2023-07-11, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Att Johanna och Maja var mer upprörda än Tove stämmer med deras historia att det var Tove som drog igång tjafset. Man blir upprörd om man blir påhoppad men är lugnare om man är den som gjorde det. Särskilt om det är en konflikt som man upplever är begravd och att alla gått vidare, men sen blir man plötsligt angripen igen.

Man kan notera av vaktens vittnesmål att Tove inte var helt sanningsenlig och inte tog ansvar för sin del. Även smset till pojkvännen, ”Johanna slog mig”, är en snedvriden återgivelse av tjafset. Hon får det att låta som att Johanna var angriparen.

Det bekymrar mig att Tove angriper Johanna och sedan får det att låta som att det är Johanna som har gjort fel. Har detta hänt tidigare? Har Tove slirat på sanningen tidigare om Johanna och vänt folk emot henne?

Av vaktens vittnesmål får man verkligen intrycket av att Maja var lika upprörd och investerad i bråket som Johanna. Om Maja visste eller ansåg att Johanna orättvist hade varit utsatt för skitsnack och elakheter, kan det ha gett Maja lika negativa känslor mot Tove som Johanna hade. Särskilt om Maja var förälskad i Johanna. Det är i alla fall svårt att se Maja gå från upprörd över Toves beteende vid Nöjet till att gå och lägga sig när de ska reda ut det.

Nu vet vi inte varför TT gick fram till JJ på kvällen och varför hon uttryckte sig som hon gjorde.

Kanske har TT fått syn på (blivit visad) något sms som JJ skickat till hennes pojkvän i närtid?
Citera
2023-07-11, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Sida upp och ner skriver du lovord om Maja. Hur mycket cred hon ska ha, vilket stort skadestånd hon ska få, hur oskyldig hon är osv. Det är sjukt jäkla osmakligt och jag äcklas av dina kommentarer. Det här är ingen oskyldig liten tjej du försvarar utan en tjej som ljugit och hållit käften värre än förhärdade gängmedlemmar med en enda agenda HENNE SJÄLV. Hon är inget offer, det är Tove som är offret, och det är Toves anhöriga det är synd om. Fortsätt gärna med dina overkliga fantasier men sluta kasta skit på alla som inte håller med dig.

Fint att någon vågar stå upp och säga ifrån
Skribenter som förlöjligar dumförklarar nervärderar andra som inte håller med och använder sig av härskarteknik . borde bli avstängda
Tack 🙏
Senast redigerad av Anedin 2023-07-11 kl. 07:35.
Citera
2023-07-11, 07:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
När du har svarat på alla frågor du har fått av mig, då, först då, kan du kalla mig clown för att jag inte låter dig byta ämne var och varannan gång som du replikerar på mina inlägg. Fram till dess är det du som är clownen.

Om du inte hade varit en sådan clown, så hade du hållit dig till ämnet när du replikerar inlägg. Som jag skrev så är det tack vare Majas ärlighet och öppenhet som vi känner till några av alla de "dumheter" som Johanna har begått. Det är tack vare Maja som Johanna kan fällas för skadegörelse i detta målet, och det är tack vare Maja som polisen kan komma vidare i fler utredningar och förhoppningsvis åtalas Johanna även för de andra brotten hon begått och fälls för dem, återigen tack vare att Maja är ärlig och öppen och berättar vad Johanna har gjort. Självklart skall Maja ha cred för det. Maja har också berättat mycket om mordet på Tove och om gravfridsbrottet. Även där har Maja hjälpt utredningen framåt, till och med åklagaren själv har berättat uppskattande om det. Självklart skall Maja ha cred det.
Tredje gången du ”missar” att kommentera Majas egen inblandning i bränderna och skadegörelsen. Siktar du på ett rekord?

Maja ska naturligtvis inte ha nån cred alls för att hon ljuger om sin egen inblandning. Enkelt svar, ser du?
Citera
2023-07-11, 07:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Nu vet vi inte varför TT gick fram till JJ på kvällen och varför hon uttryckte sig som hon gjorde.

Kanske har TT fått syn på (blivit visad) något sms som JJ skickat till hennes pojkvän i närtid?
Då hade väl pojkvännen berättat det i förhör?
Citera
2023-07-11, 07:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Enligt barkillen var Tove rädd och hon letade efter någon som antagligen hade fått syn på henne. Vem kan ha fått syn på Tove då?
Har inte FUP tillgänglig. Var det före eller efter bråket ska ha ägt rum?
Citera
2023-07-11, 07:47
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Ja det kan ju vara så att J och M böjade provocera
Fanns ju inga vittnen.. Jo en Benny har jag nåt minne av men minns inte vad han sa i förhör
Han sa att han varken hade sett eller hört något. Att han skulle varit vittne var en lögn av J.
Citera
2023-07-11, 07:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag menar precis vad jag skriver, att jag tror att J ser sina ligg som stolta erövringar och förväntar sig respons av den erövrade, medan killarna förefaller se henne som kvällens räddning utan tanke på annat än just det. No big deal.

Den som sig i leken ger, får leken tåla.
Du använde ordet ”madrass”. Det ligger ett enormt förakt i att använda det ordet om en tjej och det rimmar inte alls med en tjej som ser killarna som stolta erövringar. En madrass är utnyttjad, den utnyttjar inte.

F ö är det tydligt att Johanna hade känslor för flera av killarna, de vittnar själva om det. De var alltså medvetna om det och utnyttjade det. Så här kan jag säga att du har helt fel i din tolkning. Det är bara att läsa killarnas vittnesmål.
Citera
2023-07-11, 07:56
Avslutad
Citat:
Han sa att han varken hade sett eller hört något. Att han skulle varit vittne var en lögn av J.
B*nny var väldigt full enligt sitt eget vittnesmål. Han har inte koll på allt som hände. Han kan mycket väl ha varit i närheten och Johanna kan ha trott att han uppfattat vad som skedde. Varför är du så snabb med att avfärda precis allt som Johanna säger som en lögn, när det inte alls behöver vara det? Har du ett behov av att svartmåla henne?
Citera
2023-07-11, 08:10
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Så såg kanske J på saken men för övrigt så fick jag den uppfattningen efter ha läst förhören att de flesta Vetlandaungdomarna låg runt och även M

J verkar vara väldigt lättkänkt och sårbar
man blir lite nyfiken på varför vad gjorde henne sån?
Det förefaller vara en stor del av hennes personlighet. Samtidigt som vännerna uppfattar henne som att hon inte bryr dig om vad andra tycker och tänker, är det just deras syn på henne som är motor. De som ser hennes piedestal belönar hon och de som inte accepterar den bestraffas.
Citera
2023-07-11, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Då hade väl pojkvännen berättat det i förhör?

Ja, det har du rätt i.

Har bara lite svårt att se varför TT skulle direkt vara otrevlig mot JJ om det handlande om något gammalt bråk.

Kanske TT fått något till sig att JJ på något vis visat intresse för pojkvännen när det blev känt att de skulle flytta ihop.
Citera
2023-07-11, 08:43
Medlem
Citat:
Det förefaller vara en stor del av hennes personlighet. Samtidigt som vännerna uppfattar henne som att hon inte bryr dig om vad andra tycker och tänker, är det just deras syn på henne som är motor. De som ser hennes piedestal belönar hon och de som inte accepterar den bestraffas.

Ja så fungerar en psykopat med narc drag de använder sig av
härskarteknik straff/belöningssystem

Sen det där med att inte bry sig vad andra tänker och tycker
Det kan också vara en viss styrka att man inte alltid följer med strömmen och vågar gå sin egna väg
Så länge man inte gör det på andras bekostnad eller gör andra illa
men J gjorde det sistnämda.. Hon gjorde illa

Om det är hennes personlighet eller om hon av annan anledning blivit sån
det vet vi inte.. Vi vet ingenting om hennes uppväxt eller släktdrsg
Senast redigerad av Anedin 2023-07-11 kl. 08:49.
Citera
2023-07-11, 08:47
Medlem
Citat:
Tack så var det
Men det är ändå märkligt att ingen såg ingen hörde när det var så mycket folk på nöjet den kvällen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in