2023-07-08, 19:01
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyudoMelfice
I vissa fall så har de inte träffat gäddan, hur fastställer dumpen att det faktiskt är den gädda som gäddan utser sig för att vara.

Om någon person vill förstöra någon annans liv skulle denne potentiellt kunna spela gädda och skicka bilder på personen och få den uthängd av Dumpen.

Jag tycker arbetet Dumpen sysslar med nog är ett net positive. Men, jag skulle kunna se hur rättsstaten inte kommer tillåta detta hur länge som helst med dessa metoder. Just pga det jag skrev över.

Ibland försöker dom få till ett erkännande via telefon, som karategäddan t ex. Om han bara nekat så hade det blivit svårt för Dumpen att 100% veta att det var han, eftersom han aldrig dök upp på en fysisk träff.
Citera
2023-07-08, 19:15
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
De påstår utifrån telefonsamtalet att det är rätt person, men vet de säkert att det är denna personen varande i andra änden? Kanske har de tydliga signaler men om det är någon som vill djävlas så finns möjligheter till detta, väntar bara till när den förste gör detta. Då blir de stämda.

Har faktiskt funderat i dom banorna, det vore inte alls svårt att låta Dumpen få smaka på sin egen medicin, att grooma/gaslighta Dumpen själva, eftersom dom är villiga att hänga ut människor utan fysiskt möte.
Men det går även att lura dom till en plats där man vet att den mannen man låtsas vara, kommer befinna sig på, t ex en arbetsplats.

Fatta hur mycket skit dom kommer få om dom hänger ut en helt oskyldig person.
Citera
2023-07-08, 19:48
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Har faktiskt funderat i dom banorna, det vore inte alls svårt att låta Dumpen få smaka på sin egen medicin, att grooma/gaslighta Dumpen själva, eftersom dom är villiga att hänga ut människor utan fysiskt möte.
Men det går även att lura dom till en plats där man vet att den mannen man låtsas vara, kommer befinna sig på, t ex en arbetsplats.

Ja då kommer de få sin uppmärksamhet i de andra medierna, även utanför Sverige, en världsnyhet.

Ett telefonsamtal kan endast verifieras om man känner vederbörandes röst- dialekt- synax.
Citera
2023-07-08, 19:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino

Skit från vem? Förklara för mig vem som skulle ingripa. Om du tror du att det är där JK-gränsen går för åtal så misstänker jag att du har fel.
Det har redan skett sådana misstag och helt jävla fel människor har pekats ut. Huruvida saken är JK-anmäld vet jag inte men skulle inte tro att någon brännvinsjurist och fläsksvål på myndigheten skulle bry sig i alla fall.
Citera
2023-07-08, 20:04
Avslutad
Citat:
Ja då kommer de få sin uppmärksamhet i de andra medierna, även utanför Sverige, en världsnyhet.

Ett telefonsamtal kan endast verifieras om man känner vederbörandes röst- dialekt- synax.
Vi har att göra med juridiskt helt inkompetenta människor men som har viss form av kompetens bakom sig.
Jag skulle vilja veta hur många av dessa 252 som vid ett vanligt samtal hade erkänt sin hela, halva eller delar av dragningen till minderåriga under 15, tex 14.
Bara en simpel fråga... Har du någon gång tänkt på en fjortonåring? Vid ett nej-svar så vet jag vilken ohyra du är och då har jag ett reportage om dig som lögnare.
Jag hade inte behövt några andra belägg som helst om att han hade svarat nej. Jag hade sagt, du ljög för mig din falska hycklare och därför måste detta nu belysas.

Det ska inte gå runt falskheter i Sverige. Sluta ljug, annars har jag fan god lust att knyckla till precis första bästa man som inte säger sanningen exakt som den är.
Om någon tanke eller sexuell blick någon gång har landat på någon minderårig så måste det svaras ja.

Kanske också ett svar att det vet jag inte eftersom jag inte visste åldern men möjligt att han eller hon var minderårig. Ingen aning. Det hade också dugt. Men absolut inte bara ett nej.

Det gäller även kvinnor men inte lika givet i de fallen så där hade jag behövt mer belägg än bara ett nej.
Eller egentligen whatever... Man skulle komma med nakna barn eller minderåriga i sexuella poseringar (om det hade varit lagligt) stannat första bästa man och frågat.
Skulle du kunna tänka dig att vid ett sexuellt upphetsat tillstånd ha sex med henne eller honom om det vore lagligt och hade klassats som normalt?
Vid ett nej-svar så vore det lögn. Sen hade JK kunnat fingerpulla sitt eget anus.

Hur många hade svarat nej? Hur många män är lögnare i Sverige? Vilken procentsats har vi att göra med?
Buprun... Mycket bra. Där skulle seriösa intervjuer behövas. Jag undrar i mitt stilla sinne hur många nej svar som hade givits. Någon tänker säkert knytnävar men det är såklart inte acceptabelt.
Senast redigerad av fATTeWA 2023-07-08 kl. 20:51.
Citera
2023-07-08, 20:08
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fATTeWA
Skit från vem? Förklara för mig vem som skulle ingripa. Om du tror du att det är där JK-gränsen går för åtal så misstänker jag att du har fel.
Det har redan skett sådana misstag och helt jävla fel människor har pekats ut. Huruvida saken är JK-anmäld vet jag inte men skulle inte tro att någon brännvinsjurist och fläsksvål på myndigheten skulle bry sig i alla fall.
Frågan är om utgivningsbeviset är giltigt, Sara står som tillhandahållare, men först var det föreningen och nu AB, de har varit tydliga med att de driver sidan tillsamman så då har de en annan tillhandahållare än Sara. Ska ringa och kolla på måndag förmiddag om det kan anses som giltigt. När de byter tillhandahållare måste de skicka in en ändringansökan.

Sen kanske det rasar in förtalsanmälningar om gäddor och anhöriga vill det. men det beror på vad som sägs.
Citera
2023-07-08, 20:10
Medlem
kaffekvarn22s avatar
Citat:
Var hittar man telefonsamtalet mellan ECT och Sara.

Det finns på dumpen. Kan inte länka just nu men bläddra igenom de senaste posterna på dumpen så hittar du det.
Citera
2023-07-08, 21:01
Medlem
Gubbmagens avatar
Citat:
Var hittar man telefonsamtalet mellan ECT och Sara.
Ingenstans. ECT hittar du i psykvården medans inspelningen med ETC bör vara denna: https://dumpen.se/2023/03/16/intervju-med-dagens-etc-inspelad
Citera
2023-07-08, 21:07
Avslutad
Jag känner att lögnerna påverkar mig mycket negativt. Jag somnar och jag vaknar med vrede och jag undrar hur länge det ska pågå. Jag kan inte se baprun eller facebooks anhängare utan att ögonen svartnar av onda tankar.
Eftersom jag nämligen alltför väl vet att alla ljuger inbördes och många tom inför sig själva. Och i att den falskheten utge sig för att vara barnhjältar, där brister det för mig.

Ok om man först svarar liksom helt ovidkommande visst hypotetiskt sett men det är inte det vi snackar om här utan om lag och moral. Det vore en acceptabel sak men att inte kunna erkänna sina egna fläskskallar.
Hur kan ens någon vilja stötta sådana människor?
Citera
2023-07-08, 21:36
Avslutad
Citat:
Frågan är om utgivningsbeviset är giltigt, Sara står som tillhandahållare, men först var det föreningen och nu AB, de har varit tydliga med att de driver sidan tillsamman så då har de en annan tillhandahållare än Sara. Ska ringa och kolla på måndag förmiddag om det kan anses som giltigt. När de byter tillhandahållare måste de skicka in en ändringansökan.

Sen kanske det rasar in förtalsanmälningar om gäddor och anhöriga vill det. men det beror på vad som sägs.
Jag har haft med JK att göra i andra sammanhang. Men de svarar inte på frågor. Det är en byråkrati och dryghet som vanligt folk knappt kan förställa sig.
Jag fick skadestånd inifrån förruttnelsen och jag mådde bra. Hinhåle som jag mös. Jag hade fulltäckande offerkofta, en hel overall, på mig och jag kände mig verkligen som ett brottsoffer.

Utgivningsbeviset är giltigt för dumpen, något annat skulle jag inte kunna förstå. Jag tycker att dumpen borde titta lite närmre på sina Facebook anhängare. De som är lagom aktiva och ger tumme upp.
Vad är det för människor? Vad har dom för egentlig orsak att vara anhängare? Vilket är deras motiv?
Jag tror att nästan samtliga är falska pissmänniskor. Det är troligen nästan bara uteslutande verifiering av varandra.

Om man är emot övergrepp på barn så hänger man fan inte på dumpens faceboksida. För det gör liksom ingen nytta mer än att bara bejaka sig själv och lysa med de fula grisatrynen de har.
Citera
2023-07-08, 21:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbmagen
Ingenstans. ECT hittar du i psykvården medans inspelningen med ETC bör vara denna: https://dumpen.se/2023/03/16/intervju-med-dagens-etc-inspelad
Jag tror det är den senaste som menas, och då finns den här
https://dumpen.se/2023/07/07/en-mork-historia/

(Skrolla ner en bra bit på sidan)
Citera
2023-07-08, 21:40
Medlem
Gubbmagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inget.internet
Jag tror det är den senaste som menas, och då finns den här
https://dumpen.se/2023/07/07/en-mork-historia/

(Skrolla ner en bra bit på sidan)
Ja, den är det nog. Jag tyckte att den länk jag postade var lite gammal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in