2023-07-09, 15:39
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blandsoft
Jag sa att det ena kanske kan ses som on topic, men inte det andra. Sedan fortsatte du att mala samma argument om det inlägget efter att jag bad dig gå vidare från det inlägget flera gånger. Varför projicerar du så hårt?
Jag frågar igen: har du bättre argument eller är de två inläggen allt? För de andra är också off topic och du hade fått en varning även utan de två inläggen du pratar om.

Nej, tråden handlar inte om moral. Koranbränningarna är huvudämnet i tråden och du kan inte prata om moral i allmänhet bara för att moralen i att bränna koranen diskuteras. Det är så det funkar på Flashback. Jag har ingen aning varför du har svårt att förstå detta.

Sluta förvirra dig själv nu. Det han svarar på är ditt påstående att du skiter i varningen och inte vill få den borttagen, vilket motsägs av din trådstart där du säger till moderatorn att du kommer att klaga till admin och forumet om han inte tar bort varningen. Du säger att du "borde inte fått en varning för detta". Ja, detta betyder att du bryr dig om att du fick en varning och vill få den borttagen.

Så nu är du såvitt jag kan se uppe i två inlägg inte ens du tycker är OT. Jag lämnar inlägget du autistmalt om och saxar in nedanstående istället. Varför ska mitt inlägg plockas bort när jag uppmanar en användare att hålla sig till trådämnet?

Om du inte är intresserad av att diskutera trådämnet som är koranbränningar så kan vi sätta punkt för den här ordväxlingen.”/Aegishjalmr

Som jag skrivit i trådstarten och utvecklat i flera inlägg så startade jag tråden för att undermåligt modererande förstör diskussioner. Enda sättet att få mina inlägg återinsatta är om varningen tas bort. Fortfarande oklart?
2023-07-09, 15:46
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Lagt kort ligger! Vad är det som är oklart? 3 moderatorer har alla sagt att varningen står fast. Alla användare i tråden förurom du instämmer att det var en fullt befogad varning. Ut i solen och njut istället. Nu stämmer inte trådens rubrik heller.

Jag ställer samma fråga som jag ställt upprepade gånger till dig. Vad är ditt syfte med att tokmala samma intetsägande modkuksugarfloskler i inlägg efter inlägg i den här tråden? Kom med egna konkreta synpunkter på inläggen jag hänvisat till här istället för att spamma ad populum och argument by authority.
2023-07-09, 15:54
Medlem
Det står ju i reglerna att man ska inte ta grejerna ute i trådarna. man ska anmäla om man tycker att någon går oftopic. Det som moderatorer är till för att plocka bort,.

Sen är ju iten en varing en jättegrej.

Jag har själv så många anmälningar på mig för oftopick och håll dig till ämnet så en Moderator skrattar väl ihjäl sig nästa gång han tittar. åkte på på nån veckas ban för ett tag sedan på grund av för en sexmånadresgräns med för många varningar.

Jag kan hålla med att visa varningar kan vara på gränsen åt rent löjligt och i bland förståt jag dom inte ens. men å andra sidan hur hadde trådarna sett ut utan att någon gör jobbet.

På det stora hela mest bra modererat och man får allt räkna med att i bland gör även en Moderator fel. Det blir ju som en del i gamet. Särskilt på en sån som mig som får massor och som har lite svårt att förstå vissa av reglerna. jag blir också sur någon gång men då får man väl logga ut, ta sig en promenad och oftast inser man att det är en bagatell man kan skita i.
2023-07-09, 16:16
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Om du vill att jag ska svara på något av dina argument så är det ju bra om du skickar dem till mig. Jag läser inte alla dina svar till alla andra, jag läser diskussionen vi har. Vilket inlägg pratar du om? Detta?

Det är mot off topic-regeln att tjafsa om huruvida någon håller sig till ämnet eller inte.

Det inlägget saxade jag in i en replik till dig tidigare. Inlägg 192. Att uppmana en användare att hålla sig till ämnet och/eller komma med sakliga motargument kan bara vara OT i orwelliansk mening.

(FB) Felaktig varning av moderatorn GreffueAnthonius
2023-07-09, 16:36
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ja, det är mot off topic-regeln att prata om en användares förmåga att hålla sig till ämnet. Off topic ska ignoreras och anmälas.

Jag har inte pratat om en användares förmåga att hålla sig till ämnet utan enbart uppmanat användare att göra det. Endast i orwelliansk mening är det OT och betraktas ej som OT i underforum med vettigare mods.
2023-07-09, 16:37
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Fel. 0.5 inlägg är möjligen OT ifall man är petig. I andra underforum hade mina inlägg fått stå kvar. Det vet jag.

Självklart hade de fått stå kvar i andra forumdelar där de varit on topic.
2023-07-09, 16:50
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Du är välkommen att välja vilket ämne du vill i valfri tråd om du tror att ditt intellekt överglänser mitt, stumpan. Men så länge du inte har några konkreta synpunkter på de inlägg jag lyft fram i den här tråden så skrattar jag gått åt dina piruetter.
Jag valde det här ämnet i den här tråden.

Jag tänker inte göra dig till viljes eftersom det både är olagligt och otillåtet.

Du verkar o övrigt förväxla att hålla sig till topic med att hålla med.

IQ battlet är det upp till publiken att bedöma men gott som i gottigottgott stavas med o.
Stavar du med å så är det supinum formen av gå.
2023-07-09, 17:12
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Blindstyre. Nedanstående har jag saxat in från min trådstart. Jag har som jag påpekat även utvecklat det i mina inlägg här i tråden.

Den här typen av undermåligt modererande förstör bara diskussioner.”/Aegishjalmr

Men det är ju inte huvudpoängen med din trådstart, långt ifrån.

Redan i rubriken till din trådstart skriver du ju: felaktig varning…

Åsså tre gnäll till i löpande texten.

Detta gör ju att du inalles 4, FYRA gånger gnäller om varningen i din trådstart!

Å sen piper du i efterskott ”jag skiter i varningen”

Einstein lär ha sagt: ”två saker är oändliga, rymden och hur dum en människa kan bli… men jag är osäker på rymden”

Varsågod och skölj…
Senast redigerad av Alonen 2023-07-09 kl. 17:31.
2023-07-09, 17:28
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Det gör det absolut inte på andra underforum om man i övrigt i tråden postar seriösa inlägg. Du har haft ditt flashbackkonto sen maj 2023 medan jag varit här i 10 år. Så vad fan gör dig till regelfantom på flashback?

Nu är du tamejfan OT - igen - tom i denna tråden!

(Eeeh… jag har varit här över 20 år…) …
2023-07-09, 17:56
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Herrejävlar. Jag påpekade endast att du gör exakt det du anklagar mig för. Som framgått tidigare här i tråden så anser jag det inte vara OT att påpeka för en användare att vederbörande är OT. Men du missade också det jag skrev om hur modereringen ser ut i andra underforum.

Du fixar inte att stanna OnT ens i denna tråden
2023-07-09, 18:06
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Du fixar inte att stanna OnT ens i denna tråden

Hahaha. Du gör det igen. Är du efterbliven på riktigt eftersom du gång på gång gör exakt det du anklagat mig för? Observera att jag själv inte anser det vara OT dock. Men kan du inte tala om för mig varför det bara är underforumen PI och PU som tar bort inlägg av det slag jag råkat ut för?
2023-07-09, 18:08
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Att du tror att det är tillåtet i andra forumdelar betyder inte att det är så verkligheten ser ut.

Jag tror inget utan jag vet det efter 10 år på flashback. Du har själv haft flashbackkonto sen maj 2023 så hur mycket vet du om hur andra underforum modereras?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in