2023-07-10, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Vad hade du för avsikt med det intetsägande inlägget?
Inlägget var en kommentar.
Min teori
till en skribents teori
Citera
2023-07-10, 23:51
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag kan ha misstolkat det där om deras gemensamma vänner och att H såg till att de klippte kontakten med Johanna. Jag har inte tillgång till FUP nu och ibland är det svårt att utläsa allt korrekt ur utklippen som görs i tråden. Jag har ändå intrycket av att det är nåt med H. H har beskrivits som lite konstig och i lite otydligt negativa ordalag av flera personer i FUP, bl a Toves pojkvän.

Jag har en teori om Johanna och hennes pojkvänner och lösa förbindelser, men jag vill understryka att det är en teori. Jag tolkar förhållandet mellan Johanna och H som ett riktigt kärleksförhållande. Bägge var kära. Det var Johannas första pojkvän. Johanna var oerfaren och hade inte börjat hänga ute. H var lite mer erfaren och även mer ute i svängen. När Johanna kom ikapp ifråga om lust att hänga ute hade H kommit förbi den fasen. Det började knaka. Johanna valde utelivet och gjorde slut. Inte konstigt, hur många stannar för evigt i sitt första förhållande?

Johanna träffade några killar efter H (J*lius, E*ilio) men de var inte seriösa. Jag tror hon tog illa vid sig även om hon inte visade det. Hon var nog kär men de utnyttjade henne och ville bara ligga. Efter att ha gått på några nitar och blivit sårad några gånger så det valde hon ett säkert kort, F. Det var en kille hon kunde dominera. Med F var inte Johanna kär. Hon ville bara ha en pojkvän som inte sårade henne.

Ang tjafset med T*va om H så vet jag inte hur jag ska tolka det. På något sätt var det en öm punkt för Johanna. Jag tror att Johanna kan ha varit avundsjuk. Även om hon inte ville ha H kan hon ha varit avundsjuk för att han hade ett bra nytt förhållande medan hon inte hade lyckats med det utan endera blivit utnyttjad eller fått ”nöja sig”.

I slutet så var Johanna intresserad av en kille som heter B*nny. Han ville dock bara ligga. Johanna blev irriterad (ledsen?) på Nöjet för att B*nny inte ens hälsade på henne. Johanna blev retad av killen hon träffade på Donken mitt i natten (turen med grannen) för B*nny, han visste att Johanna var intresserad men inte B*nny. Så B*nny har väl betett sig som en skitstövel och berättat vitt och brett om att han fått omkull Johanna.

Jag får intrycket av att Vetlanda-killarna inte har varit så trevliga mot Johanna. Och Johanna har kastat skit omkring sig hon med, på både killar och tjejer. Vetlanda verkar ärligt talat vara en håla med mycket social kontroll och skitsnack.

Jag är glad att jag inte är ung.

Föräldragenerationen till de här unga vuxna har misslyckats totalt. Bortcurlade ungar utan några regler och moral. Allt är tillåtet. Inget ger konsekvenser.

Inte konstigt att så många unga mår så dåligt.

Föräldrarna har ett stort ansvar för deras psykiska ohälsa. De jobbar mycket. Låter barnen växa upp i barnomsorgen, uppfostras av samhället. De är besatta av egen träning och prestationer. Bygger trädäck. Jobbar hårt på sin status. Stora EGOn. De har inte tid med sina barn.

TT, MH och JJ mådde alla dåligt.

Finns det några unga vuxna i Vettlanda som mår bra?
Citera
2023-07-10, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Nu vet vi ju egentligen inte riktigt hur bråket gick till och hur det började
Men jag gissar att T sa det som sägs och att J slår till henne
Att M var lika arg och och taggad finns det ju bevis för enl vakten och så uppfattar jag det också enl de bilder som finns på M när hon springer in och ut på nöjet o kollar in T
Jag tror inte T slirade på sanningen när hon sa att J slagit henne
Visst J hade rätt att vara upprörd öv att T säger så dum sak
men J och M hade kunnat att bara gå därifrån och inte ha nån kontakt med T
Men båda lurar med T för att ge igen och jag tror M var lika taggad på det

Jag tror förstås att bråket på Nöjet kan ha varit en inledande täckmantel för vad som skulle hända sedan.
Citera
2023-07-11, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Jag är glad att jag inte är ung.

Föräldragenerationen till de här unga vuxna har misslyckats totalt. Bortcurlade ungar utan några regler och moral. Allt är tillåtet. Inget ger konsekvenser.

Inte konstigt att så många unga mår så dåligt.

Föräldrarna har ett stort ansvar för deras psykiska ohälsa. De jobbar mycket. Låter barnen växa upp i barnomsorgen, uppfostras av samhället. De är besatta av egen träning och prestationer. Bygger trädäck. Jobbar hårt på sin status. Stora EGOn. De har inte tid med sina barn.

TT, MH och JJ mådde alla dåligt.

Finns det några unga vuxna i Vettlanda som mår bra?

Jag håller med 💯
Och det är inte bara i Vetlanda
Vinet och drinkar åker fram på fredagen föräldrar ska koppla av efter en jobbvecka
sen visa upp allt på fb
Sen som du säger det är träning skrythem resor m. m och selfies på fb där alla ska tala om hur vacker och ung och smal du ser ut
medans föräldrar försöker säga till sina barn att de duger som de är
Barn gör som vuxna gör och inte som man säger
Senast redigerad av Anedin 2023-07-11 kl. 00:12.
Citera
2023-07-11, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Jag tror förstås att bråket på Nöjet kan ha varit en inledande täckmantel för vad som skulle hända sedan.
Kanske?
Jag är inte så säker på det eftersom J och M inte visste att T skulle vara där den kvällen och om det nu var så att T började med att vara oförskämd
Citera
2023-07-11, 00:16
Medlem
Citat:
Kanske?
Jag är inte så säker på det eftersom J och M inte visste att T skulle vara där den kvällen och om det nu var så att T började med att vara oförskämd

Men då JJ och MH fick syn på Tove så började de nog med att smida en plan för att ta livet av Tove. Och det lyckades som sagt var. Det är inte heller säkert att det var Tove som började med att vara oförskämd. Det kan lika bra ha varit JJ som började med att slå till Tove eftersom det kanske ingick i JJs och MHs nyuppfunna plan.
Senast redigerad av Braskamin58 2023-07-11 kl. 00:22.
Citera
2023-07-11, 00:31
Medlem
Citat:
Men då JJ och MH fick syn på Tove så började de nog med att smida en plan för att ta livet av Tove. Och det lyckades som sagt var. Det är inte heller säkert att det var Tove som började med att vara oförskämd. Det kan lika bra ha varit JJ som började med att slå till Tove eftersom det kanske ingick i JJs och MHs nyuppfunna plan.

Ja det kan ju vara så att J och M böjade provocera
Fanns ju inga vittnen.. Jo en Benny har jag nåt minne av men minns inte vad han sa i förhör
Citera
2023-07-11, 00:35
Medlem
Citat:
Jag håller med 💯
Och det är inte bara i Vetlanda
Vinet och drinkar åker fram på fredagen föräldrar ska koppla av efter en jobbvecka
sen visa upp allt på fb
Sen som du säger det är träning skrythem resor m. m och selfies på fb där alla ska tala om hur vacker och ung och smal du ser ut
medans föräldrar försöker säga till sina barn att de duger som de är
Barn gör som vuxna gör och inte som man säger

Kan inte mer än instämma här, det är en sjuk värld vi lever i värre blir det nog.
Citera
2023-07-11, 00:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Eftersom J tydligen betett sig som en madrass, är det ganska givet att hon blivit betraktad som en sådan. Hon är då inte åtrådd för sin attraktionskraft utan endast som ett ligg, vilket hon inte kan acceptera.
Om hon själv ser det som erövringar förväntar hon väl sig uppmärksamhet och bekräftelse och kanske rentav även underdånig tacksamhet. När det uteblir vädrar hon sin frustration.
Betett sig som en madrass? Det känns som ett uttryck från 50-talet. En tjej ska 2023 kunna ha sexkontakter utan att bli betraktad som ”madrass”. Eller menar du att tjejer ska hålla på sig för att få respekt av killarna?
Citera
2023-07-11, 00:42
Avslutad
Citat:
Nu vet vi ju egentligen inte riktigt hur bråket gick till och hur det började
Men jag gissar att T sa det som sägs och att J slår till henne
Att M var lika arg och och taggad finns det ju bevis för enl vakten och så uppfattar jag det också enl de bilder som finns på M när hon springer in och ut på nöjet o kollar in T
Jag tror inte T slirade på sanningen när hon sa att J slagit henne
Visst J hade rätt att vara upprörd öv att T säger så dum sak
men J och M hade kunnat att bara gå därifrån och inte ha nån kontakt med T
Men båda lurar med T för att ge igen och jag tror M var lika taggad på det
Tove sa inte hela sanningen, om man uttrycker det så. Johanna slog/puttade henne, men först efter att Tove verbalt angripit henne. Och Tove slog tillbaka. I smset till Toves pojkvän låter det som Johanna var den enda som gjorde något.

Visst hade Johanna kunnat ta Toves förolämpning med lugn och lätt förakt och gått därifrån. Frågan är hur deras konflikt sett ut genom åren. Att Tove oprovocerat hängde ut Johanna inför kompisarna på en fest ett par år tidigare, vet vi. Var det ett mönster att Johanna fick ta emot oväntade ”smockor” och provokationer från Tove, särskilt när Tove var full? Nånstans rinner ju bägaren över. Och då menar jag inte som i mord, utan att putta till någon.
Citera
2023-07-11, 00:44
Avslutad
Citat:
Hur skulle det ha gått till? Skulle Johanna och Maja ha varit de som startade bråket? När de satt vid bordet och Tove kom fram till dem?
Citera
2023-07-11, 00:47
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Det kommer nog komma fram mycket mer när domarna är fastställda och Johanna kan berätta vitt och brett. Maja kommer nog neka ända in i döden.

Ja, så är det säkert. Johanna ljuger nu men kommer börja berätta sanningen när hon väl är dömd.
Maja har redan slutat ljuga och berättar redan sanningen, och den kommer hon säkert att hålla sig till ända in i döden. Inget konstigt med det.

Det var nog första gången jag sett dig skriva ett vettigt inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in