2023-07-09, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Kära argsinte debattör, jag höll med dig.

Tolkade det tvärtom
Förlåt.
Jag erkänner när jag inser jag har fel.
Och jag är inte arg av mig
Citera
2023-07-09, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Jag syftar som sagt inte på det fallet, utan Sara har uppenbarligen en övertro på just IP-nummer och Dumpen löser inte VPN-anvädare, inte en chans.

Sara och Patrik är inte lämpade för det dom ägnar sig åt, det är tydligt sedan lång tid tillbaka.

Klart det går att trixa med IP-nummer, men jag får inte ihop det ändå. Jag menar jag kan väl använda någon annans IP-nummer och bilder för att utge mig vara någon annan men att sen träffas irl? För att åka dit fastän men är oskyldig då krävs det väl isf att personen man utgett sig för att vara står och väntar just där och då, det känns ju lite osannolikhet.

Men visst BARA IP-nummer räcker ju inte …
Citera
2023-07-09, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galgmannen
Klart det går att trixa med IP-nummer, men jag får inte ihop det ändå. Jag menar jag kan väl använda någon annans IP-nummer och bilder för att utge mig vara någon annan men att sen träffas irl? För att åka dit fastän men är oskyldig då krävs det väl isf att personen man utgett sig för att vara står och väntar just där och då, det känns ju lite osannolikhet.

Men visst BARA IP-nummer räcker ju inte …
Fel tråd men: de beskriver väldigt bra på sajten hur de vidtar olika åtgärder för att bekräfta identiteter och de har som sagt avstått från att offentligt avslöja väldigt många enbart pga att de inte var säkra/kunde bevisa identiteten till 100%.
Citera
2023-07-09, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Jag läser det som de tre första är bekräftade självmord (och de skriver inte kronologiskt, kanske det du missat) de andra två inte. Självmördare lämnar nästan utan undantag något slags meddelande till anhöriga eller eftervärlden, de gjorde antagligen inte det. Kan också vara pågående utredningar därför.

Okej. Men, efter de tre första finns det bara en kvar:
Tre bekräftade (skåning + en från södra Sverige + stockholmare), samt en stockholmare till. Totalt fyra redovisade alltså, inklusive "bekräftade".
Citera
2023-07-09, 17:04
Medlem
Är det ingen som undrar när det är dags för en kvinnlig gädda att hamna i fällan? De verkar vara bra mycket slugare än männen. Är prevalensen av kvinnliga gäddor lägre också måntro?
Citera
2023-07-09, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Är det ingen som undrar när det är dags för en kvinnlig gädda att hamna i fällan? De verkar vara bra mycket slugare än männen. Är prevalensen av kvinnliga gäddor lägre också måntro?

Det finns en i listan. Minns inte vilket nummer.
Citera
2023-07-09, 17:12
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milkysky
Haha.. nej de tror jag inte det gör..

Tack för svar!
Citera
2023-07-09, 17:15
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milkysky
Jag är dock ingen snubbe utan en kvinna 😂

Okej, förlåt! Men i dagens sveärje är vi ju alla hens så från å med nu så ska jag vara gender neutral i mitt språk
Citera
2023-07-09, 17:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Det finns en i listan. Minns inte vilket nummer.
Kolla på dumpenkartan
Det är slynan som sålde sitt barn

Hon finns på västkusten
Citera
2023-07-09, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Ang. Mr X

De vet ju inte att det är hans IP-nummer. De vet att de har ett IP-nummer. Internetoperatören kan göra kopplingen mellan IP-nummer och abonnent. Så har inte skett här så vitt jag förstått.

Det man också kan göra är att få reda på vem som äger IP-numret (operatör) samt spåra IP-paketens väg och på så sätt kunna få en ungefärlig geografisk uppfattning om vart personen befinner sig.

Detta om personen inte använder sig av proxy-tjänst, vpn. För då är det vpn-tjänsten du ser och spårar.

De verkar ha fått IP-nummer via att göra en hemsida och logga besökarna. Den besökare som var på hemsidan som de tror är Mr X hade ett ip-nummer som ägs av Tele 2. Sannolikt inte proxy eller vpn.

En viktig detalj är att Mr X oavsett vad han skrev inte dök upp på någon träff med barn. Så fort det var aktuellt med en träff med en vuxen så dök han däremot upp.

Jag tror att vi ska vara försiktiga med att dra för starka kopplingar mellan vad folk skriver, och folks agerande i verkligheten.

Nu blir gäddorna visserligen både trakasserade och hotade. I enstaka fall även misshandlade. Men med tanke på hur många som ska koka dem i olja och skära lemmar av dem så ser vi väldigt lite sådant.

Folk snackar mycket skit.
Är du Mr Smart nu?
Finns massor med sätt att trappa en person till en viss ip-adress.
Tycker du ska vara försiktig att påstå saker som enbart grundar sig på din egen okunnighet.
Mr X avslöjade sig själv, kanske ville han det undermedvetet eller så var han så jävla kåt…

Håller med om att det finns folk som snackar mycket skit och saknar grund för sina påståenden, det har du rätteligen visat.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2023-07-09 kl. 17:36.
Citera
2023-07-09, 17:35
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Är du Mr Smart nu?
Finns massor med sätt att trappa en person till en viss ip-adress.
Tycker du ska vara försiktig att påstå saker som enbart grundar sig på din egen okunnighet.
Mr X avslöjade sig själv, kanske ville han det undermedvetet eller så var han så jävla kåt…

Okej, hade de en registrering eller något liknande på sidan där MrX lurades att fylla i uppgifter via vilka det gick att identifiera honom?
Citera
2023-07-09, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Okej, hade de en registrering eller något liknande på sidan där MrX lurades att fylla i uppgifter via vilka det gick att identifiera honom?
Han klickade på en bildlänk, det var den sista definitiva bekräftelse innan de bestämde sig för att konfrontera honom. Efter det har polisen kopplat samman konton, inlägg, bilder osv också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in