Citat:
Ursprungligen postat av
Solinvictus86
Det stämmer. Men jag tror faktiskt inte att hon "svälter" sig på ett ohälsosamt sätt. Hennes hy och hår har lyster, ögonen likaså. Det handlar nog mer om att hon åt för mycket förr och nu äter bara exakt vad hennes kropp behöver. Det här är nog hennes naturliga format.
Citat:
Ursprungligen postat av
moderatkenneth
Med tanke på att hon alltid varit knubbig sen barnsben så tror jag inte alls att det här är hennes naturliga format. Jag tror hon har fått kämpa som fan och att det vi ser nu med dagens bild som många noterat är hur det gått till överdrift med ätstörning som följd. Hon vet inte när bantningen måste stoppas och man ska lära sig äta normalt för att hålla sig på en rimlig nivå. Att hon även slutat träna säger en del, hon orkar nog inte det med tanke på det minimala energiintaget.
Citat:
Ursprungligen postat av
SistPaBollen
Tror som du. Nät man går från knubbig till inte bara normal utan direkt smal så är min empiri att det i princip alltid är en ätstörning inblandad. Man kan vara jättefin för det tyvärr.
En sak jag tänker på när jag såg 'korgbilden' är att Elsa nu är så smal att en sån bild reproducerar ett väldigt smalt ideal och är triggade för de som kommit ut ätstörningar. Undrar om Elsa funderar på hur bilder som framhäver hennes nya format påverkar hennes följare?
Man kan ju ha ätit för mycket/fel sorts mat sen barnsben också… Att någon ”alltid” varit knubbig är inte bevis på att kroppen ”vill” vara det utan kan som sagt var bero på ett nästan livslångt felaktigt ätande.
Ja, hon har fortsatt gå ned i vikt men jag tycker hon ser väldigt normal ut, inte sjukligt. Tittar man på gruppfoton från 60- 70- och -80-tal såg nästan varenda prick ut som Elsa. Slankhet var något som verkade vara utbrett på den tiden och nu ses det som ätstört. (Självklart bantade folk även på den tiden och självklart fanns ätstörningar även då! Men folk i allmänhet verkade väga rejält mycket mindre än nu.)
Tycker dock hon måste få visa bilder. Hon ser ju ut så och kan inte förväntas gömma sig så att folk inte blir triggade bara av hennes existens. Hon är inte ens underviktig…
Btw, man kan vara precis lika ätstörd även som normal- och överviktig men det verkar bara vara de som är ätstörda på det sättet att de går ned i vikt som provocerar folk. Eller ja, man behöver ju inte ens vara ätstörd, bara det faktum att man går ned i vikt öht får igång många. (Obs, syftar med detta inte på er här och Elsa, pratar allmänt!)
(Kan dock säga, särskilt sen jag såg hennes story på insta igår, att jag blir bekymrad för hennes polare Sofia W. Helt borta i blicken, rörde sig ryckigt (enligt en läkarkompis gör många med anorexia det), insjukna kinder, väldigt smal.)