2023-07-11, 00:51
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Och om Maja har deltagit men tiger om det, vilken cred förtjänar hon då? Eller är det ooooomöjligt att hon varit med på allt annat när hon var med på sprayningen av bilen?

Så gott som allting vi vet om Johannas "dumheter" vet vi för att Maja har berättat om det, eller som du skulle beskriva det - har begått ett monumentalt svek. Det är klart att Maja skall ha cred för det.

Finns inga bevis för att Maja har deltagit mordet och Johannas beskrivning är inte praktiskt möjlig, så det finns ingen anledning att inte tro på Maja. Det är Johanna som är den som hittar på "dumheter" och som ljuger. Eller "Madrassen" som vi kanske skall kalla henne istället.
Citera
2023-07-11, 01:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Så gott som allting vi vet om Johannas "dumheter" vet vi för att Maja har berättat om det, eller som du skulle beskriva det - har begått ett monumentalt svek. Det är klart att Maja skall ha cred för det.

Finns inga bevis för att Maja har deltagit mordet och Johannas beskrivning är inte praktiskt möjlig, så det finns ingen anledning att inte tro på Maja. Det är Johanna som är den som hittar på "dumheter" och som ljuger. Eller "Madrassen" som vi kanske skall kalla henne istället.
”Missade” du min fråga? Vilkem clown du är.

Vilken cred är Maja värd för att ha avslöjat bränder och annan skadegörelse om hon har deltagit? Hennes egen pappa tror att hon var med vid skadegörelsen mot bilen, kom ihåg det!
Citera
2023-07-11, 01:06
Medlem
Citat:
Hur skulle det ha gått till? Skulle Johanna och Maja ha varit de som startade bråket? När de satt vid bordet och Tove kom fram till dem?

Enligt barkillen var Tove rädd och hon letade efter någon som antagligen hade fått syn på henne. Vem kan ha fått syn på Tove då?
Citera
2023-07-11, 01:21
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
”Missade” du min fråga? Vilkem clown du är.

Vilken cred är Maja värd för att ha avslöjat bränder och annan skadegörelse om hon har deltagit? Hennes egen pappa tror att hon var med vid skadegörelsen mot bilen, kom ihåg det!

När du har svarat på alla frågor du har fått av mig, då, först då, kan du kalla mig clown för att jag inte låter dig byta ämne var och varannan gång som du replikerar på mina inlägg. Fram till dess är det du som är clownen.

Om du inte hade varit en sådan clown, så hade du hållit dig till ämnet när du replikerar inlägg. Som jag skrev så är det tack vare Majas ärlighet och öppenhet som vi känner till några av alla de "dumheter" som Johanna har begått. Det är tack vare Maja som Johanna kan fällas för skadegörelse i detta målet, och det är tack vare Maja som polisen kan komma vidare i fler utredningar och förhoppningsvis åtalas Johanna även för de andra brotten hon begått och fälls för dem, återigen tack vare att Maja är ärlig och öppen och berättar vad Johanna har gjort. Självklart skall Maja ha cred för det. Maja har också berättat mycket om mordet på Tove och om gravfridsbrottet. Även där har Maja hjälpt utredningen framåt, till och med åklagaren själv har berättat uppskattande om det. Självklart skall Maja ha cred det.
Citera
2023-07-11, 04:54
Medlem
Citat:
Tove sa inte hela sanningen, om man uttrycker det så. Johanna slog/puttade henne, men först efter att Tove verbalt angripit henne. Och Tove slog tillbaka. I smset till Toves pojkvän låter det som Johanna var den enda som gjorde något.

Visst hade Johanna kunnat ta Toves förolämpning med lugn och lätt förakt och gått därifrån. Frågan är hur deras konflikt sett ut genom åren. Att Tove oprovocerat hängde ut Johanna inför kompisarna på en fest ett par år tidigare, vet vi. Var det ett mönster att Johanna fick ta emot oväntade ”smockor” och provokationer från Tove, särskilt när Tove var full? Nånstans rinner ju bägaren över. Och då menar jag inte som i mord, utan att putta till någon.

Jag har uppfattat det tidigare att T även sa till AW vad hon sagt till J
Då var det en trådsanning bara

Ja flera har ju sagt i förhör att T hade en benägenhet att säga dåliga saker när hon druckit alkohol.
och såklart är det provocerande
Det kan man ju förstå att J kände

Nära vänner pojkvän tvilingsyster till T
borde nog ha tagit det med T och sagt ifrån att det inte är ok
Vilket de kansle gjorde
Vem vet men då borde de också ha varit koncekventa med att ej heller dricka alkohol med henne

Men å andra sidan så borde J och M dragit därifrån och inte lurat med T
Det finns ingen ursäkt för det dom gjort
Det är så vidrigt
Senast redigerad av Anedin 2023-07-11 kl. 05:18.
Citera
2023-07-11, 04:55
Medlem
sybels avatar
Citat:
Betett sig som en madrass? Det känns som ett uttryck från 50-talet. En tjej ska 2023 kunna ha sexkontakter utan att bli betraktad som ”madrass”. Eller menar du att tjejer ska hålla på sig för att få respekt av killarna?
Jag menar precis vad jag skriver, att jag tror att J ser sina ligg som stolta erövringar och förväntar sig respons av den erövrade, medan killarna förefaller se henne som kvällens räddning utan tanke på annat än just det. No big deal.

Den som sig i leken ger, får leken tåla.
Citera
2023-07-11, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Enligt barkillen var Tove rädd och hon letade efter någon som antagligen hade fått syn på henne. Vem kan ha fått syn på Tove då?

Var det inte en tjejkompis till T en yngre som också brukade jobba på nöjet som hon letade efter?
Den tjejen hade åkt hem efyersom hon inte fick jobba efter 22.00 pga den låga åldern
Citera
2023-07-11, 05:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag menar precis vad jag skriver, att jag tror att J ser sina ligg som stolta erövringar och förväntar sig respons av den erövrade, medan killarna förefaller se henne som kvällens räddning utan tanke på annat än just det. No big deal.

Den som sig i leken ger, får leken tåla.

Så såg kanske J på saken men för övrigt så fick jag den uppfattningen efter ha läst förhören att de flesta Vetlandaungdomarna låg runt och även M

J verkar vara väldigt lättkänkt och sårbar
man blir lite nyfiken på varför vad gjorde henne sån?
Senast redigerad av Anedin 2023-07-11 kl. 05:21.
Citera
2023-07-11, 05:12
Medlem
Citat:
Min erfarenhet av mindre hålor är begränsad men den lilla erfarenhet jag har är att det ofta är sträng social kontroll och jäkligt mycket skvaller. Elaka tungor. Vetlanda verkar vara precis ett sånt ställe. Folk håller reda på vem som gjort vad med vem, och ofta är historierna 15 gånger värre än vad som egentligen inträffat. Den som får ett rykte om sig - rätt eller fel - kan omöjligt tvätta bort det. Flyttar man dit är man ”nyinflyttad” i 25 år.

Jag har hört andra som bott på små orter säga detsamma så det ligger säkert någon sanning i det
men jag själv har inte riktigt den erfarenheten eftersom jag inte bott så
men sen har jag också alltid låtit bli att umgås med människor som beteer sig dåligt har
alltid haft ganska lätt att tidigt läsa av folk
Citera
2023-07-11, 06:26
Bannlyst
Ja jag har kommit fram till att jag vill brevväxla med JJ. I Sverige är vi ju så pass humanistiska att man kan brevväxla med häktade och fångar.
Tips på vad man kan inleda med att skriva till henne? För att hon skall få intresset av att börja svara. Vad jag kan säga och om man borde fråga henne vissa saker m.m.

Kanske skall skriva till MH också men JJ verkar intressantast nu...
Citera
2023-07-11, 06:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag har hört andra som bott på små orter säga detsamma så det ligger säkert någon sanning i det
men jag själv har inte riktigt den erfarenheten eftersom jag inte bott så
men sen har jag också alltid låtit bli att umgås med människor som beteer sig dåligt har
alltid haft ganska lätt att tidigt läsa av folk
Alla drabbas inte av skvaller, det är väldigt olika och massa faktorer som spelar in. Jag bor också i samhälle i den storleken och hör knappt skvaller alls.
Citera
2023-07-11, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
När du har svarat på alla frågor du har fått av mig, då, först då, kan du kalla mig clown för att jag inte låter dig byta ämne var och varannan gång som du replikerar på mina inlägg. Fram till dess är det du som är clownen.

Om du inte hade varit en sådan clown, så hade du hållit dig till ämnet när du replikerar inlägg. Som jag skrev så är det tack vare Majas ärlighet och öppenhet som vi känner till några av alla de "dumheter" som Johanna har begått. Det är tack vare Maja som Johanna kan fällas för skadegörelse i detta målet, och det är tack vare Maja som polisen kan komma vidare i fler utredningar och förhoppningsvis åtalas Johanna även för de andra brotten hon begått och fälls för dem, återigen tack vare att Maja är ärlig och öppen och berättar vad Johanna har gjort. Självklart skall Maja ha cred för det. Maja har också berättat mycket om mordet på Tove och om gravfridsbrottet. Även där har Maja hjälpt utredningen framåt, till och med åklagaren själv har berättat uppskattande om det. Självklart skall Maja ha cred det.

Sida upp och ner skriver du lovord om Maja. Hur mycket cred hon ska ha, vilket stort skadestånd hon ska få, hur oskyldig hon är osv. Det är sjukt jäkla osmakligt och jag äcklas av dina kommentarer. Det här är ingen oskyldig liten tjej du försvarar utan en tjej som ljugit och hållit käften värre än förhärdade gängmedlemmar med en enda agenda HENNE SJÄLV. Hon är inget offer, det är Tove som är offret, och det är Toves anhöriga det är synd om. Fortsätt gärna med dina overkliga fantasier men sluta kasta skit på alla som inte håller med dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in