2023-07-11, 16:18
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blandsoft
Jo, du sa att du aldrig har fått såna inlägg raderade:

Det måste ju betyda att du vet att exemplena som Najas gav inte blev raderade av den anledningen.

Jag har inte åtagit mig att bevisa något. Innan Najas inlägg accepterade jag att du aldrig fått såna inlägg raderade. Det har inget att göra med själva saken, dvs att dina inlägg är OT oavsett om du fått likadana inlägg raderade förr eller inte.

Driver du med mig nu? Du har ju redan erkänt att inläggen ifråga inte behöver ha raderats för att jag uppmanat motdebattören att hålla sig ontopic. Det var ju det vi diskuterade. Har du guldfiskminne?
2023-07-11, 16:23
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
De behöver inte vara det, nej. Men du sa ju att de INTE blev raderade pga regelbrott. Hur vet du det, om du nu säger att det kan vara antingen eller?

Men för helvete. Jag har ju redan sagt att jag inte vet det. Men du och andra påstod ju er minsann veta det. Vilket ni alltså bevisligen inte gör.
2023-07-11, 16:23
Medlem
Det syns tydligt att det bara är konflikter och att du dessutom mästrar varenda människa på ett ytterst narcissistiskt vis. Har du autism? Annars är du i behov av en utredning för personlighetsstörningar, särskilt då du inte själv ser problemet.
2023-07-11, 16:31
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SablarKonstaplar
Det syns tydligt att det bara är konflikter och att du dessutom mästrar varenda människa på ett ytterst narcissistiskt vis. Har du autism? Annars är du i behov av en utredning för personlighetsstörningar, särskilt då du inte själv ser problemet.

Nämen, titta. En babblande amatörpsykolog till i tråden. Så skoj. Men berätta gärna konkret varför du anser att exempelvis nedanstående inlägg är OT i en tråd om det moraliska i koranbränningar och som replik till en användare som ifrågasatt varför man överhuvudtaget bör ha moral?

Moral har alltid varit viktigt inom NS. Finns det andra sunkiga beteenden förutom koranbränning du skulle vilja ge ditt bifall till förresten? Gravskändning? Likskändning? Om du har en sådan liberal syn på moral så förmodar jag att du njuter av Pridemånaden nu.”
2023-07-11, 16:33
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Igen:

Hur vet du detta?

För att jag aldrig varit med om det tidigare. Men ni åtog er att bevisa motsatsen och misslyckades. Släpp det nu och svälj förtreten.
2023-07-11, 16:51
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Men nu har vi ju information som visar att det kan ha hänt. Då kan du ju inte säga att det aldrig har hänt. Detta var ditt argument, inte mitt. Mitt ursprungliga svar på det var inte att försöka bevisa att du har fel, tvärtom accepterade jag det rakt av tills Najas kom med ny information.

Nu när det visar sig att det inte är säkert att det aldrig har hänt så faller det argumentet. Har du något annat argument för varför dina inlägg är on topic?

Kan ha hänt? Det najaspajas försökte bevisa var att det har hänt tidigare. Vilket du själv erkänt att najaspajas inte har gjort. De ifrågavarande inläggen behöver inte ens ha raderats för att jag brutit mot någon regel utan för att de var repliker på en motdebattörs regelbrottsinlägg.

Men varför inte anta utmaningen från tidigare? Gör en rundfrågning bland mods och fråga om det är OT att uppmana en motdebattör att hålla sig ontopic.
2023-07-11, 16:54
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Kan ha hänt? Det najaspajas försökte bevisa var att det har hänt tidigare. Vilket du själv erkänt att najaspajas inte har gjort. De ifrågavarande inläggen behöver inte ens ha raderats för att jag brutit mot någon regel utan för att de var repliker på en motdebattörs regelbrottsinlägg.

Men varför inte anta utmaningen från tidigare? Gör en rundfrågning bland mods och fråga om det är OT att uppmana en motdebattör att hålla sig ontopic.

Varför skulle andra fråga mods om det? Om du bara uppmanar användare att följa on topic så är det off topic.
2023-07-11, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Nämen, titta. En babblande amatörpsykolog till i tråden. Så skoj. Men berätta gärna konkret varför du anser att exempelvis nedanstående inlägg är OT i en tråd om det moraliska i koranbränningar och som replik till en användare som ifrågasatt varför man överhuvudtaget bör ha moral?

Moral har alltid varit viktigt inom NS. Finns det andra sunkiga beteenden förutom koranbränning du skulle vilja ge ditt bifall till förresten? Gravskändning? Likskändning? Om du har en sådan liberal syn på moral så förmodar jag att du njuter av Pridemånaden nu.”
Alltså härskartekniker fungerar aldrig på mig då jag som.mest svarar med samma ton. Ditt tvångsmässiga beteende av att använda sådant tyder på en störning. Sedan kan du babbla om moral hur mycket du vill, du saknar etiska värdegrunder i vartenda inlägg du skriver i när det kommer till andra människor och hur man bemöter dem. Du förstår skillnaden är att etik är en mer teoretisk grund, moral berör hur du agerar. Det är vanligt bland narcissistiska personlighetstyper eller andra personlighetssyndrom att de är bra på att predika men desto sämre på att agera.

Var gång du skriver inlägg så gör du det i kraft av din egen moraliska kompass. Vad du säger om andra är med andra ord inte lika viktigt som hur du agerar själv.

Jag hjälpte dig att googla. Själv har jag högsta betyg i ämnet. Reflektera över din egen kompetens istället för andras. https://www.google.com/search?q=skillnaden+mellan+etik+och+moral&oq=skill naden+mellanetik+o&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUqCQgBEAAYDRi ABDIGCAAQRRg5MgkIARAAGA0YgAQyCAgCEAAYDRgeMgoIAxAAG A0YDxgeMgoIBBAAGAUY DRgeMgoIBRAAGAgYDRge0gEINjQ1MmowajSoAgCwAgA&client =ms-android-motorola-rvo3&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8
2023-07-11, 18:15
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Varför skulle andra fråga mods om det? Om du bara uppmanar användare att följa on topic så är det off topic.

Fortfarande ett obevisat påstående som inte blir sant för att du upprepar det. Självfallet har det också betydelse vad andra mods säger om saken.
2023-07-11, 18:19
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ja, det är det Najas menar. Han kan antagligen se om inläggen du svarade på inte togs bort och om det således var ditt inlägg som bröt mot reglerna. Jag själv vet inte det.

Om du vill använda resultatet av en rundfrågning som argument så är det ju rimligen du som borde göra den och presentera resultatet. Det är ditt argument, inte mitt. Om du tror att en rundfrågning skulle bevisa det du påstår så är det upp till dig att visa det.

Alltså har najas inte alls bevisat det som påstods.

Ja, jag kanske skulle ställa frågan till åtminstone några mods så får vi se vad de svarar. Men rent generellt är det störtlöjligt att förneka vilken gummiregel 0.03 är.
2023-07-11, 18:28
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SablarKonstaplar
Alltså härskartekniker fungerar aldrig på mig då jag som.mest svarar med samma ton. Ditt tvångsmässiga beteende av att använda sådant tyder på en störning. Sedan kan du babbla om moral hur mycket du vill, du saknar etiska värdegrunder i vartenda inlägg du skriver i när det kommer till andra människor och hur man bemöter dem. Du förstår skillnaden är att etik är en mer teoretisk grund, moral berör hur du agerar. Det är vanligt bland narcissistiska personlighetstyper eller andra personlighetssyndrom att de är bra på att predika men desto sämre på att agera.

Var gång du skriver inlägg så gör du det i kraft av din egen moraliska kompass. Vad du säger om andra är med andra ord inte lika viktigt som hur du agerar själv.

Jag hjälpte dig att googla. Själv har jag högsta betyg i ämnet. Reflektera över din egen kompetens istället för andras. https://www.google.com/search?q=skillnaden+mellan+etik+och+moral&oq=skill naden+mellanetik+o&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUqCQgBEAAYDRi ABDIGCAAQRRg5MgkIARAAGA0YgAQyCAgCEAAYDRgeMgoIAxAAG A0YDxgeMgoIBBAAGAUY DRgeMgoIBRAAGAgYDRge0gEINjQ1MmowajSoAgCwAgA&client =ms-android-motorola-rvo3&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8

Tydligen fungerar mina härskartekniker ypperligt eftersom du blev så ledsen och sur att du glömde svara på min fråga om inlägget jag saxade in. Så jag försöker igen.

Berätta varför du anser att nedanstående inlägg är OT i en tråd om det moraliska i koranbränningar och som replik till en användare som ifrågasatt varför man överhuvudtaget bör ha moral?

2023-07-11, 18:39
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Fast poängen är ju att DU inte vet. Ditt argument var att du vet att du aldrig fått ett sånt inlägg borttaget förr. Nu kan du inte påstå att du vet det längre eftersom det har visat sig vara oklart om det stämmer. Alltså funkar inte "Jag har aldrig fått ett sånt inlägg borttaget" som argument och du behöver komma på nåt nytt.

Jag vet att 0.03 kan missbrukas. Det betyder inte att den har missbrukats i det här fallet dock.

Det här går ju bara runt i cirklar. Återigen så var det najas som påstod sig veta, inte jag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in