Citat:
Ursprungligen postat av
kukpasta
Bor granne med ett par som ofta bråkar rejält, minst en gång i veckan skulle jag vilja påstå. Då hör man att det slås i väggar/dörrar, tjejen gapar men även snubben också. Tror inte det är något våld inblandat men det verkar gå rejält vilt till. Sen slutar det med att någon av dem stormar ut och går iväg.
Ganska tröttsamt för när de väl drar igång kör de i minst 15 minuter, ibland 30 och ibland kan det vara mitt i natten om det är på helgen.
Annars ett välklätt par som hälsar trevligt när man stöter på dem. När de flyttade in kom de och hälsade på och berättade att båda jobbar heltid på riktigt bra jobb, så har svårt att tänka mig att droger är inblandade. De bara bråkar helt enkelt.
Hursomhelst, någon som känner igen sig? Har ni bott granne med folk som bråkar, gör stora ljud och gapar? Bör man försöka göra något åt eller bara let it go så att säga?
Snälla, kan du inte spela in dem nästa gång de grälar? Skulle vara så sjukt kul att lyssna på! Sedan kan du skriva ner länken till inlägget med ljudinspelningen på en lapp och lägga den i deras brevfack.
Blir lite nyfiken också. Vad jobbar de med?
Själv hade jag inte tvekat en sekund att ringa på och be dem skärpa till sig. Vad är problemet liksom?