2023-07-08, 15:04
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Just för att Dumpen använder varenda tråd som kan misskreditera gäddan, så gör jag på samma sätt. På samma sätt som dumpenfolk misskrediterar oss som är emot, så misskrediterar vi dumpenfolket. Med rätta åt båda hållen.

Agerar man utmanande får man tåla kritik.

Jag menar att det går att lura- överlista alla, och man får ha överseende att vissa är lättare att lura och har dessutom svårare att förstå de gör fel. De som inte förstår får man ha ett överseende med och ge dem möjligheten att förstå, innan man förstör allt, vägrar de förstå så får de stå sitt kast.

Det har konstaterats att gäddor inte sällan jobbar- är involverade med unga. Man kan tänka sig att de söker sig dit. Men det kan också vara så att just kontakten med unga startar något och att det inte spelar någon större roll vem det är i början, att man inte i förväg- inte ens denne själv kan förutse vad det kommer att leda till. Att de torskar dit och inte själva fattar varför. Aktiviteter där man kommer nära barn och speciellt nära fysiskt kanske kan göra att känningar utvecklas som inte fanns innan.

Så du tycker att gäddorna agerat omsorgsfullt?
Vad gäller "dumpenfolk" så är det inte en homogen grupp utan består av människor som av olika anledningar tycker dumpen gör ngt bra, vissa är kritiska till delar av deras arbete och andra inte men tycker ändå att dom i huvudsak gör ngt bra

Men vi pratar om gubbar som lever i 40-50-60 år eller mer
Har dom int förstått hittils att man int ska sexchatta med barn så behövs nog ett ordentligt uppvaknande och det är precis vad dom får

Och om dessa gäddor som jobbar med unga känner att dom blir attraherad sexuellt av barnen så får dom tygla sina impulser eller om det int går söka hjälp så det int går utöver några barn
Citera
2023-07-08, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Vad gäller "dumpenfolk" så är det inte en homogen grupp utan består av människor som av olika anledningar tycker dumpen gör ngt bra, vissa är kritiska till delar av deras arbete och andra inte men tycker ändå att dom i huvudsak gör ngt bra

Har dom int förstått hittils att man int ska sexchatta med barn så behövs nog ett ordentligt uppvaknande och det är precis vad dom får

Och om dessa gäddor som jobbar med unga känner att dom blir attraherad sexuellt av barnen så får dom tygla sina impulser eller om det int går söka hjälp så det int går utöver några barn
Fetade: precis! Svårt för gäddlingar utan förmåga att se nyanser. Vad de skriver här har enbart övertygat mig mer om att Dumpen behövs, tyvärr.

Sen vill jag bara påpeka att gäddorna är från 19 till nästan 80. De unga gäddorna är bra att åtgärda tidigt, innan de hinner skada under ett helt liv, hinner skaffa barn osv. Som den efterblivne i Ludvika, vad hette han, Tweety? TikTok gäddan, första, karategäddan osv.
Citera
2023-07-08, 15:18
Medlem
Awkwardmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Fetade: precis! Svårt för gäddlingar utan förmåga att se nyanser. Vad de skriver här har enbart övertygat mig mer om att Dumpen behövs, tyvärr.

Sen vill jag bara påpeka att gäddorna är från 19 till nästan 80. De unga gäddorna är bra att åtgärda tidigt, innan de hinner skada under ett helt liv, hinner skaffa barn osv. Som den efterblivne i Ludvika, vad hette han, Tweety? TikTok gäddan, första, karategäddan osv.

Lägsta ålder dom kör är 22 tror jag.
Citera
2023-07-08, 15:22
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:

Jo men majoriteten är ändå äldre va?
Iaf den uppfattningen ja fått
Citera
2023-07-08, 15:25
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:

Tack detsamma, dumpenfolket har svårt att se nyanser. Jag har aldrig utryckt det är bra att gå på underåriga, har skrivit att det är bra de blir påkomna, men att det inte alltid är nödvändigt att exponera dem. Jag har sagt att det räcker nu, opinion har redan skapats. Att de flesta lever kvar många år till och att deras samhälsmöjligheter ex. v. bli utan jobb för de som inte jobbar med barn skadar både dem och samhället som arbetslösa. Deras tankeverksamhet går i lås med ältande vilket gör det svårare att jobba med sig själva.
Citera
2023-07-08, 15:34
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987

Svart eller vitt. Om man tycker de i huvudsak gör gott, så ska man inte kritisera, om man i huvudsak tycker det är fel, så är man kraftigt störd och en potentiell pedofil eller är lust en. Enligt just dumpenfolkets åsikt.
Citera
2023-07-08, 15:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Det är faktiskt ingen dum ide... Dumpen pressar de om lagstiftning, så varför skulle man inte kunna pressa åt andra hållet gällande lagstiftning...
Eller att specifikt på förhand meddela exempelvis fem utvalda familjer som skulle kunna stoppa dumpens häxbränning av befolkningen men som inget gör eller kanske tom stöder verksamhet.

Om inte just "du" eller "ni" inget gör eller kanske tom påhejar och fortsätter så väljer vi ditt eller era straff utifrån våra principer. Då blir det du som får betala det ultimata priset på den plats och på det sätt vi väljer.
Citera
2023-07-08, 15:57
Medlem
1754s avatar
Vilken jävla looser Cashanddrugz människan är. Har dom fått tag i fanskapet än?
Citera
2023-07-08, 16:19
Avslutad
I vissa fall så har de inte träffat gäddan, hur fastställer dumpen att det faktiskt är den gädda som gäddan utser sig för att vara.

Om någon person vill förstöra någon annans liv skulle denne potentiellt kunna spela gädda och skicka bilder på personen och få den uthängd av Dumpen.

Jag tycker arbetet Dumpen sysslar med nog är ett net positive. Men, jag skulle kunna se hur rättsstaten inte kommer tillåta detta hur länge som helst med dessa metoder. Just pga det jag skrev över.
Senast redigerad av RyudoMelfice 2023-07-08 kl. 16:23.
Citera
2023-07-08, 16:30
Medlem
Ankan-mannens avatar
De påstår utifrån telefonsamtalet att det är rätt person, men vet de säkert att det är denna personen varande i andra änden? Kanske har de tydliga signaler men om det är någon som vill djävlas så finns möjligheter till detta, väntar bara till när den förste gör detta. Då blir de stämda.
Citera
2023-07-08, 18:22
Medlem
Ankan-mannens avatar
Var hittar man telefonsamtalet mellan ECT och Sara.
Citera
2023-07-08, 19:01
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyudoMelfice
I vissa fall så har de inte träffat gäddan, hur fastställer dumpen att det faktiskt är den gädda som gäddan utser sig för att vara.

Om någon person vill förstöra någon annans liv skulle denne potentiellt kunna spela gädda och skicka bilder på personen och få den uthängd av Dumpen.

Jag tycker arbetet Dumpen sysslar med nog är ett net positive. Men, jag skulle kunna se hur rättsstaten inte kommer tillåta detta hur länge som helst med dessa metoder. Just pga det jag skrev över.

Ibland försöker dom få till ett erkännande via telefon, som karategäddan t ex. Om han bara nekat så hade det blivit svårt för Dumpen att 100% veta att det var han, eftersom han aldrig dök upp på en fysisk träff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in