2023-07-07, 22:43
Medlem
kaffekvarn22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
30 år verkar stämma. Det finns artiklar när han själv framgångsrikt tävlade i karate som ung.

I alla fall en person med samma namn. En framgångssaga fram till nu, vad det verkar. Tragiskt.

Sara var ovanligt snäll mot denna gädda. För att han är ung, lyckad och snygg?

Dumpen verkar agera på olika sätt mot olika gäddor. Karategäddan fick aldrig frågan:

"VARFÖR SÖKER DU EFTER BARN!?"

"SVARA PÅ FRÅGAN, VARFÖR SÖKER DU EFTER BARN!?"

Många andra gäddor som är lika lugna på konfrontationer får mottaga mer frågor. Det kan också bero på att karategäddans "konfrontation" skedde på telefon. Om sara skulle vara högljud och ställa kännbara frågor är risken att han bara lägger på.
Citera
2023-07-07, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jultomten7
Vilken gädda anser ni är den äckligaste?
Samt vilken gädda är mest oskyldig?
Äckligaste: MrX delar förstaplats med Robinssongäddan.
Allla andra kommer tvåa.
Ingen oskyldig, men Törefors(hette det så?)-gäddan, killen i busskur med varselväst, kändes mest utvecklingsstörd.
Citera
2023-07-07, 22:46
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Korta tajta uppvikta byxor ✔️
Gräll skjorta ✔️
Ansat skägg ✔️
Sidecut ✔️

Sidecut är när man har snaggat på bara ena sidan. Karategäddan har väl snarare en undercut.
Citera
2023-07-07, 22:51
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av padron
Ok, jag har inte riktigt läst genom hela chatten men vad jag kunde se avslöjade han inte tillräckligt mycket detaljer för bli identifierad.
Jag tror att de helt enkelt frågade runt i området kring Norrlandsgatan 7-9 där träffen skulle ha skett som han undvek. Dels skriver han att han "inte ser någon utanför där" och han uppger detaljer så som "optikerskylten" på ett sätt som låter som att han genuint är i området. Det finns nog inte alltför många kontor med uppsikt över den ingången där. De kan ha visat bilder för folk där och även frågat om de har en anställd som nyss varit i Kroatien. Han kanske inte hade VPN när han satt på jobbets nät och surfade den dagen, så att ip-adressen de säger sig ha loggat stämde överens med området.
Citera
2023-07-07, 22:53
Medlem
Citat:
Nån prenumerant som kan slänga upp artikeln från ETC?

Citat:
Låst hos mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Incel-pelle90
Jo. Artikeln är ju låst.

Citat:
Ursprungligen postat av Conjuring
Här är ett Instagram-inlägg från ETC.
Enda inlägget där de har inaktiverat kommentarer. Peddokramande fegisar.

Personen som begick självmord var skyldig.
https://www.instagram.com/p/CuZQiV9I4W_/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==
se inlägg (FB) Dumpen - Tråden där vi BARA diskuterar GÄDDORNA som fångats!
Citera
2023-07-07, 22:54
Medlem
Citat:
Vilken gädda anser ni är den äckligaste?
Samt vilken gädda är mest oskyldig?

Äckligast är han som ville ta med sin egen unge. Han är vidrigare än alla, till och med ostkuken.

Mest oskyldig är han australiensaren som var i tidiga 20-årsåldern. Han verkade mest vara en omogen kille som själv fortfarande var tonåring i sinnet och därför chattade med tonåringar. Tror inte han var någon riktig hebefil. Bara lite omogen. Tyckte nästan synd om honom.
Citera
2023-07-07, 22:54
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekvarn22
Dumpen verkar agera på olika sätt mot olika gäddor. Karategäddan fick aldrig frågan:

"VARFÖR SÖKER DU EFTER BARN!?"

"SVARA PÅ FRÅGAN, VARFÖR SÖKER DU EFTER BARN!?"

Många andra gäddor som är lika lugna på konfrontationer får mottaga mer frågor. Det kan också bero på att karategäddans "konfrontation" skedde på telefon. Om sara skulle vara högljud och ställa kännbara frågor är risken att han bara lägger på.
Dels blir det såklart annan stämning per telefon. Sara vet också att den här gäddan inte är ointelligent, vilket hon säger till honom. Finns ingen anledning att börja gasta i telefonen. Hon frågar ändå varför han gör det och han svarar att det är pga kicken att det kan vara Dumpen.
Citera
2023-07-07, 22:58
Medlem
padrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Jag tror att de helt enkelt frågade runt i området kring Norrlandsgatan 7-9 där träffen skulle ha skett som han undvek. Dels skriver han att han "inte ser någon utanför där" och han uppger detaljer så som "optikerskylten" på ett sätt som låter som att han genuint är i området. Det finns nog inte alltför många kontor med uppsikt över den ingången där. De kan ha visat bilder för folk där och även frågat om de har en anställd som nyss varit i Kroatien. Han kanske inte hade VPN när han satt på jobbets nät och surfade den dagen, så att ip-adressen de säger sig ha loggat stämde överens med området.

Fråga folk på måfå på Norrlandsgatan mitt i Stockholm city känns rätt lönlöst så den teorin köper jag inte.
Citera
2023-07-07, 22:59
Medlem
cateatdogs avatar
Citat:
Ok, jag har inte riktigt läst genom hela chatten men vad jag kunde se avslöjade han inte tillräckligt mycket detaljer för bli identifierad.

Det kanske han har gjort om dumpen fixar någon 20--åring att chatta med för att fiska identitet.
Citera
2023-07-07, 23:00
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Fråga folk på måfå på Norrlandsgatan mitt i Stockholm city känns rätt lönlöst så den teorin köper jag inte.
Nä inte på måfå. Menade att de kanske knackade på hos olika företag som har kontor där. Sätter de nån frivillig på det så är det genomförbart även om där ligger ganska många kontor (bl.a. ett kontorshotell).

Bildgooglat? Han har ju haft både Facebook och Linkedin med tydliga ansiktsbilder.

Företaget där han jobbade hade kontor på Norrlandsgatan 10, vilket är lite snett över gatan från ingången till Norrlandsgatan 7-9.
Senast redigerad av HassanVonEssen 2023-07-07 kl. 23:08.
Citera
2023-07-07, 23:01
Medlem
vitalsignss avatar
Citat:
Tobias. Hmm vilken gädda kan detta vara? Mr x ?
Det är MrX ja. Finns en rätt så ny artikel på dumpen.se om honom
https://dumpen.se/2023/07/07/en-mork-historia/?fbclid=IwAR1miLmUPDcCYUSdXbiYVCTT5aDuhxWNYDhnonmV KpqYA_OVTM7-yGqTECU
Citera
2023-07-07, 23:02
Medlem
Conjurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djvlad
se inlägg (FB) Dumpen - Tråden där vi BARA diskuterar GÄDDORNA som fångats!
Vem är den där Tobias som begick självmord på midsommarafton?

Nån som vet nummer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in