2023-07-10, 10:47
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzinForBlueJean
Aftonbladet tippar PL-tabellen 2023/2024 (egna tankar inom parentes)

City och Arsenal i topp-två (inte så mycket att säga emot)
Liverpool trea (vilket jag inte fattar alls - isf ska Klopp lyckas få till inte minst defensiven från omgång 1...både Chelsea och NUFC borta inom dom första tre omgångarna....)
United, NUFC fyra och femma (tror en av dessa hamnar trea.....United nog närmast)
Chelsea sexa (tjaaa.....kanske.....iofs inga omöjliga matcher förran Arsenal hemma i oktober....en bra start är viktigt och Chelsea har en på papperet bra sådan)
Spurs, Villa, Brighton nånstans mellan sjunde och niondeplatsen (jo, det köper jag)
Bournemouth tia!! (njaaa.....det tror jag är optimistisk...ab bygger tipset på bra tränare (Ireola) och smart värvningsfilosofi)
West Ham elva (tror dom gör det bättre än elva...Europavinsten måste ha gett en rejäl självförtroendeboost....sen har dom ju en miljard eller så efter Rice flyttade till Arsenal)
Wolves, Fulham tolfte respektive trettondeplats (jo.....känns som mittenlag i bästa fall)
Burnley fjortonde plats (naaah....tror Kompanys offensiva fotboll kommer att straffa sig i PL......fair nog han har en filosofi, men kanske aningen naivt om man tror det också kan fungera i PL och med den truppen)
Brentford på femtondeplats (Toney borta ett tag, men finns ju andra som kan leverera.....sen har man rutinen från PL två föregående.....tror det räcker längt. Frank kvar som tränare tror jag också är viktigt för tryggheten och kontinuiteten)
Palace och Forest sextonde- och sjuttondeplats (jo.....skulle inte förvåna mig)
Sheffield U, Everton och Luton på nedflyttningsplatserna (trots Everton inte imponerade tror jag ändå att man klarar sig kvar....byt ut Everton med Burnley eller Forest)

Tror mer på Liverpool än vad du gör, dom hittade rätt spår i slutet på säsongen och har värvat bra hittills - men för att utmana om titeln behöver dom en ny defensiv mittfältare.

Burnley är en joker. Dom hade många lånade spelare förra året, får dom bra ersättare så kommer dom taktiskt vara bättre än dom andra i botten.

Bournemouth hittade också rätt spår på våren men dom har ju bytt tränare bara sådär, undrar varför?, så dom kan lika gärna komma sist i år.
Citera
2023-07-10, 10:48
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Varför har ni börjat tro att Arsenal är ett topplag för? Rimligt är att tro att dom är tillbaka att slåss om en CL plats igen.. City och Liverpool slåss om guldet, United,Chelsea(om dom får igång det) och Newcastle slåss om 3-4e plats och Arsenal kommer slåss med någon av dom om en femteplats....

Tror som du.
Arsenal har en tunn trupp och ska spela Champions League. Dessutom fick man maximal utdelning förra säsongen, stolpe in osv. Tror inte de kommer tävla om guldet.
Liverpool har gjort riktigt bra värvningar hittills och verkar hungriga. Tror dom "överraskar"
Citera
2023-07-10, 10:50
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Enbart att inte Tottenham är med på toppen. Annars kan vi se vilka som gör bäst säsong i Europa

Men det låter ju som ett smart beslut

Deal att vi inte blir top 5?
Citera
2023-07-10, 10:54
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Tror som du.
Arsenal har en tunn trupp och ska spela Champions League. Dessutom fick man maximal utdelning förra säsongen, stolpe in osv. Tror inte de kommer tävla om guldet.
Liverpool har gjort riktigt bra värvningar hittills och verkar hungriga. Tror dom "överraskar"

Fast att ta sig tillbaks i topp 4 kan vara riktigt besvärligt. Fråga Arsenal och United.
Citera
2023-07-10, 10:55
Avslutad
Citat:
Tror som du.
Verkar vettigt då Man C kan vara lite mätta efter trippeln. Anser dock att Newcastle ska bli hyperintressanta att se den här säsongen. Arsenal? Nja, outsider...

Everton däremot känns som en problemklubb trots hyfsat med pengar och pedigree.
Citera
2023-07-10, 10:57
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Verkar vettigt då Man C kan vara lite mätta efter trippeln. Anser dock att Newcastle ska bli hyperintressanta att se den här säsongen. Arsenal? Nja, outsider...

Everton däremot känns som en problemklubb trots hyfsat med pengar och pedigree.

Om City någonsin ska bli mätta under Guardiola så är det väl nu.
Synd att Newcastle är ägda av tortyraraber. Kul stad, kul arena, kul fans och spännande lag som du säger!
Citera
2023-07-10, 11:49
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jag tror fortfarande att projekt Ten Hag/Man Utd kommer att faila hårt.

Kan du motivera ditt påstående också? Ge oss gärna tre anledningar till varför det projektet kommer faila hårt.
Citera
2023-07-10, 12:03
Medlem
Hur ser det ut med försäljningen av Man Utd?

Tar man en titt på deras trupp så är det många som måste ut och en hel del som måste in. Men det verkar som att ägarfrågan sinkar ner deras transfers.

Fixar de inte det i tid så tror jag inte på topp 4 i år.
Citera
2023-07-10, 15:13
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Tror som du.

jag förstår inte varför tiny arse är så hajpade ? legoheads lag spelade bra och ledde serien tills de fick ögonen, press och krav på sig att prestera då visa dom varför dom är tiny och klappa ihop fullständigt man hade chansen nu när man säsongen innan hamnat på sin vanliga plats utanför cl spel och man sjabbla fullständigt bort den

jag säger lycka till att alternera ligaspelet med cl spel en överskattad britt som kosta 65 miljoner pund mer än vad han är värd pga han är britt och en chelsea reject kommer inte förändra mina tankar

Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Kan du motivera ditt påstående också? Ge oss gärna tre anledningar till varför det projektet kommer faila hårt.

lycka till att ens lyckas få ut en anledning från den dåren
Citera
2023-07-10, 16:20
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
Arsenal - tunn trupp?

Mv: Ramsdale, Turner

Fsv: Gabriel, Saliba, White, Tierney, Zinchenko, Tomiyaso (på ingång: Timber, Ajax)

Mf: Ödegaard, Saka, Thomas, Smith-Rowe, Jorginho, Havertz (på ingång: Rice, West Ham)

Fw: Jesus, Martinelli, Reiss-Nelson, Trossard (här kan man önska Arteta drar till med nån högprofilvärvning, men iofs har AFC redan så många offensiva hot från mittfältet att det kanske inte är så högprioriterad?)

Finns såklart fler i truppen (tydligen är Pepe fortfarande AFC-spelare), men fokuserade på dom jag tror Arteta bygger laget kring. AFC-fans kan korrigera. Snittåldern hör till bland dom yngre i PL, men åldern till trots en del erfarenhet.

Den samling av spelare ska kunna klara av en PL- och CL-säsong med positivt resultat (topp tre/PL, kvartsfinal/CL)
Citera
2023-07-10, 16:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JazzinForBlueJean
Arsenal - tunn trupp?

Mv: Ramsdale, Turner

Fsv: Gabriel, Saliba, White, Tierney, Zinchenko, Tomiyaso (på ingång: Timber, Ajax)

Mf: Ödegaard, Saka, Thomas, Smith-Rowe, Jorginho, Havertz (på ingång: Rice, West Ham)

Fw: Jesus, Martinelli, Reiss-Nelson, Trossard (här kan man önska Arteta drar till med nån högprofilvärvning, men iofs har AFC redan så många offensiva hot från mittfältet att det kanske inte är så högprioriterad?)

Finns såklart fler i truppen (tydligen är Pepe fortfarande AFC-spelare), men fokuserade på dom jag tror Arteta bygger laget kring. AFC-fans kan korrigera. Snittåldern hör till bland dom yngre i PL, men åldern till trots en del erfarenhet.

Den samling av spelare ska kunna klara av en PL- och CL-säsong med positivt resultat (topp tre/PL, kvartsfinal/CL)
Du glömde brassen Marquinhos som stundtals visade hög klass när han var utlånad till Norwich.
Citera
2023-07-10, 16:28
Medlem
laddkingens avatar
ingen har snackat om att tiny skulle ha tunn trupp ? tiny spelarna visade att enkom fokusera på pl denna säsongen inte ens räckte till att vinna ligan blanda in mer press och krav samt cl spel i mixen och vad får vi då tror ni ? man ska vara glad om man kommer topp 4 denna säsongen finns det fler hungriga vargar inte bara city

man hade en utmärkt chans förra säsongen men som man gjort enda sen den där säsongen för mer än 20 år så vek man ner sig loser mentaliteten sitter i kläderna inte i väggarna därför har bytet från library inte gett något
Senast redigerad av laddkingen 2023-07-10 kl. 16:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in