2023-07-11, 18:03
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Men har du inget vettigare o göra än att sitta o hata pedofiler?

Umgås med vänner, utveckla en hobby, gå med i en förening, res osv istället för att arbeta för en förening bara för att du delar deras ståndpunkter

Jag hatar inte pedofiler, jag hatar människor som överväger att våldta barn

Sen kan jag inte göra ngt av det pga min PTSD, annars hade jag absolut lagt ner tid på annat
Citera
2023-07-11, 18:06
Medlem
Ankan-mannens avatar
Det finns en möjlighet att få bort inlägg på hemsidan, det är att kontakta webbhotellet, ej säkert att de gör det, men de har möjlighet att göra det.
Citera
2023-07-11, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Du skriver att ni är sårade av hans gärning. Har det hänt något konkret eller satt han enbart och chattade med dumpens fiskare. Vad jag menar är att du borde prova att lägga hat och andra känslor på hyllan tillfälligt, och koncentrera dig på vad som är bäst för barnen. Hjälp din bror att söka hjälp så tror jag att du kommer må bättre själv av att du gjort en god gärning. Att leva med hat resten av ditt liv kommer att äta upp dig inifrån sakta.

Att känna hat är inte samma sak som att vara djupt sårad, vi är djupt sårade och vi kommer förbli djupt sårade. Han chattade med Dumpen och i sammanhanget var det en en mild konversation men han försatte sig själv, sina barn och sin familj i en förjävlig sits. Barnet existerade inte och det fanns således inget offer på andra sidan, dem enda offren i detta är hans egna barn och f.d.

Jag återkommer till samma sak som innan, så länge Dumpen inte kan bevisa att deras metoder faktiskt ger resultat så kommer mitt förakt gentemot dem bestå. Det finns inte en enda forskning som tyder på att uthängningar ger något resultat, snarare motsatt effekt då dessa män blir än mer skyga och uträknande.

Kvar står barn och anhöriga som fått sina liv slagna i spillror av dessa män i kombination med Dumpen som satt deras befinnande i en offentlig krissituation.
Citera
2023-07-11, 18:32
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torleifsdottir
Att känna hat är inte samma sak som att vara djupt sårad, vi är djupt sårade och vi kommer förbli djupt sårade. Han chattade med Dumpen och i sammanhanget var det en en mild konversation men han försatte sig själv, sina barn och sin familj i en förjävlig sits. Barnet existerade inte och det fanns således inget offer på andra sidan, dem enda offren i detta är hans egna barn och f.d.

Jag återkommer till samma sak som innan, så länge Dumpen inte kan bevisa att deras metoder faktiskt ger resultat så kommer mitt förakt gentemot dem bestå. Det finns inte en enda forskning som tyder på att uthängningar ger något resultat, snarare motsatt effekt då dessa män blir än mer skyga och uträknande.

Kvar står barn och anhöriga som fått sina liv slagna i spillror av dessa män i kombination med Dumpen som satt deras befinnande i en offentlig krissituation.
Kan förstå att det måste komma som en enorm chock och jag känner givetvis med familjen och alla andra som blev drabbade. Hela problemet med pedofili är så otroligt stigmatiserat så personligen ser jag ingen lösning på problemet lång tid framöver. Tvivlar starkt på att det kommer komma en lösning överhuvudtaget. Vi får nog lära oss att leva med problemet tyvärr.
Citera
2023-07-11, 18:34
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torleifsdottir

Dumpen skriver klart och tydligt på hemsidan att man int ska kontakta dom anhöriga, dumpen är emot det och har skrivit att om det förekommer omfattande trakasserier så blir dom tvugna att ändra strategi men att det än så länge är väldigt ovanligt
Citera
2023-07-11, 18:42
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Tycker det är konstigt att JK inte tar upp anmälningarna, är anmälningarna fel skrivna.
Det står.
Det här innebär det att vara ansvarig utgivare
Det är utgivaren som är juridiskt ansvarig om något yttrandefrihetsbrott begås i sändningen eller publiceringen, till exempel hets mot folkgrupp, förtal eller förolämpning.

Förolämpning borde det var om man skriver typ, runkgubben.
Stackars runkgubbe.
Citera
2023-07-11, 18:53
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Jag hatar inte pedofiler, jag hatar människor som överväger att våldta barn

Sen kan jag inte göra ngt av det pga min PTSD, annars hade jag absolut lagt ner tid på annat
Har också PTSD efter övergrepp, man behöver inte välja att hata.
Citera
2023-07-11, 18:57
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Det är väl just hat som du själv väljer här.
Rikta din ilska där den hör hemma istället så kanske läkning kan ske.
Senast redigerad av MeggieCleary 2023-07-11 kl. 19:18.
Citera
2023-07-11, 19:04
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:

Så mkt hatar jag inte
Känner mer kärlek än hat
Citera
2023-07-11, 19:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Dumpen skriver klart och tydligt på hemsidan att man int ska kontakta dom anhöriga, dumpen är emot det och har skrivit att om det förekommer omfattande trakasserier så blir dom tvugna att ändra strategi men att det än så länge är väldigt ovanligt
Ja, men dåså. Så länge de har lagt tio sekunder på att lägga in en text på hemsidan så är ju allting lugnt.
Citera
2023-07-11, 19:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Ja, men dåså. Så länge de har lagt tio sekunder på att lägga in en text på hemsidan så är ju allting lugnt.

Enligt uppgifter i denna tråd drar sig dock inte Dumpen själva för att trakassera förmenta "peddos" i deras hem, om de har avstått från att "beställa" ett möte med en fiktiv underårig och därmed berövat Dumpen lågt hängande Swish från de fromma dumplingarna...

Att "snacka skit med Dumpen på Nätö" är ju, som du framhåller, inte straffbart...
Citera
2023-07-11, 19:44
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing

Tycker du att andra former av wallraffande journalistik också borde upphöra?
Typ uppdrag granskning eller kalla fakta?

Där kan oxo barnen riskera fara illa när dom hänger ut människor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in