2023-07-12, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Om hon var rädd för Johanna och Maja, varför följde hon då med hem till Johanna?

Det är det som är så märkligt
Varför följde T med tjejerna hem?
Tove har ju tidigare varit rädd för dem

J och M måste ha lurat i T något som var viktigt för T eller fjäskade de och spelade snälla
Men båda är skyldiga till att ha lurat T
Senast redigerad av Anedin 2023-07-12 kl. 01:04.
Citera
2023-07-12, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Så har aldrig GW sagt. Inte i offentligheten i alla fall
Jo GW har sagt atthan tror att M är ute till sommaren
Citera
2023-07-12, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin

Sa han bara M från början eller sa han båda ?
Citera
2023-07-12, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
J påstod att B*enny bevittnat händelsen.
Hon fick pudla när B* förnekade att han sett något och ändra sig till att hon trodde att han sett.

J påstod något som inte var sant, alltså for hon med lögn. Det fanns inga vittnen som sett T puckla på J så att M fick rädda henne, eftersom det inte hade hänt. Inte ens M bekräftade, mer än att hon särat dem. (Om nu det är sant.)

Jag tror att det inte var konstigare än att J såg B någonstans däromkring och trodde att han sett
Folk cirkulerade väl runt i lokalen så som det brukar vaa på krogen och tjejerna var upptagna med T
Citera
2023-07-12, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234

Jag tror att han bara har sagt M?
Jag har aldrig hört GW säga att J inte kommer bli inlåst ett tag
Citera
2023-07-12, 01:08
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin

Det är väl rätt stor skillnad på det och ”dom är ute till sommaren…”?
Citera
2023-07-12, 01:10
Medlem
smickras avatar
Citat:

Uttalandet, som är felciterat grande, här ovan gäller endast Maja.
Han har rätt tror jag.
Citera
2023-07-12, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag tänker att om Maja INTE hade varit med i badrummet och Johanna INTE hade behövt oroa sig för vad Maja ska säga, så hade Johanna varit fri att lägga mycket större skuld för bråket på Tove. Då hade Johanna sagt att det var Tove som startade bråket i badrummet och att Johanna var tvungen att försvara sig. Jag tror dunsen hade förklarats med att det var Johanna som åkte i golvet, fälld av Tove.

Så hade inte Maja varit med så tror jag att Johanna hade hävdat självförsvar.

Just det faktum att Johanna tar på sig skulden som den som först blir fysisk i badrummet, så tror jag att det är säkert att Maja var med. Precis som du säger tror jag att hon utgår från att Maja har berättat vad som hände, och då kan inte Johanna hitta på en historia av självförsvar där Tove är den som först blir fysisk.

Edit: Johannas enda chans blir då att hävda olyckshändelse, dvs hon höll inte så länge. Där kan Maja och hon ha olika uppfattningar, eftersom ingen av dem naturligtvis kan förväntas ha stått med stoppur.

Här tror jag att du är nära sanningen
Det har förbryllat mig väldigt mycket varför inte den lögnaktiga J inte har skyllt ifrån sig så mycket mer
Här hade hon ju chansen
Citera
2023-07-12, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Det är väl rätt stor skillnad på det och ”dom är ute till sommaren…”?
Sant så är det och jag läste nog lite snabbt där ⬇️

GW.s dom
Ute till sommaren
Citera
2023-07-12, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Hon blev nog lika uppriktigt förvånad och ställd som hon blev när M berättat om dumpningen. Den M hon kände skulle ju aldrig hitta på något sådant.

J sa också till FL att hon inte trodde det var sant att M berättat för de om dumpningen om inte jag minns fel. De berättade då att de inte får ljuga i förhör. Så hon hade nog inte räknat med att M skulle gola. J berättade ju även för F om branden utanför H. Så hon utgick från deras lojalitet tror jag. Hon tar höga risker.

När J blir konfronterad med hatsången på sin jobbdator hintar hon om att det kan vara M som använt hennes dator. Och säger att M kan ha sidor hon inte känner till. (FL tror dock inte på henne). Det är svårt att tolka när J så att säga blir förvånad 'på riktigt '

J är en skickligare skådespelare än M som jag uppfattat det och hon har en slags kompetens i att intellektuellt första hur hon ska uppträda i förhör t ex att betona att 'sanning' är viktigt och att hon är 100% ärlig (om haschkakaresan). F beskriver J som manipulativ. Det krävs ändå ett visst IQ för för att kunna läsa av människor och sen påverka. Hennes A i psykologi kanske inte är en slump.

Ps. Jag har inte tillgång till FUP nu och kan ge citat. Men vad grym du blivit på att söka i och referera till FUP! Jag tycker fortfarande att det är svårt och får skriva av citaten när jag väl hittar de!
Senast redigerad av EsmeraldaFelicia 2023-07-12 kl. 01:39.
Citera
2023-07-12, 01:33
Medlem
sybels avatar
Citat:
Att kalla någon för madrass är dock din egen åsikt, tycker det är så jäkla kasst att kalla tjejer för sådant!
Det var inte snällt sagt, nej. Min uppfattning om Js syn på ligg är heller inte positiv.

Som det beskrivits att hon uppträtt mot andra tjejer som strulat med killarna efter henne är hennes agerande trofélikt, ett sätt att pinka revir. De hon en gång haft förefaller hon se som sin "egendom". Och hennes försök att ragga på killar med stadigt förhållande ser jag som känslolös troféjakt och en skev inställning till sex. Hon förefaller söka bekräftelse genom ligg, därav madrassepitetet.
Om någon har en sund och logisk förklaring är jag villig att ompröva min ståndpunkt.

Det är möjligt att hon haft känslor för killarna hon tillåtit sig bli uppraggad av. I så fall har hon varit ett lätt byte. Sådant sprids ofta ganska snabbt och har bevisligen utnyttjats.
Citera
2023-07-12, 01:43
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
J sa också till FL att hon inte trodde det var sant att M berättat för de om dumpningen om inte jag minns fel. De berättade då att de inte får ljuga i förhör. Så hon hade nog inte räknat med att M skulle gola. J berättade ju även för F om branden utanför H. Så hon utgick från deras lojalitet tror jag. Hon tar höga risker.

När J blir konfronterad med hatsången på sin jobbdator hintar hon om att det kan vara M som använt hennes dator. Och säger att M kan ha sidor hon inte känner till. (FL tror dock inte på henne). Det är svårt att tolka när J så att säga blir förvånad 'på riktigt '

J är en skickligare skådespelare än M som jag uppfattat det och hon har en slags kompetens i att intellektuellt första hur hon ska uppträda i förhör t ex att betona att 'sanning' är viktigt och att hon är 100% ärlig (om haschkakaresan). F beskriver J som manipulativ. Det krävs ändå ett visst IQ för för att kunna läsa av människor och sen påverka. Hennes A i psykologi kanske inte är en slump.

Ps. Jag har inte tillgång till FUP nu och kan ge citat. Men vad grym du blivit på att söka I och referera till FUP!
Ha,ha! Jag har sökt I tråden.Det håller jag på att få koll på. FUPen reder jag inte, men jag har en del anteckningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in