Citat:
Ursprungligen postat av
SistPaBollen
Och klart hon får visa bilder, men hon väljer ju att lägga upp bilder där hon ser ännu smalare ut än vad hon är, där hon faktiskt ser riktigt riktigt smal ut.
...Bara för att förtydliga, tex de bilderna som är i 'fånga sommaren'-blogginlägget (överst just nu) har jag
inga problem med. Elsa är jättesnygg och somrig, men hon ser slank och frisk ut och
inte pinnig. Det första man tänker är
inte 'vad smal hon är, mår hon bra?'. De reproducerar
inte ett 90tals-kate-moss-ideal.
Det var ffa korgbilden jag reagerade på .där är det svårt att tänka på nåt annat än "oj vad smal". Det tror jag kan vara triggade för en ätstörd person.
Viktnedgång är mer triggade för omgivningen än bara smalhet. Om nån är smal kan man tänka att den har nog en sån ämnesomsättning o gener. Men om nån är knubbig och går ner så blir det mer "kan hon kan jag". Det kan ju dock inte den som går ner i vikt lastas för såklart, men man måste vara medveten om det.
Vilket jag tror att Elsa är, jag tycker generellt att hon sköter det snyggt. Hon berättar inte hur hon gått till väga, hon berättar inte vad hon äter, hon berättar inte hur mycket hon tränar, hon lägger inte upp ätstörda måltider med bara en sallad. Det tycker jag är bra!