2023-07-06, 22:33
Medlem
Zepars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Skärpning, varför använder ni spoilers då programmet kom ut i tisdags.

Bökberg är den enda som följer tablåbunden stenålders-tv och kräver att hela flashback ska rätta sig efter hans pensionärstillvaro.

Du får väl gagga med de intagna på ålderdomshemmet och inte komma in här på flashback och gnälla Bökberg.

OnT.. Micke var rätt lik Micke Dubois.
Robotdansen. Yeaaa...

Mycket märkligt inslag av de två bögarna de bara flikade in. De tänkte väl att de skulle vara dötråkiga. Det tror ju jag också iofs.

Är väl ett litet steg för att blidka herr Bökberg som man får säga bidrar mycket till tråden.

De slängde väl in bögarna för att de var det enda paret som lyckades hamna i sänghalmen efter avsnittet.
Citera
2023-07-06, 23:01
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zepar
Ganska tråkigt avsnitt.
Hur parar de ihop människorna inför första dejten? Ett HBTQI+ par där en person är bisexuell/leb-curious med tillhörande barn (ena pojken var ju 3 år, hon kan ju inte varit singel länge) och den andra är singel-leb med tillhörande tatueringar. De verkade omaka trots att det verkade som viss attraktion uppstod. Tror att bohem-lebben behövde någonting mer seriöst, tråkigt att de inte fann varandra.

Speltorsken och kattdamen. Han var allergisk mot katter, pratade om det som kommer ut ur tarmen och hade hår med ståfräs. Inte underligt att det inte blev en andra dejt. Kattmamman var dock supertorr. Syntes tydligt att han ville fortsätta träffa henne men ändrade sig när han blivit nedskjuten. Hoppas de kan träffa andra som ser deras egenheter som någonting positivt. Men speltorsken behöver kanske inte nämna sitt beroende på första dejten, stora varningsflaggor, och annan frisyr kan behövas när man närmar sig 40-strecket.

Bögparet. Varför fick vi inte se mer av dessa, särskilt med tanke på hur bra de gick senare för de? Att det var bögarna som hamnade i sänghalmen efter en dejt är ju dock inte superkonstigt.
Tål inte feta människors magar stark mat, vet någon nått om det?

Servicevärd på sjukhus=Samhall?

"Det är kul! man kan hamna på intensiven, mycket å göra"

Mellanliggande information saknas där kan jag tycka, när dom inte har tid att göra hjärt
och lungräddning på intensiven så kan Michael hoppa in!

Hon relativiserade intensiven med att jobba på McDonalds jag har faktiskt sätt ambulanser stå parkerade utanför McDonalds, man äter sin burgare omgiven av sjuksängar, "På McDonalds varva ner hos oss finns inga krav"

Jag har aldrig hört talas om hans yrke tidigare, har ni?
jag tror mig aldrig ha sätt någon på ett sjukhus med hans arbetsuppgifter,
ändå har jag legat här på avdelning för klavertrampstrauman i 2 år nu & gosat

Den rödhåriga flatan blir mannen i vilket förhållande som helst, saknar barn, & bröst skulle hon inte ha några
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-07-06 kl. 23:51.
Citera
2023-07-07, 00:12
Medlem
Zepars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg

Mellanliggande information saknas där kan jag tycka, när dom inte har tid att göra hjärt

Hon relativiserade intensiven med att jobba på McDonalds jag har faktiskt sätt ambulanser stå parkerade utanför McDonalds, man äter sin burgare omgiven av sjuksängar, "På McDonalds varva ner hos oss finns inga krav"

Den rödhåriga flatan blir mannen i vilket förhållande som helst, saknar barn, & bröst skulle hon inte ha några

Fick också lite samhallsvibbar av vår korpulente herre. Om han var undersköterska, sjuksköterska eller delaktig i vården av patienterna borde ju det kommit upp kan man tycka.

Min bror trodde att den rödhåriga flatan var en transexuell. Får se om programmet och bedöma själv, kanske inte är helt orimligt för SVT att hitta ännu mer HBTQI+ ideal i underhållningsprogrammen.
Citera
2023-07-07, 07:22
Medlem
Taufatts avatar
Fast det var väl Samhall/OSA över henne också. Administratör på socialtföretag och glad att hon FICK det jobbet. Låter som om hon också tillhörde kategorin som får hjälp via sociala företag. Hade det inte varit för allergin hade de nog passat bra för varandra.
Lebbarna var inte en bra match. Helt olika personer med olika plats i livet. Hon med barn levde kvar i sitt gamla förhållande där hon säkert blev dumpad för en snyggare kvinna och försöker nu pröva något nytt. Bodde kvar för att exet bodde där.
Det tredje paret missade jag nog en del om. Men var väl bögar.
Citera
2023-07-07, 08:02
Medlem
NiccoJs avatar
Om man söker en kvinna men har barn som bara är några år gamla, är det inte konstigt om man inte får frågan om ”när man bytte lag”???
Citera
2023-07-07, 11:01
Medlem
Gammal.Trolldoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Om man söker en kvinna men har barn som bara är några år gamla, är det inte konstigt om man inte får frågan om ”när man bytte lag”???
Spelar det någon roll? Hon kanske inte ens är lebba.
Citera
2023-07-07, 11:55
Medlem
Citat:

Som Servicevärd är nåt som har kommit fram mer och mer och avlastar i sjukvården och gör de uppgifter som undersköterskor, sjuksköterskor och läkare inte hinner med och det är alltifrån att se till att fixa frukost, lunch och middag till patienter eller stöda deras rum, lämna prover mm men om detta inte anses vara något viktigt, så får det stå för dig. Röda kläder brukar de ha på sig med svarta byxor.

Ja tänk att man ska gå igång på feta människor, hade vi fått se en bild på ditt riktiga jag så hade vi säkert anmärkt något om dig 👌
Citera
2023-07-07, 12:15
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Service-värd? eller Service-vård?

Citat:
Ursprungligen postat av Taufatt
Fast det var väl Samhall/OSA över henne också. Administratör på socialtföretag och glad att hon FICK det jobbet. Låter som om hon också tillhörde kategorin som får hjälp via sociala företag. Hade det inte varit för allergin hade de nog passat bra för varandra.
Lebbarna var inte en bra match. Helt olika personer med olika plats i livet. Hon med barn levde kvar i sitt gamla förhållande där hon säkert blev dumpad för en snyggare kvinna och försöker nu pröva något nytt. Bodde kvar för att exet bodde där.
Det tredje paret missade jag nog en del om. Men var väl bögar.
Vad är ett socialtföretag?

Administratör=Nyord för Moneypenny receptionist åt James Bond?

Citat:
Ursprungligen postat av Exfilethaman
Som Servicevärd är nåt som har kommit fram mer och mer och avlastar i sjukvården och gör de uppgifter som undersköterskor, sjuksköterskor och läkare inte hinner med och det är alltifrån att se till att fixa frukost, lunch och middag till patienter eller stöda deras rum, lämna prover mm men om detta inte anses vara något viktigt, så får det stå för dig. Röda kläder brukar de ha på sig med svarta byxor.

Ja tänk att man ska gå igång på feta människor, hade vi fått se en bild på ditt riktiga jag så hade vi säkert anmärkt något om dig 👌
Denna servicevärd, är den specifikt vårdutbildad? eller skulle hen lika gärna kunna vara servicevärd på säg Macdonalds?👌 och där gör allt det som personalen inte hinner med, allt ifrån att fixa frukost https://www.mcdonalds.com/se/sv-se/var-meny/frukost.html
lunch https://www.mcdonalds.com/se/sv-se/var-meny/tillbehor-och-snacks.html
och middag https://www.mcdonalds.com/se/sv-se/var-meny/vegetariskt.html
städa barnens lekrum, samt ta prover på fett & kötthalten mm men om detta inte anses vara något viktigt, så får det stå för dig. Röda kläder brukar de ha på sig med svarta byxor https://i.pinimg.com/originals/76/2d/50/762d50b3fd727f3b8abbcca1310f7a10.jpg

Vilken slump att Moneypenny refererade till Macdonalds! det odlade
köttet faller inte långt från mikrovågsugnen

Citat:
Ursprungligen postat av Exfilethaman

Jag är inte mitt riktiga jag ännu, det blir jag först i framtiden, brukar (inte) jag säga!

Mycket skitnödigt av henne att inte tåla lite toaletthumor är inte det kanske det enda feta människor gör!, att springa på toa fram å tillbaka, eller kanske var det svt produktionen som tyckte att det var världens grej att prata om toaletten vid ett matbord att man lade in ljudeffekten av spelande syrsor & en toalettspolning
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-07-07 kl. 12:29.
Citera
2023-07-07, 12:33
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Denna servicevärd, är den specifikt vårdutbildad? eller skulle hen lika gärna kunna vara servicevärd på säg Macdonalds?👌 och där gör allt det som personalen inte hinner med, allt ifrån att fixa frukost https://www.mcdonalds.com/se/sv-se/var-meny/frukost.html
lunch https://www.mcdonalds.com/se/sv-se/var-meny/tillbehor-och-snacks.html
och middag https://www.mcdonalds.com/se/sv-se/var-meny/vegetariskt.html
städa barnens lekrum, samt ta prover på fett & kötthalten mm men om detta inte anses vara något viktigt, så får det stå för dig. Röda kläder brukar de ha på sig med svarta byxor https://i.pinimg.com/originals/76/2d/50/762d50b3fd727f3b8abbcca1310f7a10.jpg

Vilken slump att Moneypenny refererade till Macdonalds! det odlade
köttet faller inte långt från mikrovågsugnen
Vad spelar det för roll? Vad är det som är så jävla intressant kring han och hans arbete som får dig att skitposta en hel uppsats i ämnet?
Citera
2023-07-07, 12:50
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Tycker du att Burger Kings servicevärd är skickligare?

Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Vad spelar det för roll? Vad är det som är så jävla intressant kring han och hans arbete som får dig att skitposta en hel uppsats i ämnet?
Jag försöker kombinera nytta med löje genom att passa på att lära mig nått nytt om hur (service)värden är beskaffad.
Det är dock lika meningslöst som allt annat prat som ni postar i tråden när allt kommer omkring hävda Nietzshe som jag inte läst.
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-07-07 kl. 13:01.
Citera
2023-07-11, 01:28
Medlem
SodaFointains avatar
Liknar väldigt mycket Live dejt det där programmet som gick på tv3 förut där de skulle komma tillbaka sen i ett uppföljningsprogram vilket det aldrig gjorde
Citera
2023-07-11, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
Liknar väldigt mycket Live dejt det där programmet som gick på tv3 förut där de skulle komma tillbaka sen i ett uppföljningsprogram vilket det aldrig gjorde
Men de flesta som går på dejt blir inte par.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in