Citat:
Ursprungligen postat av
zantera
Det intressanta blir dock att se om Arsenal gjorde en 'Leicester'-säsong förra året eller om man faktiskt klarar av att hålla den nivån nu. Jag säger inget emot att Arsenal värvat bra och bör ses som ett lag för top4 (och eventuellt titelstrid), samtidigt kan jag lika gärna se ett scenario där förväntningarna blir för tunga och man inte klarar att leva upp till ribban förra säsongen och man slutar 5a-6a t.ex.
Det är ändå skillnad på att göra en fantastisk säsong helt utan förväntningar som förra säsongen, jämfört med att helt plötsligt ses som favoriter till att utmana City och faktiskt leva upp till det. Det blir intressant att se.

Haha, nedvärderingen av Arsenal blir bara roligare. Jämföra Arsenal med Leicester. Arsenal har missat Europaspel 1 gång på 2000-talet. Leicester hade 1 makalös säsong men var är de nu?
Det finns absolut inget som talar för att Arsenal kommer att göra en sämre säsong, sett till det egna laget. Det är upp till övriga lag (exkl City) att bli bättre.
Herregud vad jag ser fram emot att säsongen börjar så rundgången i tråden kan få ett slut.