Citat:
Ursprungligen postat av
BeachBob
Du skriver att ni är sårade av hans gärning. Har det hänt något konkret eller satt han enbart och chattade med dumpens fiskare. Vad jag menar är att du borde prova att lägga hat och andra känslor på hyllan tillfälligt, och koncentrera dig på vad som är bäst för barnen. Hjälp din bror att söka hjälp så tror jag att du kommer må bättre själv av att du gjort en god gärning. Att leva med hat resten av ditt liv kommer att äta upp dig inifrån sakta.
Att känna hat är inte samma sak som att vara djupt sårad, vi är djupt sårade och vi kommer förbli djupt sårade. Han chattade med Dumpen och i sammanhanget var det en en mild konversation men han försatte sig själv, sina barn och sin familj i en förjävlig sits. Barnet existerade inte och det fanns således inget offer på andra sidan, dem enda offren i detta är hans egna barn och f.d.
Jag återkommer till samma sak som innan, så länge Dumpen inte kan bevisa att deras metoder faktiskt ger resultat så kommer mitt förakt gentemot dem bestå. Det finns inte en enda forskning som tyder på att uthängningar ger något resultat, snarare motsatt effekt då dessa män blir än mer skyga och uträknande.
Kvar står barn och anhöriga som fått sina liv slagna i spillror av dessa män i kombination med Dumpen som satt deras befinnande i en offentlig krissituation.