2023-07-09, 23:44
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Jag tyckte att Arsenal var bra förra säsongen och tror att de speciellt med Rice blir ännu bättre nu. Jag håller på Hammers och har sett Rice väldigt mycket och sett hur bra han kan vara. Inte kul att han lämnar för en annan Londonklubb, men för Arsenal tror jag att han kommer att lyckas väldigt bra.
Var dom bra eller kom dom i underläge likt Leicester och ingen tog dom på allvar? Kom ihåg att flera lag floppade tidigt/hela säsongen också som gjorde att Arsenal kunde få se bättre ut.. Det är bara pga pengar han lämnar och vill han inte stanna så skicka iväg honom till "idioten" som betalar mest. Hoppas och tror han floppar totalt i Arsenal så dom kan stå där med svansen mellan benen Vad vill du se West Ham värva?
Citera
2023-07-09, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Arsenal, Man City, Newcastle och ev Liverpool & Man United kommer att göra upp om titeln, med oljearaberna som naturliga favoriter.

Men jag tror att fotbollsvärlden kommer att få se ett ännu starkare Gunners-lag den här säsongen, och om vi presterar på vårat bästa, samt har lite flyt med oss, så blir det AFC som kommer att vinna ligatiteln 23/24. Hade varit ngt att ta hem PL-bucklan under 20 års jubileet för The Invincibles

Ja, Rice kommer onekligen att bli en stor succé i Gunners-tröjan - Havertz är jag dock mer osäker på, men än så länge så är jag optimistisk även för hans del.
Havertz är en ganska allround spelare som kan spela på flera positioner och han är löpstark så jag tror han ändå kommer att göra nytta...
Citera
2023-07-09, 23:45
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Därför dom försvann, kollade ändå tabellen ifall jag glömt något
Jag editerar..
Hahah! Inte fan kommer Tottenham och Brighton utmana om CL?
Citera
2023-07-09, 23:46
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Korrekt, en erfaren manager som tex BR hade varit ett bättre val (iaf på kort sikt) som ersättare för Emery än vad Arteta var. Det märktes tydligt igen och igen under de första två åren under Arteta att vi hade en oerfaren manager, hade vi fått in Luis Enrique, Eddie Howe eller Brendan Rodgers i 2019 så hade vi hamnat på rätt väg mkt tidigare än vad vi gjorde.

Vettefasen vad du yrar om ang Haaland och skytteligan..?
220730
”Tror inte Haaland kommer att vinna skytteligan, det kommer troligen att ta ett tag innan han innan han hittar rätt i oljeklubben, och i Pep’s filosofi.”
Citera
2023-07-09, 23:46
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Havertz är en ganska allround spelare som kan spela på flera positioner och han är löpstark så jag tror han ändå kommer att göra nytta...
Logiskt! Tror Kai i rätt miljö kan göra det jävligt bra och speciellt i ett mindre lag där han får vara mera utav en stjärna!
Citera
2023-07-09, 23:50
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Hahah! Inte fan kommer Tottenham och Brighton utmana om CL?
Skrev utmanare hehe ingen rankinglista på listan..
Ska man skriva ordentlig grund blir det ju en bok och det ska ni få slippa
Citera
2023-07-09, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Var dom bra eller kom dom i underläge likt Leicester och ingen tog dom på allvar? Kom ihåg att flera lag floppade tidigt/hela säsongen också som gjorde att Arsenal kunde få se bättre ut.. Det är bara pga pengar han lämnar och vill han inte stanna så skicka iväg honom till "idioten" som betalar mest. Hoppas och tror han floppar totalt i Arsenal så dom kan stå där med svansen mellan benen Vad vill du se West Ham värva?
Helst en ny tränare, men... West Ham är ofta sena med värvningar, de talades om Harvey Barnes, men han verkar gå till Newcastle. Jag hoppas de lyckas värva några bra, och lyckas behålla spelare som verkar tveksamma till Moyes defensiva spel.
Citera
2023-07-09, 23:51
Medlem
Free12s avatar
Citat:
220730
”Tror inte Haaland kommer att vinna skytteligan, det kommer troligen att ta ett tag innan han innan han hittar rätt i oljeklubben, och i Pep’s filosofi.”
Men han visste ju inte att han var bra. Betyder det då att han hade fel? Alla andra såg Hålands potential redan innan BVB, men kom igen! Att han gjorde massa mål i ligans bästa lag är ju chockerande! Sen är det faktiskt möjligt att han snackade om Alf och gjorde hans mål förra säsongen? :/
Citera
2023-07-09, 23:52
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Skrev utmanare hehe ingen rankinglista på listan..
Ska man skriva ordentlig grund blir det ju en bok och det ska ni få slippa
Men vafan, du kunde ju slängt in Everton också då
Citera
2023-07-09, 23:56
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Helst en ny tränare, men... West Ham är ofta sena med värvningar, de talades om Harvey Barnes, men han verkar gå till Newcastle. Jag hoppas de lyckas värva några bra, och lyckas behålla spelare som verkar tveksamma till Moyes defensiva spel.
Exakt! Tack! Låt spelarna gå framåt! Är det någon idé att värva spelare innan en ny tränare kommer in ens egentligen? Vad är målsättningen med hela klubben om nuvarande tränare verkar anse att det enbart är att hålla kvar dom typ, eller iaf spela den typen av fotboll.. Och han får vara kvar.. Sänder fel signaler och nu vill väl inga offensiva spelare till West Ham?
Citera
2023-07-10, 00:11
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
1 Hammarskjöld på det? Vilka kommer högst?

Jag har helt enkelt insett att han är så mkt klokare och smartare än oss alla andra så man vill inte känna sig dum när han vunnit…
Enbart att inte Tottenham är med på toppen. Annars kan vi se vilka som gör bäst säsong i Europa

Men det låter ju som ett smart beslut
Senast redigerad av Free12 2023-07-10 kl. 00:54.
Citera
2023-07-10, 09:28
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
Aftonbladet tippar PL-tabellen 2023/2024 (egna tankar inom parentes)

City och Arsenal i topp-två (inte så mycket att säga emot)
Liverpool trea (vilket jag inte fattar alls - isf ska Klopp lyckas få till inte minst defensiven från omgång 1...både Chelsea och NUFC borta inom dom första tre omgångarna....)
United, NUFC fyra och femma (tror en av dessa hamnar trea.....United nog närmast)
Chelsea sexa (tjaaa.....kanske.....iofs inga omöjliga matcher förran Arsenal hemma i oktober....en bra start är viktigt och Chelsea har en på papperet bra sådan)
Spurs, Villa, Brighton nånstans mellan sjunde och niondeplatsen (jo, det köper jag)
Bournemouth tia!! (njaaa.....det tror jag är optimistisk...ab bygger tipset på bra tränare (Ireola) och smart värvningsfilosofi)
West Ham elva (tror dom gör det bättre än elva...Europavinsten måste ha gett en rejäl självförtroendeboost....sen har dom ju en miljard eller så efter Rice flyttade till Arsenal)
Wolves, Fulham tolfte respektive trettondeplats (jo.....känns som mittenlag i bästa fall)
Burnley fjortonde plats (naaah....tror Kompanys offensiva fotboll kommer att straffa sig i PL......fair nog han har en filosofi, men kanske aningen naivt om man tror det också kan fungera i PL och med den truppen)
Brentford på femtondeplats (Toney borta ett tag, men finns ju andra som kan leverera.....sen har man rutinen från PL två föregående.....tror det räcker längt. Frank kvar som tränare tror jag också är viktigt för tryggheten och kontinuiteten)
Palace och Forest sextonde- och sjuttondeplats (jo.....skulle inte förvåna mig)
Sheffield U, Everton och Luton på nedflyttningsplatserna (trots Everton inte imponerade tror jag ändå att man klarar sig kvar....byt ut Everton med Burnley eller Forest)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in