2023-07-11, 21:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Delar helt denna uppfattning. J är diffus till en början och säger en kort stund, 10 sek eller nåt. Hon vet dessutom att M knappt kan klockan, så här anser hon nog sig ha en hyfsad chans att uppfattas som trovärdig med tanke på att hennes advokat läst att det fanns rikligt med maginnehåll i T s lungor. Vill hon inte erkänna mord har hon inte mycket till val än att hävda att greppet var kortvarigt.

Tyvärr för J s del kom rättsläkaren in i bilden och förstörde allt för henne.
Jag tror att Johanna tänker att det är hennes enda chans när Maja hade börjat berätta. Hon tänker att hon inte kan avvika för mycket från vad som faktiskt hände, efter som hon visste genom FL att Maja sanningsenligt hade berättat om sin inblandning i dumpningen av kroppen. Hon kunde nog inte ens föreställa sig i sin vildaste fantasi att Maja skulle hävda att hon inte var med på mordet. Vem tror att nån ska gå med på att hjälpa till att dumpa en kropp när man inte har deltagit i mordet? Det är en så osannolik historia. Det är ju som att man skulle hitta en död människa på gatan och involvera sig i att dölja kroppen istället för att bara springa därifrån. Jag tror Johanna blev fullständigt överraskad när hon fick höra att Maja hävdade att hon sovit och inte varit med. Då insåg hon säkert att hon kunde ha hävdat självförsvar men då var det försent.
Citera
2023-07-11, 21:09
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Om hon var rädd för Johanna och Maja, varför följde hon då med hem till Johanna?

Tove hade väl ett hopp om att det skulle ”bli bra” och att fred skulle kunna slutas i lilla Vetlanda. Men ack…
Senast redigerad av Alonen 2023-07-11 kl. 21:31.
Citera
2023-07-11, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Tove kom ensam till nöjet, jag tror verkligen inte att Tove sagt något nedlåtande till Johanna. Tove var rädd för Johanna och Maja och hon var helt ensam.
Johanna och Maja satt en plan i verket, så simpelt tror jag att det är!!

Kanske var det så att TTs fylla lättade på trycket?
Citera
2023-07-11, 21:25
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Helt klart började det brinna i sinnet hos både JJ och MH. Men de höll färgen och låtsades att det vore bra med ett samtal, men intentionen var en helt annan = att ge igen riktigt ordentligt.

Att TT skulle mördas var rätt säkert JJs grej mot slutet, men att MH hakade på av en anledning vi bara kan gissa oss till. Rädsla. Att göra det som JJ sa åt henne att göra.
Ja precis, hatet fanns ju där Både från Johanna och Maja (som tidigare försökt tränga sig in i en lägenhet)
Rädsla tror jag inte var Majas intention, det var nog att vara behjälplig sin bästa vän.
Citera
2023-07-11, 21:45
Medlem
Citat:
Jag tror att Johanna tänker att det är hennes enda chans när Maja hade börjat berätta. Hon tänker att hon inte kan avvika för mycket från vad som faktiskt hände, efter som hon visste genom FL att Maja sanningsenligt hade berättat om sin inblandning i dumpningen av kroppen. Hon kunde nog inte ens föreställa sig i sin vildaste fantasi att Maja skulle hävda att hon inte var med på mordet. Vem tror att nån ska gå med på att hjälpa till att dumpa en kropp när man inte har deltagit i mordet? Det är en så osannolik historia. Det är ju som att man skulle hitta en död människa på gatan och involvera sig i att dölja kroppen istället för att bara springa därifrån. Jag tror Johanna blev fullständigt överraskad när hon fick höra att Maja hävdade att hon sovit och inte varit med. Då insåg hon säkert att hon kunde ha hävdat självförsvar men då var det försent.

I förhöret innan nämner hon som anledning till sitt eget erkännande, att det berodde på att Maja börjat berätta i förhör så som det var. I samma förhör ursäktar hon Majas beteende med att hon måste varit chockad och agerat mekaniskt, som när hon åt hamburgaren.

Så ja, hon blev troligen fullständigt överraskad när hon får höra att M sagt att hon inte var med i badrummet. Det kan man dels urskilja i transkriberingen från förhöret, samt att förhörsledaren ser det på henne. Det kom även som en överraskning för hennes advokat.
Citera
2023-07-11, 21:55
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Tove kom ensam till nöjet, jag tror verkligen inte att Tove sagt något nedlåtande till Johanna. Tove var rädd för Johanna och Maja och hon var helt ensam.
Johanna och Maja satt en plan i verket, så simpelt tror jag att det är!!
nej, hon gick dit med Albins kompisar, Albin ville inte följa med för han var hundvakt eller något, sen när killarna skulle hem ville Tove stanna kvar.
Citera
2023-07-11, 22:00
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Om hon var rädd för Johanna och Maja, varför följde hon då med hem till Johanna?
Dom övertalade ju Tove och följa med till Johanna för att prata ut och bli sams, på övervakningskameran ser man ju Maja som springer in och ut och letar efter Tove. Vi vet ju hur det slutade, Tove finns inte mer.
Citera
2023-07-11, 22:30
Medlem
Citat:

Precis förhörsledarna anmärkte på att Johanna såg uppriktigt förvånad ut av att Maja nekat, jag upplevde det som att det var en äkta reaktion
Citera
2023-07-11, 23:35
Medlem
sybels avatar
Citat:
Det tror jag säkert. Precis som att i din verklighet är Johanna en madrass och singeltjejer i 18-20-årsåldern som inte vill sitta hemma och mögla utan vara ute och festa och träffa singelkillar bara vill ”supa och knulla runt”.

Vi lever i lite olika verkligheter.
Min verklighet är helt OT och inte relevant i denna tråd.
Och din förmåga att tolka är inte särskilt imponerande,

Jag har i a f underlag för de tolkningar jag gör, såsom fakta från FUP och övriga dokument.
Citera
2023-07-12, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Min verklighet är helt OT och inte relevant i denna tråd.
Och din förmåga att tolka är inte särskilt imponerande,

Jag har i a f underlag för de tolkningar jag gör, såsom fakta från FUP och övriga dokument.

Att kalla någon för madrass är dock din egen åsikt, tycker det är så jäkla kasst att kalla tjejer för sådant!
Citera
2023-07-12, 00:21
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Precis förhörsledarna anmärkte på att Johanna såg uppriktigt förvånad ut av att Maja nekat, jag upplevde det som att det var en äkta reaktion
Hon blev nog lika uppriktigt förvånad och ställd som hon blev när M berättat om dumpningen. Den M hon kände skulle ju aldrig hitta på något sådant.
Citera
2023-07-12, 00:44
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen

(Och inte GW ”dom är ute till sommaren…”)

Så har aldrig GW sagt. Inte i offentligheten i alla fall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in