2023-07-11, 19:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Tycker du att andra former av wallraffande journalistik också borde upphöra?
Typ uppdrag granskning eller kalla fakta?

Där kan oxo barnen riskera fara illa när dom hänger ut människor
Det jag säger är att man inte kan friskriva sig från ansvar enbart genom att lägga ut en liten text på sin hemsida.
Citera
2023-07-11, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Kan förstå att det måste komma som en enorm chock och jag känner givetvis med familjen och alla andra som blev drabbade. Hela problemet med pedofili är så otroligt stigmatiserat så personligen ser jag ingen lösning på problemet lång tid framöver. Tvivlar starkt på att det kommer komma en lösning överhuvudtaget. Vi får nog lära oss att leva med problemet tyvärr.

Pedofili var det inte frågan om, det var frågan om en tonåring(rättfärdigar inte beteendet, men rätt ska vara rätt).

Det är ett fruktansvärt beteende som behövs motarbetas på seriösa sätt, inte skapa offer i faktiska anhöriga och häxjakt, det är bara en pöbelmentalitet som inte leder till något alls.
Citera
2023-07-11, 20:04
Medlem
Citat:
Dumpen skriver klart och tydligt på hemsidan att man int ska kontakta dom anhöriga, dumpen är emot det och har skrivit att om det förekommer omfattande trakasserier så blir dom tvugna att ändra strategi men att det än så länge är väldigt ovanligt

Det är ju inget annat än nonsens, det finns medlemmar i tråden som är allierade med Dumpen och som läcker personuppgifter. Personen som läckte personuppgifter i min brors fall har läckt ut massvis med olika personer i tråden. Antingen har Dumpen glappkäftar eller så delar dom med sig personuppgifter till personer som saknar konsekvenstänk.

Min brors ex fru som var hemma med barnen själv hade flera hundra träffar på sin adress när uthängningen ägde rum. Det är rent ut sagt farligt för anhöriga då ingen vet vad Dumpens pöbel är kapabel till.
Citera
2023-07-11, 20:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Torleifsdottir
Att känna hat är inte samma sak som att vara djupt sårad, vi är djupt sårade och vi kommer förbli djupt sårade. Han chattade med Dumpen och i sammanhanget var det en en mild konversation men han försatte sig själv, sina barn och sin familj i en förjävlig sits. Barnet existerade inte och det fanns således inget offer på andra sidan, dem enda offren i detta är hans egna barn och f.d.

Jag återkommer till samma sak som innan, så länge Dumpen inte kan bevisa att deras metoder faktiskt ger resultat så kommer mitt förakt gentemot dem bestå. Det finns inte en enda forskning som tyder på att uthängningar ger något resultat, snarare motsatt effekt då dessa män blir än mer skyga och uträknande.

Kvar står barn och anhöriga som fått sina liv slagna i spillror av dessa män i kombination med Dumpen som satt deras befinnande i en offentlig krissituation.

Respektabelt, "resonerande" inlägg!
Citera
2023-07-11, 20:12
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Det är ju inget annat än nonsens, det finns medlemmar i tråden som är allierade med Dumpen och som läcker personuppgifter. Personen som läckte personuppgifter i min brors fall har läckt ut massvis med olika personer i tråden. Antingen har Dumpen glappkäftar eller så delar dom med sig personuppgifter till personer som saknar konsekvenstänk.

Min brors ex fru som var hemma med barnen själv hade flera hundra träffar på sin adress när uthängningen ägde rum. Det är rent ut sagt farligt för anhöriga då ingen vet vad Dumpens pöbel är kapabel till.

Jag har sett det. Att allierade till Dumpen eller fiskar namndroppar. Även anhöriga har förekommit. När Dumpen inte gillat dem.

För mig är blod tjockare än vatten. Jag hoppas att det går bra för din bror ändå!
Citera
2023-07-11, 20:12
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:

Jag tror inte att ngn från dumpen har läckt ut några uppgifter utan det är snarare så att ngn känner igen din bror på filmerna, någon annan ksk vet vem han var tsm med eller att någon har en bekant som i sin tur vet och sen sprids det ganska snabbt

Jag har väldigt svårt att tänka mig att sumpen själva skulle vilja hänga ut anhöriga och om det skulle vara så så vill ja ha ngt mer än antaganden för att tro på det
Citera
2023-07-11, 20:18
Avslutad
Under tiden jobbar "Det Riktiga Rättsväsendet":

https://www.expressen.se/nyheter/andreas-hallbergs-sexovergrepp-mot-flickor-pa-snapchat/
Senast redigerad av Brooz 2023-07-11 kl. 20:20.
Citera
2023-07-11, 20:19
Medlem
Citat:
Jag tror inte att ngn från dumpen har läckt ut några uppgifter utan det är snarare så att ngn känner igen din bror på filmerna, någon annan ksk vet vem han var tsm med eller att någon har en bekant som i sin tur vet och sen sprids det ganska snabbt

Jag har väldigt svårt att tänka mig att sumpen själva skulle vilja hänga ut anhöriga och om det skulle vara så så vill ja ha ngt mer än antaganden för att tro på det

Personen har läckt på tok för många personer för att man inte ska anta att ett samband finns. Och anhöriga hängs ut, vi lever i ett land där man är en googling bort för att hitta varenda liten information som finns om samhällets medborgare. Som sagt, efter att min brors identitet röjdes på Flashback så hade familjens adress hundratals träffar på söksidor.

Dumpens verksamhet är väldigt otrygg för anhöriga och återigen, så länge det inte framkommer bevis att uthängningar är ett effektivt arbetssätt mot denna typ av problematik så kvarstår mitt förakt mot DUmpen.

Seriösa organisation tar helt och hållet avstånd från Dumpen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hetabengt
Gädda 253s sambo jobbar på pedofilstället SiS Ljungaskog.
Så passande.

Vad har hans sambo med något att göra? Varför läcker du information om oskyldiga anhöriga?
Citera
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedemDerSeine
Att de konfronterar pedofiler har jag redan förstått, och vem hatar inte sådana, men vad vill de egentligen uppnå med sin verksamhet, undrar jag? Kanske en del av Er tillskyndare hänvisar till de fem självmord, som har ägt rum på grund av deras verksamhet, men i så fall undrar jag, huruvida resultatet verkligen motsvarar Era förväntningar, med tanke på att nästan trehundra interventioner ägt rum? Procentuellt sett måste förstås ett sådant resultat betecknas som minst sagt klent.

I så fall torde det vara bättre, att Patrik Sjöberg stryper pedofilerna med en enda gång och publicerade förfarandet på internet, till alla Er tillskyndare av Dumpens verksamhets förnöjelse, för bara då hade fenomenet fullständigt kunnat utraderas en gång för alla.

Men om nu denna lösning av någon outgrundlig anledning inte skulle falla Er tillskyndare i smaken, så återstår bara frågan, huruvida pedofiler blir bättre av att hängas ut och brännmärkas av släkt och vänner?

Minskar pedofilin egentligen, eller blir de bara mer desperata, då ingenting har att förlora sedan de är förskjutna av allt och alla?

Den som verkligen har tänkt efter måste inse att Dumpen ingenting har förstått och inte heller vill förstå, om problemets sanna natur.

Skulle någon vara av en annan åsikt, så är jag redo att ytterligare förklara min position.

Alla de pedofiler som tidigare haft tillgång till barn har det inte längre: tränare, ledare, rektorer.

Seger!
Citera
2023-07-11, 20:21
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Pedofili var det inte frågan om, det var frågan om en tonåring(rättfärdigar inte beteendet, men rätt ska vara rätt).

Det är ett fruktansvärt beteende som behövs motarbetas på seriösa sätt, inte skapa offer i faktiska anhöriga och häxjakt, det är bara en pöbelmentalitet som inte leder till något alls.
Var det en tonåring i dom första åren d.v.s. 13 och 14 då är det ett barn och killen är en pedofil. Åtminstone i mina ögon. Var det 15 och över så ser jag inga problem och dumpen hänger då inte ut han.
Citera
2023-07-11, 20:30
Medlem
Anteauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Det finns en möjlighet att få bort inlägg på hemsidan, det är att kontakta webbhotellet, ej säkert att de gör det, men de har möjlighet att göra det.
Vill erinra mig att de har en egen server.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in