Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Jo men någon form av inkapacitering kan ju också vara M som håller fast händerna. Ja, om platssäcken åkte på innan strypningen, så ger det svar på en del obesvarade frågor. Men det går ju inte att bevisa som du skriver.
Om J skulle attackerat T med sparkar och slag är jag övertygad att T hade skrikit. Just badrummet verkar oerhört lyhört och grannarna har ju inte ens hört röster. För mig betyder det att strypgreppet togs omedelbart efter fällningen.
Vi vet inte hur täta eller kraftfulla sparkana var eftersom SR s reportage inte uppfyller kriterierna för en riktig rekonstruktion. Just att han beskriver det som sparkar flera gånger i förhör och slag i rätten borde tolkas som att det är just det han hör.
Ja, att det är knäpp tyst är märkligt, så om J sparkat måste det vara direkt efter fallet innan T fattat vad som hänt.
Vad AL syftar på med inkapacitering vet vi inte. Jag tycker dock det är för mycket som pekar emot att T blivit fasthållen i händerna/armarna. Det enda som kan tänkas visa för, är frånvaron av avvärjningsskador, men jag ser det inte som otänkbart att J även googlat på hur sådana kan undvikas.
Grannens olika ord för att beskriva ljuden tolkar jag som en osäkerhet i det svenska spåket, vilket ord som bäst skulle beskriva vad han hörde. Eftersom just dessa ljud fått så avgörande betydelse tycker jag det är märkligt att tolk inte kallades in.
Någon visuell bild av hur ett fångande av vilt fäktande armar och därefter fasthållande (med skador på rätt sida vid armbågarna) skulle gått till kan jag inte få, hur mycket jag än försöker. Teoretiskt låter det fullt möjligt, men praktiskt förefaller det högst komplicerat.