur andra klubbar värvar. Personligen hoppas jag ju fler klubbar blir bättre så ligan blir jämnare och mer spännande, inte roligt att City får vinna år efter år med sitt själlösa oljebygge. Ska man hitta någon ljusglimt så tror jag dock City blir mer mänskliga när Pep försvinner. Just nu har man ett bygge som kan spela med ögonbindlar men när man får in en annan tränare (oavsett vem) så blir det ju en övergångsperiod igen.
Personligen tror jag i dagsläget att det står mellan City/Liverpool/Arsenal för titeln och övriga lag är lite bakom, men det roliga med PL är ju att det oväntade kan hända. Att Arsenal skulle vara så bra förra säsongen kom ju som en överraskning även för de egna fansen och det visar ju att någon av de andra toppklubbarna med resurser skulle kunna göra något liknande denna säsongen. Kul att Arsenal är tillbaka igen och känns som ett topplag igen, dock tycker jag kan man skämta om förra säsongen med glimten i ögat. Spurs har ju fått skit för att man inte vann något under sin storhetsperiod och "bara" slutade 3a, CL final osv.

Klart dom är favoriter, men minsta tendens till mättnadskänsla så kommer lagen bakom hugga direkt såklart. Nu fick dom trippeln i år så det blir intressant att se vad man ska hitta på för att hålla uppe samma höga nivå. Det är ju inte helt okomplicerat hur bra lag du än har. Spänningen att vinna försvinner ju ganska lätt om det blir en vana. Enkel psykologi. Jo, håller med om att det är roligast om många är med om budet och att det lever in i det längsta.
Så är det ju. Håller med om att Liverpool potentiellt skulle kunna studsa tillbaks, men jag håller nog ändå deras återbyggnad nåt år ifrån fortfarande. Men visst skulle dom kunna få allt att klaffa om det blir utveckling på rätt spelare och Salah gör 30+ mål igen.
Med risk för att låta överentusiastisk så såg jag ändå den potential som fanns i denna unga trupp. Sen hade jag kanske inte förutspått scenariot att man skulle leda ligan nästan hela vägen in utan snarare att man skulle vara med och tampas i toppen utan nån egentlig sniff på bucklan. Så det blev ju lite otippat så sett.
Citat:
Ursprungligen postat av
Beaver14
Nej visst, vi är med i turneringen så chansen finns ju. Men jag går inte in med förväntningar annat än att vi ska tävla. Kul att få kolla CL igen, har strejkat den turneringen många år nu.

Tycker det känns väldigt öppet. Klart det är mycket som ska klaffa, men på pappret är det väldigt jämnt mellan många lag bakom City och kan man toppa i rätt läge så är inget omöjligt. Det håller jag helt med om! CL-kvällar under the lights är något speciellt