2023-07-07, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbssmultron
Verkligen! Titta bara på bilden i den här länken - sån extrem skillnad på båda, man känner knappt igen dem…

https://www.butiksnytt.se/dansukker-lanserar-ny-design-pa-det-svenska-strosockret/

HERREGUD
Va i hela friden!!

Men det är klart att elsa ska ha ätstörning om sofia har det haha
Citera
2023-07-07, 16:15
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Sofia var nog ganska vinsvullen innan och Elsa åt mycket sött och fett.

Skulle skriva exakt det om Sofia. Ser sådär alkoholsvullen ut. Bilden är väl från perioden då hon ”ramlade” hela tiden på fyllan och slog ut tänder och allt möjligt. Hon började ta det lugnare efter det och efter att det spekulerades om alkoholism på bloggbevakning.
Citera
2023-07-08, 01:22
Medlem
Slints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilangen
HERREGUD
Va i hela friden!!

Men det är klart att elsa ska ha ätstörning om sofia har det haha

Ni skvallerkärringar i den här tråden är ju för fan störda. Elsa ser ju för fan likadan ut på den bilden som hon ser ut idag, är det något fel på era kärringögon eller? Torka bort eran mascara så att ni kan se något.
Herregud, ni är ju värre än en anorektiker.
Citera
2023-07-08, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Sofia var nog ganska vinsvullen innan och Elsa åt mycket sött och fett.

I början när de hade möten så var det nästan som de försökte överträffa varandra med generösa fikabrickor med lyxiga bullar, pain au chocolat, avokados, nötsmör etc. Sånt visas ju inte upp på samma vis.

Elsa har ju själv sagt att hon inte dricker så ofta numera, och tycker definitivt det verkar vara mindre vinglas som visas upp jämfört med tidigare. Mer nu på Gotland, så som hör sommaren till. Men hon måste verkligen ha koll. Ett glas vin in, något annat får stryka på foten. Hade gärna haft den självkontrollen 😜
Citera
2023-07-08, 10:45
Medlem
Tycker hon ser helt normal ut? Hennes kropp har ju varit med om mycket i o med cancern. Har själv haft det så jag vet hur det är. Man går ner och upp i vikt, man känner inte igen sig själv.

Till slut hittar man tillbaka och sätter hälsan främst eftersom man njuter så av att leva. Tror inte man kan sätta sig in i det om man inte har genomlevt det.
Citera
2023-07-08, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moneyberry
Tycker hon ser helt normal ut? Hennes kropp har ju varit med om mycket i o med cancern. Har själv haft det så jag vet hur det är. Man går ner och upp i vikt, man känner inte igen sig själv.

Till slut hittar man tillbaka och sätter hälsan främst eftersom man njuter så av att leva. Tror inte man kan sätta sig in i det om man inte har genomlevt det.
Ja, jag tycker också hon ser fullkomligt normal ut. Fin och friskt smal. Förstår om hon njuter av sitt utseende.
Citera
2023-07-09, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SistPaBollen
Och klart hon får visa bilder, men hon väljer ju att lägga upp bilder där hon ser ännu smalare ut än vad hon är, där hon faktiskt ser riktigt riktigt smal ut.
...Bara för att förtydliga, tex de bilderna som är i 'fånga sommaren'-blogginlägget (överst just nu) har jag inga problem med. Elsa är jättesnygg och somrig, men hon ser slank och frisk ut och inte pinnig. Det första man tänker är inte 'vad smal hon är, mår hon bra?'. De reproducerar inte ett 90tals-kate-moss-ideal.
Det var ffa korgbilden jag reagerade på .där är det svårt att tänka på nåt annat än "oj vad smal". Det tror jag kan vara triggade för en ätstörd person.
Viktnedgång är mer triggade för omgivningen än bara smalhet. Om nån är smal kan man tänka att den har nog en sån ämnesomsättning o gener. Men om nån är knubbig och går ner så blir det mer "kan hon kan jag". Det kan ju dock inte den som går ner i vikt lastas för såklart, men man måste vara medveten om det.
Vilket jag tror att Elsa är, jag tycker generellt att hon sköter det snyggt. Hon berättar inte hur hon gått till väga, hon berättar inte vad hon äter, hon berättar inte hur mycket hon tränar, hon lägger inte upp ätstörda måltider med bara en sallad. Det tycker jag är bra!
Citera
2023-07-09, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SistPaBollen
...Bara för att förtydliga, tex de bilderna som är i 'fånga sommaren'-blogginlägget (överst just nu) har jag inga problem med. Elsa är jättesnygg och somrig, men hon ser slank och frisk ut och inte pinnig. Det första man tänker är inte 'vad smal hon är, mår hon bra?'. De reproducerar inte ett 90tals-kate-moss-ideal.
Det var ffa korgbilden jag reagerade på .där är det svårt att tänka på nåt annat än "oj vad smal". Det tror jag kan vara triggade för en ätstörd person.
Viktnedgång är mer triggade för omgivningen än bara smalhet. Om nån är smal kan man tänka att den har nog en sån ämnesomsättning o gener. Men om nån är knubbig och går ner så blir det mer "kan hon kan jag". Det kan ju dock inte den som går ner i vikt lastas för såklart, men man måste vara medveten om det.
Vilket jag tror att Elsa är, jag tycker generellt att hon sköter det snyggt. Hon berättar inte hur hon gått till väga, hon berättar inte vad hon äter, hon berättar inte hur mycket hon tränar, hon lägger inte upp ätstörda måltider med bara en sallad. Det tycker jag är bra!

Dom där ”inspirationsbilderna” på saker hon följer som hon la upp för nån dag sen innehöll ju sjukt smala tjejer… följer man sånt fattar jag att man vill gå ner i vikt.
Citera
2023-07-09, 10:27
Medlem
Jag tycker inte heller Elsa ser sjukligt smal ut. Tvärtom! Det jag stör mig på är konstiga vinklar som förlänger kroppen och benen och detta fåniga poserande i konstiga ställningar som ska ge en illusion av en supersmal, lång kropp. Jag tycker det skulle vara fint med naturligare bilder av henne.

Sen förstår jag precis känslan när man blivit sådär tydligt mycket smalare efter att ha varit en kraftigare person. Man blir kär i att se sig själv i speglar och på bilder. Och det räcker att titta på vacker mat och laga mat åt andra som de kan äta för att själv känna sig tillfredsställd. För att hålla en kropp som alltid varit lite större i det för smala skicket kräver att man äter ganska lite. Speaking from experience.
Citera
2023-07-09, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harlekina
Det jag stör mig på är konstiga vinklar som förlänger kroppen och benen och detta fåniga poserande i konstiga ställningar som ska ge en illusion av en supersmal, lång kropp.

Instämmer, hon har ju börjat hålla på nästan lika mycket som sandra beijer med sånt ständigt uppenbart poserande för att försöka se smalare ut, det är verkligen fånigt, och i mina ögon sorgligt när snart 40åriga kvinnor ter sig så smalhetsfixerade.
Citera
2023-07-10, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yolanda1
Instämmer, hon har ju börjat hålla på nästan lika mycket som sandra beijer med sånt ständigt uppenbart poserande för att försöka se smalare ut, det är verkligen fånigt, och i mina ögon sorgligt när snart 40åriga kvinnor ter sig så smalhetsfixerade.
.

Instämmer också. Det är ju bra att hon konstant vägrar svara på frågor om hur hon gått ner i vikt, om diet etc, men det faller liksom när hon samtidigt så medvetet ska framstå som så smal som möjligt, det är så uppenbart på vissa bilder. Tråkigt att de "inspirerar " varandra med smalhetsen.... när de har så stora plattformar och har chansen att stå för något annat. Lite mer självdistans vore inte fel i influencerbranschen.
Citera
2023-07-10, 11:53
Medlem
Vilket creddigt samarbete! Ole Lynggaard! Lite annat än Sandras matsmart haha! Elsa måste vara mycket nöjd ä, med all rätt! Trodde knappt märken i den prisklassen samarbetande med influencers på det här sättet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in