2023-07-07, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Jag brukar ringa snuten anonymt och säga att jag hör en kvinna skrika i lägenheten intill, att jag vet inte men hon låter livrädd. Då kommer snuten och knackar på hos dom. Sedan brukar de tona ner sig rejält när de begriper att de hörs och att snuten har koll.

Ringa anonymt? Det är 2023 inget du gör elektroniskt är anonymt, definitivt inte ringa till polisen.
Citera
2023-07-07, 07:25
Avslutad
Grälmakare. Xantippa. Grälsjuka.
Finns säkert en hel del fler ord, och har funnits i varenda språk i tusentals år. Vissa par trivs bara i den där dynamiken. Är det inte våld osv. vad ska du göra? Ge dem parterapi?

I lägenhet kommer du aldrig undan det, men blir det för irriterande kan du alltid börja kriga emot.
Citera
2023-07-07, 07:27
Medlem
Det minsta man bör göra är att väsnas tillbaka.
Annars gå och banka på eller ring och gnäll till hyresvärd
Citera
2023-07-07, 07:37
Medlem
Det bästa är att gå och ringa på deras dörr. Och förklara att de stör andra i huset. Är det normala människor skäms de över detta och slutar. a att härda ut. Om ett halvår är de skilda....
Citera
2023-07-07, 07:41
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasaius
Ringa anonymt? Det är 2023 inget du gör elektroniskt är anonymt, definitivt inte ringa till polisen.

Så länge det inte blir en förundersökning så är det väl inget som blir offentligt även om man anger sitt namn?
Citera
2023-07-07, 07:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
En sann svenne gör väl som du och knyter näven i fickan och låter packet styra och ställa.
Och gör ett inlägg på flashback om det haha.

TS, Knacka på och be dom dämpa sig.
Citera
2023-07-07, 08:11
Medlem
Man visar civilkurage, ringer på dörren och visar att man uppmärksammat ”bråket”. Känns det obehagligt att göra det själv tar man hjälp av någon granne. Man frågar om någon av dom behöver hjälp. Står dom som fån och bara ursäktar sig berättar man att det är obehagligt att göra en massa bråk för jämnan.

Ett annat alternativ är såklart att ringa polisen, det är absolut inget att skämmas över. Känns nog betydligt värre den gången allt går överstyr och veta att man inte gjorde något. Bråk i nära relationer har en tendens att eskalera med tiden och det är bra att markera så tidigt som möjligt att deras bråk är uppmärksammat.
Citera
2023-07-07, 08:21
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Har gjort två olika grejer. Dels knackat på och undrat vad som står på. Dels ringt polisen.
När jag var yngre vågade jag inte aggera en gång och det har förföljt mig i livet.
Citera
2023-07-07, 08:35
Medlem
One2Manys avatar
Man ringer störningsjouren och förklarar situationen. Då skickar de dit väktare som knackar på och säger att de stör. Sen får de betala typ 1500 för utryckningen.
Citera
2023-07-07, 08:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Man ringer störningsjouren och förklarar situationen. Då skickar de dit väktare som knackar på och säger att de stör. Sen får de betala typ 1500 för utryckningen.

Detta är det som gäller. Dock hoppade du över steget där de på plats gör en sk störningsutredning. Alltså lyssnar in hos dig om det är att anse som en störning och hur pass allvarlig den är, hur länge den pågår mm. Den rapporten ligger till grund för dokumentation hos hyresvärden om incidenten.
Citera
2023-07-07, 08:50
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Man ringer störningsjouren ... Då skickar de dit väktare ... Sen får de betala typ 1500
Förutsatt att ett avtal med Störningsjouren över huvud taget finns.
Citera
2023-07-07, 09:19
Medlem
empoisonnes avatar
Jag tycker att man ska ringa på och fråga hur det står till. Även om man tror att det är ett bråk där inte den ena är mer utsatt än den andra så kan man aldrig veta det. Oavsett vad så är det ju ett störningsmoment som måste upphöra, särskilt om det händer mitt i natten. Bråk och skrik är obehagligt att lyssna på.

Jag har själv varit med om ett högljutt lägenhetsbråk som inte var fysiskt våldsamt men ändå var väldigt obehagligt. Jag vet att grannar måste ha hört eftersom det var så gapigt och skrikigt (inte jag) och alla fönster mot en liten innergård stod vidöppna. I det läget hade det varit skönt om en granne ringt på och frågat vad som pågick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in