Citat:
Ursprungligen postat av
sybel
Hon blev nog lika uppriktigt förvånad och ställd som hon blev när M berättat om dumpningen. Den M hon kände skulle ju aldrig hitta på något sådant.
J sa också till FL att hon inte trodde det var sant att M berättat för de om dumpningen om inte jag minns fel. De berättade då att de inte får ljuga i förhör. Så hon hade nog inte räknat med att M skulle gola. J berättade ju även för F om branden utanför H. Så hon utgick från deras lojalitet tror jag. Hon tar höga risker.
När J blir konfronterad med hatsången på sin jobbdator hintar hon om att det kan vara M som använt hennes dator. Och säger att M kan ha sidor hon inte känner till. (FL tror dock inte på henne). Det är svårt att tolka när J så att säga blir förvånad 'på riktigt '
J är en skickligare skådespelare än M som jag uppfattat det och hon har en slags kompetens i att intellektuellt första hur hon ska uppträda i förhör t ex att betona att 'sanning' är viktigt och att hon är 100% ärlig (om haschkakaresan). F beskriver J som manipulativ. Det krävs ändå ett visst IQ för för att kunna läsa av människor och sen påverka. Hennes A i psykologi kanske inte är en slump.
Ps. Jag har inte tillgång till FUP nu och kan ge citat. Men vad grym du blivit på att söka i och referera till FUP! Jag tycker fortfarande att det är svårt och får skriva av citaten när jag väl hittar de!